Apple chce vyrábět elektromobily, hrozí mu však žaloba

Pokud se porozhlédnete po světovém trhu s elektronikou, především pak na mobilní telefony, počítače a tablety, má největší skupinu příznivců patrně Apple. Jeho výrobky způsobují davové šílenství jak u omladiny, tak i studentů, manažerů, důchodců… „Ušetřeni“ jsou snad zatím pouze kojenci.
Apple byl od začátku hnán kupředu ambicemi Steva Jobse, a proto není divu, že i po jeho smrti myslí na další technické segmenty. Jeho činnost v automobilovém průmyslu se dala očekávat, s ohledem na to, jak dlouho trvá vývoj automobilu prakticky z ničeho, bychom však netipovali tak ostrý nástup, jak uvádí nejnovější informace. Podle nich totiž firma v poměrně rychlém sledu nabrala zhruba dvě stovky zaměstnanců, z nichž vytvořila vývojový tým automobilů. Jedná se především o experty na robotiku a technologie spojené s výrobou akumulátorů.
Komu by Apple svým stupem na automobilový trh především zavařil? Tesle a General Motors – značky totiž vyvíjí modely, které by na jedno nabití reálně ujely více než 320 kilometrů, což se zatím podle papírových hodnot daří pouze BMW i3, ovšem s benzinovým prodlužovačem dojezdu REX. Podle současných informací je v plánu také poměrně příznivá cena okolo 40.000 dolarů (méně než milion korun), pokud tedy s ohledem na „davové šílenství“ zákazníku Applu při každém uvedení nového výrobku připočteme prestiž samotné značky.
Snažení Applu se nicméně neobchází bez problémů. Na krku mu totiž visí žaloba od společnosti A123 Systems, která se zabývá vývojem technologií lithium-iontových akumulátorů. Apple si totiž „vypůjčil“ několik klíčových zaměstnanců, kteří u něj pracují na velmi podobných projektech, jako před tím v A123 Systems. Patrně se chtěl vyhnout problému, jaký měla kvůli A123 Systems značka Fisker – automobilka totiž v modelu Karma využívala právě jejich akumulátory, a když šla později firma ke dnu, stáhla i Fisker.