ADAC Test letních pneumatik (2. díl): Rozměr 205/55 R16 W

ADAC Test letních pneumatik (2. díl): Rozměr 205/55 R16 W

 

Další z rozměrů pneumatik, který podstoupil testy německého autoklubu ADAC, je 205/55 R16 s rychlostním indexem W. Celkem se sešlo 18 pneumatik, každá od jiného výrobce, z nich ale jen třetina dosáhla na nejvyšší hodnocení.

Ze zjištění ADAC vyplývá jedna podstatná informace – platí staré pořekadlo, že šetřit se nevyplatí. Konečné pořadí pneumatik totiž výrazně kopíruje jejich seřazení od nejdražší po nejlevnější. Plnohodnotné srovnání poskytují výsledky 16 pneumatik. Obutí Pirelli P7 bylo z testu úplně vyřazeno, protože hodnoty naměřené na mokru u jednotlivých sad pneumatik vykazovaly nepřiměřené rozdíly a ADAC tak nemůže ručit za spolehlivost výsledků. Goodyear OptiGrip se pracovníkům autoklubu podařilo ve stanoveném rozměru zakoupit jen s rychlostním indexem V (do 240 km/h) místo testovaného W (do 270 km/h), proto je uvedený mimo pořadí v žebříčku.

Testovaný rozměr odpovídá požadavkům na obutí u většiny současných modelů nižší střední a střední třídy. Jako příklady můžeme uvést Škodu Octavia a Superb, Volkswagen Golf a Passat, Ford Focus, Kiu Cee’d, Toyotu Auris a Avensis, Hondu Civic a Accord, BMW řady 3 nebo podstatnou část modelového portfolia značek Audi a Volvo.

Že je jízda na hranici rychlostního indexu riskantní, dokazují měření s maximální rychlostí. Pneumatika s indexem W je konstruovaná na rychlost do 270 km/h. Takovou rychlost by tedy měla po delší dobu vydržet bez poškození a po krátkou dobu snést i pohyb rychlostí nad touto hranicí. ADAC proto testoval jízdu ve 280 km/h v časovém úseku 1 minuta. U pěti značek však došlo k poškození pneumatik už při udávané rychlosti 270 km/h. U Kumho a Avonu se toto zjištění potvrdilo i při opakovaných zkouškách s dalšími sadami pneumatik.

Metodika

Pneumatiky jsou hodnoceny podobně jako ve škole na bodové škále od 0,5 do 5,5. Do hodnocení vstupují jak objektivně měřitelné veličiny (například délka brzdné dráhy nebo hlučnost), tak subjektivní dojmy testovacích jezdců. Body jsou rozděleny do pěti kategorií, které se dělí na další kritéria. Výsledné hodnocení je jejich váženým průměrem.

Váhy jednotlivých kritérií jsou následující: jízda na suchu 20 % (jízdní stabilita 35 %, ovladatelnost 35 %, brzdění 30 %), jízda na mokru 40 % (brzdění 30%, aquaplaning 20 %, aquaplaning v zatáčce 10 %, ovladatelnost 30 %, jízda v kruhu 10 %), komfort, respektive hlučnost 10 % (vnější hluk 50 %, vnitřní hluk 50 %), spotřeba paliva 10 % a opotřebení 20 %.

Požadavkem na získání nejvyššího hodnocení „zvláště doporučujeme“ je známka do 2,5 za jízdu na suchu a na mokru a do 3,0 za spotřebu paliva a opotřebení. Vedle co nejlepšího skóre, potažmo co nejnižšího váženého průměru, klade ADAC důraz na vyrovnanost výsledků.

Výsledky – sucho

Na suché vozovce splnily všechny pneumatiky očekávání ADAC. Nejlepších výsledků dosáhly Bridgestone Turanza a Continental, mírné nedostatky byly zjištěny u značek Maloya, Syron a Marbor. I v jejich případě jsou ale výsledky v normě. Pneumatiky Maloya Futura Sport i tak ale dosáhly v rozměru 205/55 R16 výrazně lepších výsledků než Maloya Futura Primato v rozměru 185/60 R14.

Výsledky – mokro

U testů na mokrém povrchu už jsou rozdíly mezi jednotlivými pneumatikami větší – pouze polovina z nich dosáhla přesvědčivých výsledků. Nejlepší jsou Goodyear OptiGrip a Maloya Futura Sport. Naopak průměrné výkony jinak velmi dobrých pneumatik Dunlop SP Sport Fastresponse a Semperit Speed-Life se „postaraly“ o jejich zařazení do nižší kategorie „doporučujeme“ místo „zvláště doporučujeme“.

Obdobná situace je u pneumatik Hankook, Matador a Avon, které se kvůli slabším výsledkům na mokru dostaly jen do kategorie „doporučujeme s výhradami“. Na konci výsledkové tabulky jsou pneumatiky Syron a Marbor, které mají problém s bočním vedením na mokré vozovce.

Spotřeba paliva a opotřebení pneumatik

V oblasti vlivu na spotřebu paliva opět patří čelní pozice Goodyear OptiGrip, která je postavená mimo výsledky z důvodu nevyhovujícího rychlostního indexu, krok s Goodyearem ještě drží Michelin. Rozdíly v hospodárnosti provozu s jednotlivými pneumatikami jsou velké – ty z opačného konce tabulky zvyšují spotřebu proti uvedené dvojici až o 0,4 l/100 km, tedy o 5 %.

Ještě hlubší rozdíly jsou také v životnosti pneumatik. Nejvíce se opotřebovávají Matador, ale příliš velkou porci kilometrů nevydrží ani Kumho, Avon, Marbor a Uniroyal. Naopak Michelin Primacy HP v této disciplíně exceluje, když zvládne dvojnásobný nájezd co Matador. Jediná pneumatika, která se životností blíží Michelinu, je Goodyear. ADAC vyzdvihuje, že Goodyear má zároveň vynikající vlastnosti na mokru – zpravidla totiž pneumatika s dobrým vedením na mokru znamená směs a vzorek, který se rychleji opotřebí.

ADAC Test letních pneumatik: 205/55 R16 W
Pneumatikaznámkasuchomokrohlukspotřeba
paliva
opotřebení 
Michelin Primacy HP***1,62,52,82,30,9koupit
Continental PremiumContact 2***1,42,23,22,92,4koupit
Nokian Z G2***1,72,232,92,5koupit
Bridgestone Turanza ER300***1,42,532,62,4koupit
Firestone TZ 300 a***22,22,92,82,9 
Dunlop SP Sport Fastresponse**1,72,832,61,7koupit
Maloya Futura Sport W**2,81,73,52,32,9 
Uniroyal Rainsport 2**1,72,232,53,2koupit
Fulda Carat Exellero**2,31,93,13,23 
Semperit Speed-Life**2,32,62,72,72,4koupit
Kumho Ecsta HM KH31**2,52,32,82,73,4 
Hankook Ventus Prime K105*1,93,432,32,1 
Matador Ultra Sport Hectorra 2*23,22,92,43,9 
Avon ZV 5*2,33,43,32,23,3 
Mabor Sport-Jet 2-2,73,62,52,33,2 
Syron Race 1-2,63,732,43 
Goodyear OptiGrip (rychlostní index V)***2,21,63,12,21,2koupit

Další pneumatiky nakupte na www.pneumatiky.cz. Nejspolehlivější prodejce v ČR - internetový obchod Pneumatiky.cz nabízí nejširší výběr pneumatik, alu disků, ocelových disků, sněhových řetězů a doplňkového sortimentu od více než 45 výrobců. Samozřejmostí je nejkratší možná doba dodání a garantovaná kvalita služeb. Pneumatiky.cz vítěz kvality Shop Roku 2010 v kategorii Auto-Moto.

Legenda k hodnocení ADAC:
*** zvláště doporučujeme
** doporučujeme
* doporučujeme s výhradami
- nedoporučujeme

Nepřehlédněte
ADAC Test letních pneumatik (1. díl): Rozměr 185/60 R14 H
ADAC Test letních pneumatik (3. díl): Rozměr 195/65 R15 V
ADAC Test letních pneumatik (4. díl): Rozměr 155/70 R13 T
ADAC Test letních pneumatik (5. díl): Rozměr 175/65 R14 T
ADAC Test letních pneumatik: Rozměr 185/65 R15 H

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Ruský parlament legalizuje armády žoldáků Ruský parlament legalizuje armády žoldáků

Ruský parlament začne v únoru projednávat návrh zákona o…

OBRAZEM: Nejstarší metro na světě jezdí už přes 155 let OBRAZEM: Nejstarší metro na světě jezdí už přes 155 let

Londýnské metro je nejstarší podzemní dráha na světě.…

Ukrajina zase začne nakupovat plyn z Ruska Ukrajina zase začne nakupovat plyn z Ruska

Ukrajina letos v důsledku rozhodnutí švédského…

U Rittigových advokátů v MSB Legal zasahuje policie U Rittigových advokátů v MSB Legal zasahuje policie

V právní kanceláři MSB Legal, která zastupuje…

 
Zdroj: ADAC

Štítky Audi BMW Ford Volkswagen Volvo ADAC Testy pneu

 

Přidat názorDiskuse: ADAC Test letních pneumatik (2. díl):…




Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Hyundai Kona je nyní se silnějším motorem levnější. Na…

 





 
Odchod Fordu z Evropy? Zatím v plánu není. Jeden klíčový model ale patrně skončí...

Odchod Fordu z Evropy? Zatím v plánu není. Jeden klíčový model ale patrně skončí...

Dnes 12:56

Americká značka Ford evropskému trhu nadále věří, přestože to v posledních letech mohlo vypadat jinak. Jednoho tradičního modelu se ale patrně zbaví.




Blesk.cz

Nominace Českého lva 2018: Favoritem Bába z ledu, Milada nebo Po strništi bos?

Nominace Českého lva 2018: Favoritem Bába z ledu,…

Opět se nám přiblížilo předávání prestižních ocenění Český lev. Které filmy letos nejvíc zaujmou Českou filmovou…

Ovál, čtverec nebo trojúhelník? 6 rad, jak tvarovat obočí podle typu obličeje

Ovál, čtverec nebo trojúhelník? 6 rad, jak tvarovat…

Změní váš obličej, pokud víte, jak ho správně natvarovat. Hranatý obličej zjemní, kulatý zeštíhlí, sníží příliš…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Útěk kvůli dopingu? Ruští atleti se masově odhlašovali z mítinku

Útěk kvůli dopingu? Ruští atleti se masově…

Ruská atletická federace začala prověřovat podezřelé množství odhlášených účastníků halového mítinku v Irkutsku…

 

Reflex.cz

Tohle je důvod, proč se kurz bitcoinu propadl o polovinu. Nová revoluční technologie ho ale brzy vzkřísí

Tohle je důvod, proč se kurz bitcoinu propadl o…

Cena bitcoinu spadla za posledních šest týdnů skoro o polovinu. Z téměř 20 tisíc dolarů na méně než 11 tisíc. Po…

Česko riskuje pověst extrémně důvěryhodné země. Letos musí splatit obří dluh, hlavně kvůli Sobotkově vládě

Česko riskuje pověst extrémně důvěryhodné země.…

Stát musí letos od ledna do prosince vrátit věřitelům přes 300 miliard korun, tedy takřka o třetinu více peněz…