Abarth Punto Evo: Ostrá evoluční tečka na českém trhu za 465.000,- Kč

Abarth Punto Evo: Ostrá evoluční tečka na českém trhu za 465.000,- Kč

 
 

Kromě modelů 500 a otevřené 500 C nabízí Abarth také přiostřené Punto Evo.

Abarth Punto Evo se v aktuálním provedení představil poprvé loni v Ženevě. Karosářské úpravy oproti běžným Puntům jsou tradiční: nárazníky sice vycházejí ze série, na bocích ovšem mají velké vstupy vzduchu, které pochopitelně nejsou atrapami, ale plní svou funkci. Na bocích našly místo prahové lišty, na víku zavazadlového prostoru zase spoiler, dvojitá koncovka výfuku se blýská chromem.

Pohonnou jednotkou ostré varianty je vpředu napříč umístěná přeplňovaná zážehová čtyřválcová čtrnáctistovka s elektrohydraulickým ovládáním ventilů MultiAir. Díky vrtání 72 a zdvihu 84 mm disponuje přesným objemem 1368 cm3. Při kompresním poměru 9,8:1 poskytuje tento motor se čtyřventilovou technikou 120 kW (163 k) výkonu v maximálních 5500 min-1.

Největší točivý moment vrcholí hodnotou 230 Nm při 2250 min-1. Agregát je dopován turbodmychadlem Garrett GT14 s fixní geometrií lopatek a interním waste gate ventilem, který upravuje tlak v sání a reguluje klapku ve výfukové části turba.

Šestistupňová manuální převodovka má dva režimy řazení: Normal a Sport. Druhý jmenovaný díky funkci overboost dokáže krátkodobě poslat na přední nápravu až 250 Nm při 2500 min-1. Při jeho aktivaci přepínačem na středové konzole ztuhne elektrický posilovač řízení a automaticky se zapne TTC (Torque Transfer Control), v podstatě elektronická uzávěrka diferenciálu.

Rozvor náprav je 2510 mm, oproti běžným Puntům se tedy nezměnil. Zavěšení představují vpředu vzpěry McPherson, vzadu jsou vlečená ramena s torzními tyčemi. Upraven byl rovněž stabilizátor na přední nápravě.

Kotoučové brzdy na všech kolech nesou značku Brembo, vpředu jsou čtyřpístkové rozměru 305 x 28 mm s vnitřní chlazením, vzadu jsou menší a tenčí 264 x 10 mm. Kola jsou v základní výbavě sedmnáctipalcová s pneumatikami 215/45 R17. Bezpečnostní prvky výbavy představuje sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, ABS, či ESP. Elektroniku dále zastupují EBD, ASR, MSR, HBA a hill holder.

Abarth Punto Evo – technické údaje a ceny (květen 2011)
Motor1,4 16V MultiAir Turbo
Převodovka, pohon6M, přední
Zdvihový objem [cm3 ]1368
Válce/ventily4/4
Největší výkon [kW/min-1]120/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]230/2250
Max. rychlost [km/h]213
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,9
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,1
Pohotovostní hmotnost [kg]1185
Cena [Kč]465.000,-

Abarth Punto Evo stojí v základu 465.000,- Kč. Co vám kromě již zmíněných položek nabídne? Například autorádio s CD/MP3 a ovládáním na volantu, hi-fi výstup od Interscope, tradiční hands-free Blue&Me, dálkové centrální zamykání, elektrická přední okna a vyhřívaná zrcátka, manuální klimatizaci, mlhovky s natáčením, volant a řadicí páku v kůži, dvouose seřiditelný volant a výškově nastavitelné sedadlo. Standardním lakem karoserie je šedá barva.

Připlatit si lze například za sedadla Abarth Corse od Sabeltu (látková za 35.500,-, kožená stojí 50.000,-), automatickou klimatizaci (10.100,-), elektrickou prosklenou střechu (19.200,-), senzor kontroly tlaku v pneumatikách (6.200,-), či tempomat (10.100,-).

Z 0 na 100 km/h sprintuje 4065 mm dlouhý, 1721 mm široký a 1478 mm vysoký Abarth Punto Evo za 7,9 s. 1185 kg těžké auto dosahuje maximální rychlosti 213 km/h. Jeho přeplňovaný agregát je vybaven funkcí Start & Stop. Ve městě si Abarth Punto Evo řekne o 8 l benzinu na 100 km, mimo něj jen o 5 l a v kombinaci o 6,1 l/100 km.

Komu by výkonové parametry nestačily, pro toho je k dispozici tovární kit esseesse (fonetický přepis zkratky SS - Super Sport) se zvýšeným výkonem na 133 kW (180 k) a větším vzduchovým filtrem. Součástí paketu jsou navíc lepší brzdy, tvrdší podvozek včetně tlumičů a speciální osmnáctipalcová kola. Cena kitu pro Punto Evo je 97.900,- Kč včetně DPH.

Vozy se štírem ve znaku prodává a servisuje jediný dealer: Pitlane v Praze-Řepích. Jedná se o dceřinnou firmu společnosti Scuderia Praha, která rovněž v České republice zastupuje značky Ferrari a Maserati.

Abarth.auto.cz: vše o značce Abarth na auto.cz

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne 7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne

Crossovery, velká i malá SUV. To je oblast, na které se…

Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

 



Abarth Punto Evo Esseesse: Tovární tuning ze 120 na 132 kW Abarth Punto Evo Esseesse: Tovární tuning ze 120 na 132 kW

Kit Esseesse je možné pořídit i pro rok starý Abarth Punto Evo.

Abarth: Nové kity SS pro Punto Evo a 500C Abarth: Nové kity SS pro Punto Evo a 500C

Abarth nabídne zákazníkům nové kity Esseesse (SS) pro…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek chce jeho konec, má vysvětlit „popravy“

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek…

Šéf finanční správy Martin Janeček a náměstkyně ministra financí Alena Schillerová budou na zasedání vlády 6.…

 

iSport.cz

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle! Sebrali mi telefon

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle!…

Dráhovému cyklistovi Tomáši Bábkovi obhajoba titulu mistra Evropy v keirinu nevyšla. Na šampionátu v Berlíně…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…