Abarth Punto Evo: Ostrá evoluční tečka na českém trhu za 465.000,- Kč

Abarth Punto Evo: Ostrá evoluční tečka na českém trhu za 465.000,- Kč

 
 

Kromě modelů 500 a otevřené 500 C nabízí Abarth také přiostřené Punto Evo.

Abarth Punto Evo se v aktuálním provedení představil poprvé loni v Ženevě. Karosářské úpravy oproti běžným Puntům jsou tradiční: nárazníky sice vycházejí ze série, na bocích ovšem mají velké vstupy vzduchu, které pochopitelně nejsou atrapami, ale plní svou funkci. Na bocích našly místo prahové lišty, na víku zavazadlového prostoru zase spoiler, dvojitá koncovka výfuku se blýská chromem.

Pohonnou jednotkou ostré varianty je vpředu napříč umístěná přeplňovaná zážehová čtyřválcová čtrnáctistovka s elektrohydraulickým ovládáním ventilů MultiAir. Díky vrtání 72 a zdvihu 84 mm disponuje přesným objemem 1368 cm3. Při kompresním poměru 9,8:1 poskytuje tento motor se čtyřventilovou technikou 120 kW (163 k) výkonu v maximálních 5500 min-1.

Největší točivý moment vrcholí hodnotou 230 Nm při 2250 min-1. Agregát je dopován turbodmychadlem Garrett GT14 s fixní geometrií lopatek a interním waste gate ventilem, který upravuje tlak v sání a reguluje klapku ve výfukové části turba.

Šestistupňová manuální převodovka má dva režimy řazení: Normal a Sport. Druhý jmenovaný díky funkci overboost dokáže krátkodobě poslat na přední nápravu až 250 Nm při 2500 min-1. Při jeho aktivaci přepínačem na středové konzole ztuhne elektrický posilovač řízení a automaticky se zapne TTC (Torque Transfer Control), v podstatě elektronická uzávěrka diferenciálu.

Rozvor náprav je 2510 mm, oproti běžným Puntům se tedy nezměnil. Zavěšení představují vpředu vzpěry McPherson, vzadu jsou vlečená ramena s torzními tyčemi. Upraven byl rovněž stabilizátor na přední nápravě.

Kotoučové brzdy na všech kolech nesou značku Brembo, vpředu jsou čtyřpístkové rozměru 305 x 28 mm s vnitřní chlazením, vzadu jsou menší a tenčí 264 x 10 mm. Kola jsou v základní výbavě sedmnáctipalcová s pneumatikami 215/45 R17. Bezpečnostní prvky výbavy představuje sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, ABS, či ESP. Elektroniku dále zastupují EBD, ASR, MSR, HBA a hill holder.

Abarth Punto Evo – technické údaje a ceny (květen 2011)
Motor1,4 16V MultiAir Turbo
Převodovka, pohon6M, přední
Zdvihový objem [cm3 ]1368
Válce/ventily4/4
Největší výkon [kW/min-1]120/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]230/2250
Max. rychlost [km/h]213
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,9
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,1
Pohotovostní hmotnost [kg]1185
Cena [Kč]465.000,-

Abarth Punto Evo stojí v základu 465.000,- Kč. Co vám kromě již zmíněných položek nabídne? Například autorádio s CD/MP3 a ovládáním na volantu, hi-fi výstup od Interscope, tradiční hands-free Blue&Me, dálkové centrální zamykání, elektrická přední okna a vyhřívaná zrcátka, manuální klimatizaci, mlhovky s natáčením, volant a řadicí páku v kůži, dvouose seřiditelný volant a výškově nastavitelné sedadlo. Standardním lakem karoserie je šedá barva.

Připlatit si lze například za sedadla Abarth Corse od Sabeltu (látková za 35.500,-, kožená stojí 50.000,-), automatickou klimatizaci (10.100,-), elektrickou prosklenou střechu (19.200,-), senzor kontroly tlaku v pneumatikách (6.200,-), či tempomat (10.100,-).

Z 0 na 100 km/h sprintuje 4065 mm dlouhý, 1721 mm široký a 1478 mm vysoký Abarth Punto Evo za 7,9 s. 1185 kg těžké auto dosahuje maximální rychlosti 213 km/h. Jeho přeplňovaný agregát je vybaven funkcí Start & Stop. Ve městě si Abarth Punto Evo řekne o 8 l benzinu na 100 km, mimo něj jen o 5 l a v kombinaci o 6,1 l/100 km.

Komu by výkonové parametry nestačily, pro toho je k dispozici tovární kit esseesse (fonetický přepis zkratky SS - Super Sport) se zvýšeným výkonem na 133 kW (180 k) a větším vzduchovým filtrem. Součástí paketu jsou navíc lepší brzdy, tvrdší podvozek včetně tlumičů a speciální osmnáctipalcová kola. Cena kitu pro Punto Evo je 97.900,- Kč včetně DPH.

Vozy se štírem ve znaku prodává a servisuje jediný dealer: Pitlane v Praze-Řepích. Jedná se o dceřinnou firmu společnosti Scuderia Praha, která rovněž v České republice zastupuje značky Ferrari a Maserati.

Abarth.auto.cz: vše o značce Abarth na auto.cz

Spolupracujeme s TipCars.com
Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii

Po dubnovém referendu o posílení prezidentských pravomocí…

Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun

Od loňského října do letošního února zvedly teplárny,…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších! SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších!

Kategorie SUV zažívá celosvětově obrovský boom, takže…

 




Abarth Punto Evo Esseesse: Tovární tuning ze 120 na 132 kW Abarth Punto Evo Esseesse: Tovární tuning ze 120 na 132 kW

Kit Esseesse je možné pořídit i pro rok starý Abarth Punto Evo.

Abarth: Nové kity SS pro Punto Evo a 500C Abarth: Nové kity SS pro Punto Evo a 500C

Abarth nabídne zákazníkům nové kity Esseesse (SS) pro…

 



 
Audi nezajímají driftovací režimy

Audi nezajímají driftovací režimy

Včera

Audi Sport odmítá "driftovací" módy svých sportovních modelů. Považuje je za naprosto zbytečné.




Blesk.cz

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci. Potřebují získat 10 procent

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci.…

Hnutí Starostů a nezávislých se sešlo v sobotu už na 9. volebním sněmu. Necelé dvě stovky delegátů si zde volily…

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit se přišly davy lidí i cizinci

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit…

Sobotní dopoledne bylo zasvěcené poslednímu rozloučení s kardinálem Miloslavem Vlkem, jenž skonal před týdnem na…

 

iSport.cz

Tenisový génius letí žebříčkem: Od narození je hluchý, porazil už i Rosola

Tenisový génius letí žebříčkem: Od narození je…

Nikdy neuslyší potlesk fanoušků, jejich povzbuzování ani uznalá slova po vyhraném zápase. Jihokorejský mladík…

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci vás mohou zaskočit!

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci…

PŘÍMO ZE SAN MARINA | Jednu ostudu už si Karel Jarolím v roli trenéra uřízl. Slávisté pamatují, na podzim 2007…

 

Reflex.cz

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Soud rozhodl zcela bizarní spor, který byl podle zdravého rozumu řešitelný za dvě vteřiny. Rozumnou myšlenku…

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Tábor republikánů v americkém Kongresu se dnes vzpamatovává z šoku po páteční prohře ve Sněmovně reprezentantů,…