Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Abarth v Ženevě 2010

Michal Fokt
Takřka tovární specialista na sportovní úpravy Fiatů seznámil veřejnost nejen s ostrou verzí aktuálního faceliftovaného Punta, ale paletu modelů si obohatil také výkonným polokabrioletem 500C.

Abarth Punto Evo

Jak známo, značka Abarth má v rámci koncernu Fiat za úkol vývoj a výrobu sportovních verzí Fiatu, což bude platit minimálně do (asi docela vzdálené) doby, než se objeví avizované samostatné, nezávislé modely. V současnosti představuje její portfolio Grande Punto a Fiat 500.

Je tedy logické, že vzápětí po faceliftu Punta s názvem Punto Evo přichází jeho Abarth verze. Kromě nového vzhledu prodělala změny i pohonná jednotka. Původní čtrnáctistovku T-Jet nahradil Multiair stejného objemu s novým turbem a výsledkem je nárůst výkonu na 121 kW a točivého momentu na 250 Nm ve 2250 min-1. Stovku zvládne Abarth Punto Evo za 7,9 s.

Ani tím však inovace nekončí. Po aktivaci sportovního režimu se zapne elektronický systém TTS, což je u Abarthu novinka, převzatá od Alfy MiTo. Jde vlastně o elektronickou verzi diferenciálu se zvýšenou svorností, jenž přibrzďováním vnitřního kola s horší trakcí pomáhá přenést točivý moment na to vnější.

Ve výbavě se objevuje také systém Stop&Start, šetřící palivo a indikátor GSI doporučuje optimální okamžik řazení – v režimu Normal za účelem snížení spotřeby, v režimu Sport indikuje ideální čas na přeřazení za účelem co nejefektivnějšího zrychlování. Abarth také prozradil, že v nabídce opět nebude chybět ani kit Esseesse, jenž krom dalších sportovnějších modifikací přinese zvýšení výkonu čtrnáctistovky na 132 kW.

Abarth 500C

Abarth se pustil i do úprav sériové pětistovky bez střechy, známé jako 500C. Čistokrevný kabriolet to sice bohužel není, nicméně je to stále lepší, než vůbec nic. Jak můžete vidět z fotek, úpravy vzhledu se shodují s uzavřenými pětistovkami se štírem ve znaku, v případě 500C však přibylo barevné odlišení horní části karoserie. Abarth 500C stojí na 17" kolech a na rozdíl od Punta Evo zůstal u původního T-Jetu. Ten je vyladěn na 103 kW a 206 Nm při 2000 min-1. Takto vybaven zvládne sprint na stovku za slušných 8,1 s.

Co má naopak cinquecento s puntem společné, je elektronická obdoba diferenciálu se zvýšenou svorností (zde pod názvem TTC) a indikátor řazení, jenž v režimu Normal radí, jak docílit co nejlepší spotřeby a v režimu Sport ukazuje optimální okamžik přeřazení. Poněkud překvapující je standardní vybavení převodovkou ABARTH Competizione, což je robotizovaný šestistupňový šestikvalt s pádly pod volantem. Podle posledních informací to vypadá, že verze s manuální převodovkou v nabídce vůbec nebude.

Také 500C se dočká kitu Esseesse, ale ten je zatím ve fázi vývoje, takže se musíme obejít bez podrobností. Ale vždyť specifikaci hatchbacku Abarth 500 už dobře známe…


Michal Fokt