Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

AC Schnitzer 99d: Oxid uhličitý vládne už i tuningu

David Bureš
Diskuze (4)
Kombinovaná potřeba BMW Z4 s dieselovým motorem je 3,8 l/100 km.

Německá ladičská společnost AC Schnitzer představí na ženevském autosalonu upravené BMW Z4, které pohání nadopovaná dieselová jednotka původem z BMW 320d Efficient Dynamic.

Přeplňovaný dvoulitrový naftový čtyřválec má v AC Schnitzer 99d výkon 142 kW, vrchol točivého momentu je 420 Nm. Stejný motor v BMW 320d Efficient Dynamics, které loni bylo českým Klubem motoristických novinářů oceněno jako Zelené auto roku 2011, pohání o 22 kW méně, respektive o 40 Nm méně.

Podle AC Schnitzer zrychlí dieselové Z4 z 0-100 km/h za 6,9 s a jede až 235 km/h. Zajímavější jsou ale údaje o spotřebě. Tuningová firma tvrdí, že kombinovaná spotřeba 99d je 3,8 l/100 km. Emise CO2 jsou 99,18 g/km. Právě číslovka v názvu odkazuje na tuto hodnotu.

Hlavním smyslem automobilu je dokázat, že se řidič může při řízení bavit i za volantem vozu, jehož emise CO2 jsou nižší než 100 g/km. I kvůli tomu prošlo AC Schnitzer 99d dietou a zhublo 230 kg!

Firma nijak nespecifikovala, kde všude 99d ztratilo přebytečnou hmotnost. Vůz na představených fotografiích je však vybaven pevným hardtopem, a tak je možné, že AC Schnitzer zcela vypustilo mechanismus sklápěcí hliníkové střechy.

AC Schnitzer vůz představilo v bílém laku doplněný o několik černých a zelených pruhů. Ty mají symbolizovat jak používané palivo, tak ekologickou stránku vozu.

Možná by se zdálo, že dieselové Z4 je pouhým konceptem ukazujícím dovednosti firmy. To však není pravda, AC Schnitzer chce model 99d prodávat. Jeho cena byla stanovena na 149.000 Eur (v přepočtu asi 3.700.000,- Kč). Jestli je to za dieselový sporťák málo, nebo hodně, rozhodnou již sami zákazníci.

AC Schnitzer sídlí v Aachenu a primárně se zaměřuje na úpravu vozů značky BMW. Upravuje ale i vozy Mini. Pro současnou generaci Z4 nabízí i mírnou úpravu vzhledu.

Současná generace BMW Z4 je nabízena ve čtyřech motorizacích. Všechny nabízené jednotky jsou benzinovými řadovými šestiválci. Základem je 2,5litrový Drive23i se 150 kW v 6300 min-1, na opačném konci spektra stojí třílitrový sDrive35is o výkonu 250 kW v 5900 min-1.

David Bureš
Diskuze (4)
Avatar - robertPLUS
27. 2. 2011 12:50
Re: ...
no jestli upravcovia nemusia tiez splnat, emisne kvoty svojej flotily.. a takto maju v "ponuke" zelenu alternativu. v excelovej tabulke to vyzera dobre
27. 2. 2011 11:53
Re: ...
Ta cena nie je prestrelená, tá cena je mimo reality. Hodota takéhoto auta je podľa mňa cca. 50 000 EUR. Skôr mi to vychádza, že úpravca nemá záujem, aby sa to auto predávalo.
27. 2. 2011 11:38
Re: ...
3,7 M za dieslový Ztko, ktery jeste k tomu přišlo o stahovací střechu... i kdyby to opravdu jelo za 3,8 L tak se mi cena vozu vrati po 1,5 milonu km...
27. 2. 2011 09:17
...
tak tu cenu hodně,hodně přestřelili 8-s