Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

ADAC falšoval výsledky anket už od roku 2009

redakce AUTO.CZ
Diskuze (15)
Německý autoklub ADAC falšoval výsledky ankety o nejoblíbenější německé auto už od roku 2009.

Autoklub informaci uvedl v tiskové zprávě. Dosud přitom přiznával pouze manipulování s výsledky posledního ročníku ankety. Kvůli aféře minulý týden odstoupil prezident ADAC Peter Mayer a velké automobilky se chystají vrátit ceny, které od autoklubu v minulosti dostaly.

ADAC dnes přiznal, že od roku 2009 zvyšoval počty hlasů, které došly do každoroční ankety Žlutý anděl o nejoblíbenější německé auto. Autoklub také měnil pořadí některých značek. Zaměstnanci ADAC zodpovědní za vyhlášení ankety se tak snažili zajistit, aby výsledky byly rozmanitější a nedominovala jim jen jedna značka.

Automobilky BMW, Volkswagen a Daimler už oznámily, že kvůli falšování výsledků vrátí v tomto týdnu ADAC všechny získané Žluté anděly, ale i další ocenění autoklubu. Celkem tyto tři společnosti získaly 40 Žlutých andělů, už dříve se ale nechaly slyšet, že kvůli falšování výsledků je ocenění bezcenné.

Aféra vypukla v polovině ledna, kdy vedení autoklubu přiznalo, že ředitel komunikace Michael Ramstetter manipuloval s loňskými výsledky ankety. Zvýšením počtu hlasů údajně chtěl zvýšit její prestiž. Ramstetter po odhalení podvodu rezignoval, minulý týden se vzdal funkce i prezident autoklubu Mayer. Nyní vnitřní audit ADAC ukázal, že se falšování netýkalo pouze loňského ročníku ankety.

Pověsti ADAC dále uškodily zprávy o tom, že vedení autoklubu zneužívalo k soukromým účelům dopravní prostředky letecké záchranné služby ADAC. Mayer se údajně nechal dopravovat záchranným vrtulníkem na služební cesty a domů, jedna z manažerek zase nechala letadlem ADAC odvézt do Egypta na dovolenou svého syna, který zmeškal komerční linku.

Řada německých motoristů se kvůli aféře rozhodla z ADAC vystoupit. Ze situace těží zejména třetí největší německý autoklub ACE, kterému se od vypuknutí aféry hlásí týdně kolem tisíce nových členů.

ADAC má 19 milionů členů a je největším autoklubem v Evropě. Poskytuje asistenci řidičům, provozuje záchrannou službu a také vydává hodnocení nejrůznějšího příslušenství, od dětských autosedaček po pneumatiky.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (15)
Avatar - Dylan McKay
19. 2. 2014 08:26
Re: Continental
A tak ty jezdíš jen po městě, ty můžeš obouvat i protektory... ;-)
Avatar - white label
18. 2. 2014 15:40
Re: Continental
4D už se bohužel tolik nepovedly, ale 3D jsou/byly naprosto skvělé zimní pneu. :yes:
Continental, Dunlop.... jsou velmi úspěšné značky nejen v testech ADACu, takže zdejší bulvárně spiklenecké teorie jsou spíš komické.
Zajímavé, že ti co nedávno tvrdili, že ADAC určitě nadržoval koncernu VW, nediskutují nad tím, že tomu bylo spíš právě naopak. ;-)
Avatar - Emel
18. 2. 2014 10:14
Re: Continental
Mám opačnou zkušenost... s WinterSport 3D i 4D nikdy problémy nebyly, perfektní guma... zejména do českých podmínek (mokro, břečka), na ledovku jsou asi i lepší.
Avatar - CommonUser
18. 2. 2014 10:08
Re: Continental
Rovnako zle skusenosti s Dunlop (slaba bocnica - plavanie) a Conti (strhavanie do stran - asymetricky vzor). :no: :no: :no:
Avatar - Dylan McKay
18. 2. 2014 07:42
Re: Continental
Je to cca 10 let. Na Traficu a Avantimu jsem měl Continental a udělaly se boule. Táta je dal na Vel Satis, a otrhl se kus běhounu. Pneu jsme kupovali v Auto-Technik-Unger v Německu. Bez řečí dali jiné pneu. Nejsem si jist, ale asi Fulda.