Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo 159: Konec výroby je tady, nástupce přijde nejdříve v roce 2013

David Bureš
Diskuze (28)
Místo Alfy Romeo 159 se v továrně v Neapoli bude vyrábět nová generace Fiatu Panda.

Podle serveru Italiaspeed zastavuje Alfa Romeo výrobu modelu 159, v továrně v Neapoli se místo ní bude vyrábět chystaná nová generace Fiatu Panda. Již dříve Alfa Romeo uvedla, že letos chce prodat asi 10 tisíc exemplářů 159.

Alfa Romeo Giulia, připravovaný nástupce modelu 159 se začne nejdříve vyrábět v roce 2013, a tak italská automobilka vyrobila v minulých týdnech poslední 159 do zásoby. Zájemci o tento automobil tak už budou moci vybírat jen ze skladových zásob.

Od konce loňského roku je 159 nabízena pouze ve dvou stupních výbavy a dvěma motory. Nadále však v nabídce zbude už jen vznětový 2,0 JTD (125 kW). Vůz bude možné zakoupit jen ve dvou základních lacích a dvou příplatkových.

Alfa Romeo si od modelu 159 slibovala mnohé, na úspěch své předchůdkyně, Alfy Romeo 156 ale nenavázala. Šéf koncernu Fiat Sergio Marchionne dokonce loni prohlásil, že 159 byl přešlap.

Alfa Romeo 159 se poprvé představila na ženevském autosalonu v roce 2005, verze kombi, nazvaná Sportwagon, následovala o rok později.

Už samotný vývoj vozu byl problematický. Alfa 159 měla díky spolupráci mezi Fiatem a GM použít americkou platformu Epsilon, nakonec ale italská automobilka dala přednost vlastní platformě Premium. Alfa tím chtěla snížit náklady na její vývoj, Premium byla původně určena pro nikdy nerealizovaný projekt nástupce sedanu 166.

Přechod k propracovanější a dražší platformě, primárně určené pro automobil z vyššího segmentu v pozdní fázi vývoje znamenal, že se 159 potýkala s velkou hmotností. Stejný problém trápil i další Alfy s touto platformou – Brera a Spider.

Alfa 159 zákazníky příliš neoslovila ani svými benzinovými motory, původem od GM. Pro fanoušky značky mnohem přijatelnější agregát – přeplňovaný čtyřválec 1750 TBi – se v nabídce objevil až pozdě, v roce 2009.

Na tvarech vozu pracoval Giorgetto Giugiaro ve spolupráci s designéry z Alfa Romeo Centro Stile.

Tak jako Brera dostala i Alfa 159 charakteristickou, avšak ne příliš aerodynamicky účinnou příď s trojúhelníkovou maskou chladiče a trojicí kulatých světel na každé straně. Na rozdíl skrytých klik od zadních dveří u 156 má 159 všechny kliky konveční. Byly navrhovány podle amerických předpisů, protože již v této době Alfa Romeo chystala návrat na americký trh.

Oproti předchůdci 159 narostla o celých 225 mm. Díky tomu se zvětšil prostor pro cestující. Ve srovnání s předchůdcem se v interiéru objevily kvalitnější materiály.

Příchod nástupce modelu 159, Alfy Romeo Giulia na trh byl odsunut na rok 2013. Giulia má sdílet podvozek, motory a další prvky s nástupci Chrysleru 200 a Dodge Avenger.

David Bureš
Diskuze (28)
4. 9. 2011 11:31
Re: smutné
Škodovka taky byla zisková v době kdy její portfolio tvořila dvojice modelů Octavia a Fabia >:D
Avatar - ethicon
26. 8. 2011 13:12
Re: Robustní, proto těžší
Delta je len prelepený Chrysler ?!! a Y asi tiež...tam to bolo naopak nemyslíš?
26. 8. 2011 13:03
Re: smutné
Příště to dej raději do uvozovek. >:-[]
Já si říkal, že to auto je asi neviditelný. >:D
26. 8. 2011 11:51
Od deseti k pěti...
Takže přinejmenším následující dva roky bude "prémiová sportovní značka" prodávat jen konkurenta pro Clio a předokolku nižší střední třídy...

Fanouškům značky nezbývá než doufat, že Alfu co nejdřív koupí Volkswagen. To je zdá se jediná naděje, že bude Alfa Romeo ještě někdy dělat Auta.
Avatar - jazva
26. 8. 2011 11:31
Re: smutné
nie nepredáva. Preto je príkaz "zhora" na tie zľavy z cenníku.

Mala to byť irónia... >:D