ADAC Test letních pneumatik (3. díl): Rozměr 195/65 R15 V

ADAC Test letních pneumatik (3. díl): Rozměr 195/65 R15 V

 

V rozměru 195/65 R15 německý autoklub ADAC otestoval 19 různých pneumatik. Všechny obstály s výjimkou čínských Wanli, které ADAC nedoporučuje. Mimochodem, tyto pneumatiky překvapivě, i když mají letní směs, mají označení Mud & Snow, což značí zimní obutí.

V rozměru 195/65 R15 německý autoklub ADAC otestoval 19 různých pneumatik. Všechny obstály s výjimkou čínských Wanli, které ADAC nedoporučuje. Mimochodem, tyto pneumatiky překvapivě, i když mají letní směs, mají označení Mud & Snow, což značí zimní obutí.

Patnáctipalcová kola s pneumatikami 195/65 jsou typickým obutím aut nižší střední třídy. Pořídit si je mohou majitelé Škody Octavia, Kia Cee’d, Opelu Astra, Fordu Focus, Renaultu Mégane a řady dalších aut této třídy. Zkoušený rychlostní index V představuje maximální konstrukční rychlost 240 km/h.

Vítězem jsou Pirelli P6, těsně následované Bidgestone Turanza, Vredestein Sportrac 3 a Dunlop SP Sport Fastersponse. Michelin Energy Saver se musí tentokrát spokojit s nižší známkou „doporučujeme“, danou horším výsledkem při testech na mokru. Michelinka je ale tradičně mimořádně silná v oblastech nízké spotřeby paliva a malého opotřebení. Zde ve zkoušeném rozměru jen těžko hledá konkurenci.

Metodika

Pneumatiky jsou hodnoceny podobně jako ve škole na bodové škále od 0,5 do 5,5. Do hodnocení vstupují jak objektivně měřitelné veličiny (například délka brzdné dráhy nebo hlučnost), tak subjektivní dojmy testovacích jezdců. Body jsou rozděleny do pěti kategorií, které se dělí na další kritéria. Výsledné hodnocení je jejich váženým průměrem.

Váhy jednotlivých kritérií jsou následující: jízda na suchu 20 % (jízdní stabilita 35 %, ovladatelnost 35 %, brzdění 30 %), jízda na mokru 40 % (brzdění 30%, aquaplaning 20 %, aquaplaning v zatáčce 10 %, ovladatelnost 30 %, jízda v kruhu 10 %), komfort, respektive hlučnost 10 % (vnější hluk 50 %, vnitřní hluk 50 %), spotřeba paliva 10 % a opotřebení 20 %.

Požadavkem na získání nejvyššího hodnocení „zvláště doporučujeme“ je známka do 2,5 za jízdu na suchu a na mokru a do 3,0 za spotřebu paliva a opotřebení. Vedle co nejlepšího skóre, potažmo co nejnižšího váženého průměru, klade ADAC důraz na vyrovnanost výsledků.

Výsledky – sucho

Na suchém asfaltu neměly žádné pneumatiky rozměru 195/65 R15 větší problémy. Jedinou slabší pneumatikou v testu jsou již zmíněné Wanli, které se pohybují ve všech disciplínách kolem poloviny bodové škály. Nejlepší na suchu jsou Bridgestone Turanza, Michelin a Continental.

Výsledky – mokro

Na mokru jsou už výsledky pneumatik více rozdílné, přesto žádná kromě Wanli v testu nepropadla. Nejlépe dopadly Vredestein, následované Pirelli, Continental a Maloya. U pneumatik Michelin Energy Saver se jejich příznivý vliv na spotřebu odrazil v delší brzdné dráze, což vyústilo v podprůměrný výsledek na mokrém povrchu. Nejnižší možnou známku získaly čínské pneumatiky Wanli, které propadly ve všech kritériích sledovaných na mokré vozovce.

Kromě špatných jízdních vlastností Wanli nepřesvědčuje ani hlučností. Naměřené hodnoty jsou sice v normách stanovených EU, hluk, který pneumatiky vydávají při jízdě, je ale podle ADAC nepříjemně hlasitý.

Spotřeba paliva

Michelin Energy Saver naplnily slib uvedený v názvu pneumatiky a dosáhly nejnižší spotřeby paliva. Ve srovnání s finskými Nokian, které mají nejvyšší spotřebu, jsou výrazně úspornější – spotřeba je nižší o 0,5 l na 100 km. To samé, co o Michelin Energy Saver, se ale už nedá říct o Firestone Firehawk Fuel Saver, které jsou co do spotřeby paliva průměrné.

Opotřebení pneumatik

Pro opotřebení pneumatik má ADAC nastavenou hranici 3,0 bodu, jinak nemá pneumatika šanci získat nejvyšší hodnocení. Řada pneumatik právě na svoji menší životnost v celkových výsledcích doplatila – pneumatiky Continental, Maloya, Yokohama a Uniroyal by nebýt nižších bodů za opotřebení dosáhly na hodnocení „zvláště doporučujeme“ místo „doporučujeme“.

ADAC Test letních pneumatik: 195/65 R15 V
Pneumatikaznámkasuchomokrohlukspotřeba
paliva
opotřebení 
Pirelli P6***1,92,13,12,32,6koupit
Bridgestone Turanza ER300***1,52,32,82,52,7 
Vredestein Sportrac 3***1,923,82,72,7 
Dunlop SP Sport Fastresponse***1,92,42,42,73koupit
Michelin Energy Saver**1,632,41,70,8koupit
Ceat Tornado**22,72,92,31,3 
Continental PremiumContact 2**1,72,12,82,63,2koupit
Maloya Futura Sport V**2,22,13,12,13,1 
Yokohama C.drive**22,22,72,53,3 
Fulda Carat Progresso**2,12,63,12,32,5 
Firestone Firehawk TZ200 FS**22,72,52,42,7 
Goodyear Excellence**2,42,82,92,61,9koupit
Uniroyal rallye 550**2,22,42,42,53,2 
Barum Bravuris 2**2,52,82,922,8koupit
Nokian V**2,22,82,72,82,9 
Hankook Ventus Prime K105**2,42,93,32,33,1 
BFGoodrich Profiler 2*23,23,51,91,3 
Toyo Proxes CF1*2,13,63,42,33,1 
Wanli S1095-2,95,53,52,41,6 

Legenda k hodnocení ADAC:
*** zvláště doporučujeme
** doporučujeme
* doporučujeme s výhradami
- nedoporučujeme

Nepřehlédněte
ADAC Test letních pneumatik (1. díl): Rozměr 185/60 R14 H
ADAC Test letních pneumatik (2. díl): Rozměr 205/55 R16 W
ADAC Test letních pneumatik (4. díl): Rozměr 155/70 R13 T

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
Zdroj: ADAC
 




Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 






 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…