Abarth Punto Evo: Ostrá evoluční tečka na českém trhu za 465.000,- Kč

Abarth Punto Evo: Ostrá evoluční tečka na českém trhu za 465.000,- Kč

 
 

Kromě modelů 500 a otevřené 500 C nabízí Abarth také přiostřené Punto Evo.

Abarth Punto Evo se v aktuálním provedení představil poprvé loni v Ženevě. Karosářské úpravy oproti běžným Puntům jsou tradiční: nárazníky sice vycházejí ze série, na bocích ovšem mají velké vstupy vzduchu, které pochopitelně nejsou atrapami, ale plní svou funkci. Na bocích našly místo prahové lišty, na víku zavazadlového prostoru zase spoiler, dvojitá koncovka výfuku se blýská chromem.

Pohonnou jednotkou ostré varianty je vpředu napříč umístěná přeplňovaná zážehová čtyřválcová čtrnáctistovka s elektrohydraulickým ovládáním ventilů MultiAir. Díky vrtání 72 a zdvihu 84 mm disponuje přesným objemem 1368 cm3. Při kompresním poměru 9,8:1 poskytuje tento motor se čtyřventilovou technikou 120 kW (163 k) výkonu v maximálních 5500 min-1.

Největší točivý moment vrcholí hodnotou 230 Nm při 2250 min-1. Agregát je dopován turbodmychadlem Garrett GT14 s fixní geometrií lopatek a interním waste gate ventilem, který upravuje tlak v sání a reguluje klapku ve výfukové části turba.

Šestistupňová manuální převodovka má dva režimy řazení: Normal a Sport. Druhý jmenovaný díky funkci overboost dokáže krátkodobě poslat na přední nápravu až 250 Nm při 2500 min-1. Při jeho aktivaci přepínačem na středové konzole ztuhne elektrický posilovač řízení a automaticky se zapne TTC (Torque Transfer Control), v podstatě elektronická uzávěrka diferenciálu.

Rozvor náprav je 2510 mm, oproti běžným Puntům se tedy nezměnil. Zavěšení představují vpředu vzpěry McPherson, vzadu jsou vlečená ramena s torzními tyčemi. Upraven byl rovněž stabilizátor na přední nápravě.

Kotoučové brzdy na všech kolech nesou značku Brembo, vpředu jsou čtyřpístkové rozměru 305 x 28 mm s vnitřní chlazením, vzadu jsou menší a tenčí 264 x 10 mm. Kola jsou v základní výbavě sedmnáctipalcová s pneumatikami 215/45 R17. Bezpečnostní prvky výbavy představuje sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, ABS, či ESP. Elektroniku dále zastupují EBD, ASR, MSR, HBA a hill holder.

Abarth Punto Evo – technické údaje a ceny (květen 2011)
Motor1,4 16V MultiAir Turbo
Převodovka, pohon6M, přední
Zdvihový objem [cm3 ]1368
Válce/ventily4/4
Největší výkon [kW/min-1]120/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]230/2250
Max. rychlost [km/h]213
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,9
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,1
Pohotovostní hmotnost [kg]1185
Cena [Kč]465.000,-

Abarth Punto Evo stojí v základu 465.000,- Kč. Co vám kromě již zmíněných položek nabídne? Například autorádio s CD/MP3 a ovládáním na volantu, hi-fi výstup od Interscope, tradiční hands-free Blue&Me, dálkové centrální zamykání, elektrická přední okna a vyhřívaná zrcátka, manuální klimatizaci, mlhovky s natáčením, volant a řadicí páku v kůži, dvouose seřiditelný volant a výškově nastavitelné sedadlo. Standardním lakem karoserie je šedá barva.

Připlatit si lze například za sedadla Abarth Corse od Sabeltu (látková za 35.500,-, kožená stojí 50.000,-), automatickou klimatizaci (10.100,-), elektrickou prosklenou střechu (19.200,-), senzor kontroly tlaku v pneumatikách (6.200,-), či tempomat (10.100,-).

Z 0 na 100 km/h sprintuje 4065 mm dlouhý, 1721 mm široký a 1478 mm vysoký Abarth Punto Evo za 7,9 s. 1185 kg těžké auto dosahuje maximální rychlosti 213 km/h. Jeho přeplňovaný agregát je vybaven funkcí Start & Stop. Ve městě si Abarth Punto Evo řekne o 8 l benzinu na 100 km, mimo něj jen o 5 l a v kombinaci o 6,1 l/100 km.

Komu by výkonové parametry nestačily, pro toho je k dispozici tovární kit esseesse (fonetický přepis zkratky SS - Super Sport) se zvýšeným výkonem na 133 kW (180 k) a větším vzduchovým filtrem. Součástí paketu jsou navíc lepší brzdy, tvrdší podvozek včetně tlumičů a speciální osmnáctipalcová kola. Cena kitu pro Punto Evo je 97.900,- Kč včetně DPH.

Vozy se štírem ve znaku prodává a servisuje jediný dealer: Pitlane v Praze-Řepích. Jedná se o dceřinnou firmu společnosti Scuderia Praha, která rovněž v České republice zastupuje značky Ferrari a Maserati.

Abarth.auto.cz: vše o značce Abarth na auto.cz

Spolupracujeme s TipCars.com
Změna v čele ministerstva financí nic nezmění, dál ho povede Babiš, tvrdí Kalousek Změna v čele ministerstva financí nic nezmění, dál ho povede Babiš, tvrdí Kalousek

Změna ministra financí nezajistí podle předsedy TOP 09…

Česká elektronika bude napájet evropskou vesmírnou sondu Česká elektronika bude napájet evropskou vesmírnou sondu

Astronomický ústav Akademie věd ČR ve spolupráci s…

Šlechtová nesouhlasí s Babišovým rozpočtem. Chce víc peněz na regiony Šlechtová nesouhlasí s Babišovým rozpočtem. Chce víc peněz na regiony

Ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová (za ANO)…

Únikem policejních spisů se bude zabývat sněmovní komise Únikem policejních spisů se bude zabývat sněmovní komise

Sněmovna schválila návrh ČSSD na zřízení vyšetřovací…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Abarth Punto Evo Esseesse: Tovární tuning ze 120 na 132 kW Abarth Punto Evo Esseesse: Tovární tuning ze 120 na 132 kW

Kit Esseesse je možné pořídit i pro rok starý Abarth Punto Evo.

Abarth: Nové kity SS pro Punto Evo a 500C Abarth: Nové kity SS pro Punto Evo a 500C

Abarth nabídne zákazníkům nové kity Esseesse (SS) pro…

 



 
Subaru BRZ Sport 2017 – Definice sporťáku

TEST: Subaru BRZ Sport 2017 – Definice sporťáku

Dnes 12:51

Subaru BRZ prošlo v rámci modernizace desítkami dílčích změn. Všechny mají za následek, že je auto ještě lepší a hravější, než tomu bylo dosud. A to je co říct!




Blesk.cz

Snapchat a Instagram jsou pro mladé lidi nejhorší, tvrdí studie

Snapchat a Instagram jsou pro mladé lidi nejhorší,…

Nejnovější britská studie z rukou Royal Society for Public Health, která byla publikována včera, pojednává o…

Matěj Homola z Wohnoutů: Pro dceru do školy na skejtu, pak hraní na lavičce

Matěj Homola z Wohnoutů: Pro dceru do školy na…

Zpěvák skupiny Wohnout Matěj Homola (43) je moderní táta. Nejdřív na skateboardu vyzvedl svou dcerku ze školy a…

 

iSport.cz

Kysela: Italský kouč Sparty? Beton jsme nehráli. Připomíná mu Šilhavého

Kysela: Italský kouč Sparty? Beton jsme nehráli.…

Možná nikdo z Čechů nezná nového kouče Sparty Andreu Stramaccioniho lépe než Marek Kysela. Jednu sezonu ho zažil…

Tady půjde Slavii o titul: Dvojaké vzpomínky i nenaleštěná současnost

Tady půjde Slavii o titul: Dvojaké vzpomínky i…

Před lety tu slavně porazila AS Řím, později na stejném místě euforicky postupovala do Ligy mistrů přes Ajax…

 

Reflex.cz

Proč jsou Litevci největšími pijáky v Evropě?

Proč jsou Litevci největšími pijáky v Evropě?

Světová zdravotnická organizace vydala před několika dny souhrnnou zprávu o množství alkoholu vypitého…

Polepšení bojovníci: Co bude s příslušníky kolumbijských geril ve výslužbě?

Polepšení bojovníci: Co bude s příslušníky…

Letos po více než padesáti letech podepsala kolumbijská vláda s nejstarší gerilou v zemi FARC dohodu o příměří.…