Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Giulietta Sprint: Sprintující Julinka se vrací

Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo Giulietta
11 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Alfa Romeo se rozhodla oživit slavné spojení Giulietta Sprint. Navíc k tomu má důvod, původní model s tímto názvem slaví šedesátiny.

Klasická Giulietta Sprint se narodila v roce 1954 u Bertoneho. Kupé mělo pod kapotou hliníkovou čtyřválcovou třináctistovku se závodními kořeny, která mu umožňovala jet až 165 km/h. Vzhledem k tomu, že se Alfa Romeo ke jménu u aktuálního modelu nižší střední třídy (Tipo 940) vrátila, je logické i oživení označení Sprint. V Paříži představená novinka není konceptem, stejně jako dávná předchůdkyně se bude prodávat.

Auto na firemních snímcích je oděno do typické rudé barvy, dostalo agresivněji tvarovaný zadní nárazník s většími koncovkami výfuku, zaměření na sport musí být vidět na první pohled. Zadní boční okna jsou zatmavená, sedmnáctipalcová kola s pěti kruhovými otvory místo paprsků pak pro značku typická. Osmnáctky jsou za příplatek. Karoserie má černé sloupky i vnější zpětná zrcátka, na předních blatnících nesmí chybět příslušné logo.

Palubní deska i výplně dveří mají prvky s karbonovým efektem, o uhlíkový kompozit však nejde, je to plast. Tmavá sedadla jsou čalouněna kombinací kvalitní látky a umělého semiše a prošita kontrastní rudou nití. Na opěrkách hlavy opět nechybí emblém Sprint vyšitý znovu červeně, logo s křížem a hadem je pak šedé. Hlavice řadicí páky se blýská kovem, stejně jako spodní rameno koženého volantu. Součástí výbavy jsou i speciální koberečky. Vzduch ochlazuje dvouzónová samočinná klimatizace, pětipalcová dotyková obrazovka informačního systému je také standardem, stejně jako Bluetooth, AUX a USB vstupy a ovládání hlasem. Připlatit lze za větší s úhlopříčkou 6,5 palce s navigací. V základu zájemce dostane i tempomat a zadní parkovací čidla.

Sprint je vlastně novým stupněm výbavy, i když vzdává hold ikoně. Takže auto lze mít se zážehovými turbomotory 1,4 MultiAir o 110 a 125 kW, případně taktéž přeplňovanou čtrnáctistovkou na LPG (88 kW). Diesely JTDm reprezentuje menší šestnáctistovka se 77 kW a větší dvoulitry naladěné na 110, respektive 129 kW. Špičkové benzinové i naftové jednotky používají dvouspojkovou převodovku TCT. V případě čtyřválec 1,4 l/110 kW jde o novou verzi motoru. Této Giuliettě stačí ke sprintu z klidu na stovku během 8,2 s a na německých dálnicích se rozjede až na 210 km/h. Kombinovaná spotřeba přitom činí jen 5,6 l/100 km. Pochopitelně, pokud budete využívat dynamických parametrů dosyta, pod šest litrů se nedostanete.

V metropoli nad Seinou vystavuje Alfa Romeo původní Julinku ve společnosti novinky poháněné právě stopadesátikoňovým turbodieselem. V červené barvě, jak velí tradice.

Vstoupit do diskuze (7)