Příští Alfa Romeo Giulietta QV dostane motor Alfy 4C
Současná Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde je auto, které se s trochou despektu řadí do kategorie warm hatch, tedy auto, které je sice docela rychlé, ale nijak zvlášť sportovní. Taková "nálepka" je možná bez problémů, když se bavíme o Volkswagenu nebo Peugeotu, ale pokud se takto profiluje hatchback jedné z nejtradičnějších sportovních značek, tak je asi něco špatně.
Nejnovější zvěsti z Milána naznačují, že spolu s renesancí značky, spuštěnou vznikem sporťáku 4C, se změní i charakter ostrého kompaktu. Zdá se, že dosavadní verze Quadrifoglio Verde skončí a bude v rámci druhé generace hatchbacku Giulietta nahrazena modelem se znovuoprášeným označením GTA. Ten by měl skutečně dělat čest svému jménu a bude se u něj výrazněji snižovat váha, šťavnatější by ale měla být i jeho pohonná jednotka.
Dostane totiž celohliníkový motor 1750 TBi vyvinutý pro kupé Alfa Romeo 4C, v němž je naladěn na výkon 177 kW a točivý moment 350 N.m. Současná Giulietta QV má 173 kW a 340 N.m, což není moc velký rozdíl, bude však minimálně benefitovat z toho, že je čtyřválec díky hliníkovému bloku o 22 kg lehčí.... a nejen to. Osmnáctistovka v Giuliettě GTA by měla být podle evropského šéfa produktového marketingu Alberta Cavaggioniho výrazně výkonnější, aby kompenzovala váhový handicap hatchbacku. Alfa si při vývoji tohoto auta, který už započal, myslí na Mercedes A 45 AMG a Audi S3! Giulietta GTA by tak měla být po Alfě 4C nejsportovnějším vozem v nabídce milánské značky.
Máme také slíbeno, že u Alfy bude i nadále v kurzu retrodesign, který bude odkazovat na bohatou historii značky, ale současně bude atraktivní i pro nové, "moderní" zákazníky. Prostě něco jako Fiat 500.