5.3. 2010 Michal Fokt

Takřka tovární specialista na sportovní úpravy Fiatů seznámil veřejnost nejen s ostrou verzí aktuálního faceliftovaného Punta, ale paletu modelů si obohatil také výkonným polokabrioletem 500C.

Abarth Punto Evo

Jak známo, značka Abarth má v rámci koncernu Fiat za úkol vývoj a výrobu sportovních verzí Fiatu, což bude platit minimálně do (asi docela vzdálené) doby, než se objeví avizované samostatné, nezávislé modely. V současnosti představuje její portfolio Grande Punto a Fiat 500.

Je tedy logické, že vzápětí po faceliftu Punta s názvem Punto Evo přichází jeho Abarth verze. Kromě nového vzhledu prodělala změny i pohonná jednotka. Původní čtrnáctistovku T-Jet nahradil Multiair stejného objemu s novým turbem a výsledkem je nárůst výkonu na 121 kW a točivého momentu na 250 Nm ve 2250 min-1. Stovku zvládne Abarth Punto Evo za 7,9 s.

Ani tím však inovace nekončí. Po aktivaci sportovního režimu se zapne elektronický systém TTS, což je u Abarthu novinka, převzatá od Alfy MiTo. Jde vlastně o elektronickou verzi diferenciálu se zvýšenou svorností, jenž přibrzďováním vnitřního kola s horší trakcí pomáhá přenést točivý moment na to vnější.

Ve výbavě se objevuje také systém Stop&Start, šetřící palivo a indikátor GSI doporučuje optimální okamžik řazení – v režimu Normal za účelem snížení spotřeby, v režimu Sport indikuje ideální čas na přeřazení za účelem co nejefektivnějšího zrychlování. Abarth také prozradil, že v nabídce opět nebude chybět ani kit Esseesse, jenž krom dalších sportovnějších modifikací přinese zvýšení výkonu čtrnáctistovky na 132 kW.

Abarth 500C

Abarth se pustil i do úprav sériové pětistovky bez střechy, známé jako 500C. Čistokrevný kabriolet to sice bohužel není, nicméně je to stále lepší, než vůbec nic. Jak můžete vidět z fotek, úpravy vzhledu se shodují s uzavřenými pětistovkami se štírem ve znaku, v případě 500C však přibylo barevné odlišení horní části karoserie. Abarth 500C stojí na 17" kolech a na rozdíl od Punta Evo zůstal u původního T-Jetu. Ten je vyladěn na 103 kW a 206 Nm při 2000 min-1. Takto vybaven zvládne sprint na stovku za slušných 8,1 s.

Co má naopak cinquecento s puntem společné, je elektronická obdoba diferenciálu se zvýšenou svorností (zde pod názvem TTC) a indikátor řazení, jenž v režimu Normal radí, jak docílit co nejlepší spotřeby a v režimu Sport ukazuje optimální okamžik přeřazení. Poněkud překvapující je standardní vybavení převodovkou ABARTH Competizione, což je robotizovaný šestistupňový šestikvalt s pádly pod volantem. Podle posledních informací to vypadá, že verze s manuální převodovkou v nabídce vůbec nebude.

Také 500C se dočká kitu Esseesse, ale ten je zatím ve fázi vývoje, takže se musíme obejít bez podrobností. Ale vždyť specifikaci hatchbacku Abarth 500 už dobře známe…


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Sdílejte data bezpečně s aplikací Safety4Transfer Sdílejte data bezpečně s aplikací Safety4Transfer

Společnost CNS a.s. uvádí na český trh software pro…

Hamáček porušil naši dohodu, že nenavrhne Pocheho, tvrdí Zeman Hamáček porušil naši dohodu, že nenavrhne Pocheho, tvrdí Zeman

Prezident Miloš Zeman se podle svých slov před týdnem s…

Největší zábavní firmou je Netflix Největší zábavní firmou je Netflix

Tržní hodnota Netflixu dnes stoupla na rekordních 153…

 
Zdroj: redakce

Štítky Abarth Ženeva 2010

 












Blesk.cz

Luxusní loď obávaného diktátora nikdo nechce: Ze Saddámovy jachty bude hotel!

Luxusní loď obávaného diktátora nikdo nechce: Ze…

Postel s hedvábnými závěsy, koupelna vykládaná zlatem, 17 pokojů pro hosty a vlastní holičství. Luxusní…

Trump zrušil plánované setkání s Kim Čong-unem. Kvůli silné nevraživosti

Trump zrušil plánované setkání s Kim Čong-unem.…

Americký prezident Donald Trump kvůli nepřátelským postojům KLDR zrušil summit s vůdcem Severní Koreje Kim…

 

iSport.cz

Speciál k finále Ligy mistrů: 68 stran, plakáty. Zase vyhrajeme, hlásí Šmicer

Speciál k finále Ligy mistrů: 68 stran, plakáty.…

Liverpool proti Realu Madrid. Tohle finále fotbalové Ligy mistrů bude velmi emotivní pro jednoho z hrdinů…

Na lovu nadějných stoperů. Nejen Radakovič zaujal velké kluby

Na lovu nadějných stoperů. Nejen Radakovič zaujal…

Ligové STATS | S blížícím se přestupovým oknem se o nich mluví víc a víc. Sigma Olomouc patrně neudrží…

 

Reflex.cz

Palác na kolejích: Takhle cestoval ruský car, než byl sesazen a zastřelen bolševiky

Palác na kolejích: Takhle cestoval ruský car, než…

Konec 19. století byl ve znamení obrovského rozmachu železniční dopravy a pozadu nechtěl zůstat ani ruský car…

Češi se koukají, Moravané hledí. Na severu se pospíchá, na jihu chvátá. Mapy ukazují rozdíly používání slov

Češi se koukají, Moravané hledí. Na severu se…

Je obecně známo, že některá slova patří do nářečí nebo jsou pevně spojená s určitým regionem, třeba šufánek…