reklama


Abarth Punto Evo: Ostrá evoluční tečka na českém trhu za 465.000,- Kč

Abarth Punto Evo: Ostrá evoluční tečka na českém trhu za 465.000,- Kč

 
 

Kromě modelů 500 a otevřené 500 C nabízí Abarth také přiostřené Punto Evo.

Abarth Punto Evo se v aktuálním provedení představil poprvé loni v Ženevě. Karosářské úpravy oproti běžným Puntům jsou tradiční: nárazníky sice vycházejí ze série, na bocích ovšem mají velké vstupy vzduchu, které pochopitelně nejsou atrapami, ale plní svou funkci. Na bocích našly místo prahové lišty, na víku zavazadlového prostoru zase spoiler, dvojitá koncovka výfuku se blýská chromem.

Pohonnou jednotkou ostré varianty je vpředu napříč umístěná přeplňovaná zážehová čtyřválcová čtrnáctistovka s elektrohydraulickým ovládáním ventilů MultiAir. Díky vrtání 72 a zdvihu 84 mm disponuje přesným objemem 1368 cm3. Při kompresním poměru 9,8:1 poskytuje tento motor se čtyřventilovou technikou 120 kW (163 k) výkonu v maximálních 5500 min-1.

Největší točivý moment vrcholí hodnotou 230 Nm při 2250 min-1. Agregát je dopován turbodmychadlem Garrett GT14 s fixní geometrií lopatek a interním waste gate ventilem, který upravuje tlak v sání a reguluje klapku ve výfukové části turba.

Šestistupňová manuální převodovka má dva režimy řazení: Normal a Sport. Druhý jmenovaný díky funkci overboost dokáže krátkodobě poslat na přední nápravu až 250 Nm při 2500 min-1. Při jeho aktivaci přepínačem na středové konzole ztuhne elektrický posilovač řízení a automaticky se zapne TTC (Torque Transfer Control), v podstatě elektronická uzávěrka diferenciálu.

Rozvor náprav je 2510 mm, oproti běžným Puntům se tedy nezměnil. Zavěšení představují vpředu vzpěry McPherson, vzadu jsou vlečená ramena s torzními tyčemi. Upraven byl rovněž stabilizátor na přední nápravě.

Kotoučové brzdy na všech kolech nesou značku Brembo, vpředu jsou čtyřpístkové rozměru 305 x 28 mm s vnitřní chlazením, vzadu jsou menší a tenčí 264 x 10 mm. Kola jsou v základní výbavě sedmnáctipalcová s pneumatikami 215/45 R17. Bezpečnostní prvky výbavy představuje sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, ABS, či ESP. Elektroniku dále zastupují EBD, ASR, MSR, HBA a hill holder.

Abarth Punto Evo – technické údaje a ceny (květen 2011)
Motor1,4 16V MultiAir Turbo
Převodovka, pohon6M, přední
Zdvihový objem [cm3 ]1368
Válce/ventily4/4
Největší výkon [kW/min-1]120/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]230/2250
Max. rychlost [km/h]213
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,9
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,1
Pohotovostní hmotnost [kg]1185
Cena [Kč]465.000,-

Abarth Punto Evo stojí v základu 465.000,- Kč. Co vám kromě již zmíněných položek nabídne? Například autorádio s CD/MP3 a ovládáním na volantu, hi-fi výstup od Interscope, tradiční hands-free Blue&Me, dálkové centrální zamykání, elektrická přední okna a vyhřívaná zrcátka, manuální klimatizaci, mlhovky s natáčením, volant a řadicí páku v kůži, dvouose seřiditelný volant a výškově nastavitelné sedadlo. Standardním lakem karoserie je šedá barva.

Připlatit si lze například za sedadla Abarth Corse od Sabeltu (látková za 35.500,-, kožená stojí 50.000,-), automatickou klimatizaci (10.100,-), elektrickou prosklenou střechu (19.200,-), senzor kontroly tlaku v pneumatikách (6.200,-), či tempomat (10.100,-).

Z 0 na 100 km/h sprintuje 4065 mm dlouhý, 1721 mm široký a 1478 mm vysoký Abarth Punto Evo za 7,9 s. 1185 kg těžké auto dosahuje maximální rychlosti 213 km/h. Jeho přeplňovaný agregát je vybaven funkcí Start & Stop. Ve městě si Abarth Punto Evo řekne o 8 l benzinu na 100 km, mimo něj jen o 5 l a v kombinaci o 6,1 l/100 km.

Komu by výkonové parametry nestačily, pro toho je k dispozici tovární kit esseesse (fonetický přepis zkratky SS - Super Sport) se zvýšeným výkonem na 133 kW (180 k) a větším vzduchovým filtrem. Součástí paketu jsou navíc lepší brzdy, tvrdší podvozek včetně tlumičů a speciální osmnáctipalcová kola. Cena kitu pro Punto Evo je 97.900,- Kč včetně DPH.

Vozy se štírem ve znaku prodává a servisuje jediný dealer: Pitlane v Praze-Řepích. Jedná se o dceřinnou firmu společnosti Scuderia Praha, která rovněž v České republice zastupuje značky Ferrari a Maserati.

Abarth.auto.cz: vše o značce Abarth na auto.cz

Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Abarth Punto Evo Esseesse: Tovární tuning ze 120 na 132 kW Abarth Punto Evo Esseesse: Tovární tuning ze 120 na 132 kW

Kit Esseesse je možné pořídit i pro rok starý Abarth Punto Evo.

Abarth: Nové kity SS pro Punto Evo a 500C Abarth: Nové kity SS pro Punto Evo a 500C

Abarth nabídne zákazníkům nové kity Esseesse (SS) pro…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama