Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz a Volvo zavedou do svých vozů Apple CarPlay

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Trojcípá hvězd nabídne ve svých modelech informační systém Apple CarPlay, ukazuje jej v Ženevě v nové C-Klasse. Nechystají jej pouze ve Stuttgartu, smlouvu s Applem má i Volvo.

Infotainment CarPlay je založen na softwaru výrobce s nakousnutým jablkem, konkrétně na operačním systému iOS. Apple jeho vývoj připustil již loni v červnu, nyní jej má hotov. Mercedes-Benz díky smlouvě tento komunikační nástroj prezentuje ve Švýcarsku v nové C-Klasse. Již před dvěma lety na stejném místě představil německý výrobce svůj Drive Kit Plus s kabelovou přípojkou pro výrobky této americké firmy. S ní byla spojena vlastní aplikace Digital Drivestyle, která kombinovala jednotlivé funkce pod společná menu (sociální sítě, média apod.). Tehdy byla určena hlavně pro iPhony série 4, dnes zvládá i „pětku“ a ovládá se na středové konzole. Je ji možné pořídit i dodatečně.

Integrace smartphonů a kompatibilita s většinou z nich je také součástí high-endového informačního systému Comand Online. Ten nabízí dopravní informace v reálném čase, digitální příjem televizního i rozhlasového signálu, jeho prostřednictvím mohou plynout do navigace také data z Google Maps. Díky CarPlay ovšem budou moci uživatelé iPhonů série 5 (včetně modelů 5s a 5c) používat své přístroje i v autě, telefonovat., poslouchat hudbu, nebo brouzdat mapami, a to pouhým dotykem prstu na displeji, případně i pomocí hlasového ovládání systému Siri. Mezi obrazovkami telefonu a přímo v autě pak není nutné přepínat, vše se dá ovládat z jedné, pochopitelně té větší. I zde je nutné telefon pochopitelně připojit kabelem. CarPlay je však připraven i pro majitele iPodů a iPadů, alespoň to tvrdí švédský konkurent od Volva. Ten jej chystá pro novou XC90, která se objeví nejpozději koncem roku. Další modely na platformě SPA budou následovat později a dostanou ji též. Rozdíly mezi Mercedesem a Volvem jsou v tom, že C-Klasse má dotykovou obrazovku umístěnou na palubní desce, zatímco u Volva bude integrovanou součástí palubní desky. Seveřané také ve svých materiálech tvrdí, že CarPlay je možné ovládat i tlačítky na volantu.

Infotainment uvede na trh brzy i další gigant Google. Tady je zřejmá podpora operačních systémů Android a Stuttgart v tomto směru nebude stát stranou. První verzi představil už v roce 2011 v supersportu SLS AMG. Jeho AMG Performance Media byl založen právě na Androidu a uměl zobrazovat podélné i příčné zrychlení, aktuální výkon motoru i hodnotu právě přenášeného točivého momentu, polohu pedálu plynu a další důležité údaje, které zvládal dokonce ukládat pro pozdější analýzu. Další možností představoval přístup k internetu. Volvo sice žádnou skutečnost v tomto směru neoznámilo, ale očekává se podpora i z jejich strany, potažmo od ostatních velkých hráčů v oboru produkce motorových vozidel.

Mercedes-Benz se stal v roce 2011 jedním ze zakládajících členů CCC (Car Connectivity Consorcium), které vzniklo za účelem dohody automobilek s telekomunikačními společnostmi a výrobci mobilních telefonů na jednotném standardu pro integraci mobilních zařízení nazvaném MirrorLink. Cílem německého výrobce však není jen kompatibilita s iOS a Androidem, ale i dalšími operačními systémy. S druhým jmenovaným budou jeho nové vozy komunikovat již od poloviny sezóny 2014.

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Avatar - Kaspik
6. 3. 2014 12:24
Re: Naozaj? A co Ferrari?
Ferrari samozřejmě také, auto.cz neuvádí úplné a správné údaje, doporučuju přímo stránku Apple - [odkaz]
5. 3. 2014 19:47
Naozaj? A co Ferrari?
Viceprezident Applu hovori, ze Ferrari FF bude prvym autom na trhu s tymto systemom: [odkaz]

[odkaz]