Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Akcionáři Apple chtějí koupit Teslu

Aleš Dragoun
Diskuze (29)
Akcionáři „nakousnutého jablka“ touží po sňatku se společností Tesla Motors. Firmě by to určitě pomohlo ve vývoji vlastního elektrického auta.

Apple údajně vyvíjí svoje vlastní elektrické auto, se kterým chce přijít do roku 2020. V první řadě se ale soustředí na vývoj informačního a zábavního systému CarPlay, smlouvy o jeho využití společnost podepsala už se všemi velkými výrobci automobilů. „V současnosti jsme velmi zaměřeni na CarPlay“, potvrdil generální ředitel Tim Cook. Soustřeďují se hlavně na integraci svých existujících zařízení a elektronickou komunikaci. Kromě toho v pondělí 9. března představili v San Franciscu společnost své chytré hodinky SmartWatch, které se začnou prodávat v USA v dubnu.

Investoři Apple Inc. se však vyjádřili, že by rádi získali podíl v Tesle Elona Muska. Několik takových přání padlo na výročním zasedání akcionářů společnosti v kalifornském Cupertinu v úterý 10. března. Jsou mezi nimi dokonce i majitelé Modelu S. Cook ale jejich nadšení doprovázené smíchem a potleskem krotil: „V současnosti opravdu nemáme s Teslou žádný vztah.“ Mluvčí Tesly tuto záležitost ponechal bez komentářů. Sám Elon Musk coby šéf automobilky ji dokonce kategoricky odmítl.

Taková koupě by byla přitom logická. Nebo alespoň zisk důležitého podílu. Výrobce elektromobilů totiž pracuje na modelu, který bude mít dojezd 320 km a přitom za něj zákazník zaplatí méně než v přepočtu milion korun. A stejný cíl mají u General Motors. Pokud se Apple skutečně rozhodne vstoupit do automobilového byznysu (vše jsou zatím jen spekulace), stane se velkým konkurentem obou firem. Nebo může jednu z nich spolknout. Tu menší, pochopitelně, GM těžko...

Akcie Tesly prolomily magickou hranici 200 dolarů za kus už na začátku loňského roku, i když ten zakončila s těžkou ztrátou. Není ovšem tak docela pravdou, že by oba soupeři neměli dosud žádné vztahy. Soutěž mezi sebou o talenty a přetahují si zaměstnance, pod Elonem Muskem pracuje více bývalých lidí „nakousnutého jablka“ než z jakékoli jiné firmy. Přímo sám šéf však řekl, že nábor funguje i opačným směrem. „Apple se snaží získat zaměstnance od nás, ale přijali jich zatím velmi málo,“ sdělil v rozhovoru pro Business Week. Prostě si konkurují i v téhle oblasti.

Možnost převzetí Tesly obrem ze Silicon Valley je tedy zatím víceméně hypotetická. Ohledně výše zmíněného elektromobilu se odpovědní v hlavním sídle v Cupertinu nevyjádřili, na vývoji auta i článků pro něj se už ale prý skutečně pracuje, hlavně spekulace během posledních týdnů neutichají. Pokud tomu tak skutečně je, pak budou potřeba další odborníci v oblasti baterií. A Tesla je má!

Do hry také vstupuje jihokorejský Samsung. Nesnaží se o žádnou akvizici amerických firem, jen chce „ovoci“ pořádně zatopit nejen na poli chytrých mobilů, ale i v oblasti ekologických aut. Překvapení? V letech 1990-2014 si nechal zaregistrovat 3094 patentů v této oblasti, jen loni jich bylo na šest stovek, věnuje se také vývoji vlastních klasických akumulátorů i palivových článků. Apple přitom vlastní pouhých 275 registrací, takže má co dohánět.

Aleš Dragoun
Diskuze (29)
13. 3. 2015 21:01
Re: Dobrá myšlenka
ja takz jejich uspech nikde nezpochybnuju, podil na trhu maj ale malej, proste jen omezene na cca 100-150 milionu vernych uzivatelu a pak par milionu tech co to zkusi

mimochodem hlavni trzby nemaji ani z prodeje HW, ani z uzavrenosti, hlavni trzby maji z reklamy a itunes, uplne stejne jako google z reklamy a playstore, u google je ta reklama tristena i mezi youtube, tam se tocej ty desitky miliard rocne ;-)
Avatar - white label
13. 3. 2015 19:09
Re: Dobrá myšlenka
Ano, dávno známé pro většinu..., ovšem zřejmě nikoli pro tebe, jinak bys totiž těžko mohl napsat to, co jsi napsal... ;-)
Právě i vzhledem k tomu s jakým (vzpomínaným) omezením Apple své produkty nabízí a za jakou cenu je nabízí, je to mimořádně úspěšná firma.
Avatar - Aoyagi
13. 3. 2015 12:30
Snad ne
Já doufám, že Musk zůstane věrný svým zásadám a nebude své firmy zaprodávat těmhle ničemům.
13. 3. 2015 11:40
Nevidim duvod
Nevidim zadny duvod proc by mel Apple vyrabet auta a k tomu nest takova rizika, jake nese Tesla. Jejich prim je SW a HW a tak to ma byt. Neni zadny duvod, proc by meli vyrabet neco, co neni business, kteremu ta firma nerozumi. Stejne jako nebudou vyrabet auta, nebudou vyrabet ani lizatka, ani lode, ani prasek do peciva.
Jedine, kde se zajmy mohou protinat, jsou autonomni auta apod. Ale k tomu vubec nepotrebuji vlastnit nejakou automobilku - Google ji taky nepotrebuje a presto jsou nyni na spicce.
Elon Musk podle me nema zadnou potrebu, aby je vlastnil vyrobce telefonu. On si mimo jine postavil takovou svou malou NASA (SpaceX), ted rozjizdi dalsi megalomansky projekt - "slunecni kolektory na strese kazdeho domu", koketuje s HyperDrive atd. S penezi a investory asi velky potize nema, kontakty ma vsude...

U Samsungu to je trochu jiny, oni vyrabi vsechno mozny vcetne aut (Renault Fluence, Koleos...).

Mimochodem - vite kdo vyrabi chipy pro Apple iPhone, iPad atd? Nyni 70% vyrobi Samsung, 30% TSMC s tim, ze dalsi generaci podle vseho bude vyrabet Samsung z 90-100%...
Stjne tak kdyz Apple potrebuje postavit nejaky fabriky v US, stavi to pro ne Samsung.
13. 3. 2015 11:27
Re: Apple a GM
A hlavne bez statnich penez uz by GM davno neexistovalo, ze...