Alfa Romeo MiTo s dvouválcem 0,9 TwinAir (63 kW)
Dvouválec oceněný jako motor roku 2011 míří po Fiatu 500 a Lancii Ypsilon o segment výš – do čtyřmetrové Alfy Romeo MiTo. Agregát s obchodním označením 0,9 TwinAir spojuje přeplňování turbodmychadlem a hydraulicky ovládaný ventilový rozvor MultiAir.
Nejvyšší výkon malé Alfy bude 63 kW při 5500 min-1, maximum točivého momentu je 110 (režim Normal), resp. 145 Nm (režim Dynamic) mezi 2000 a 3000 min-1.
Motor TwinAir doplní nebo nahradí současný základ 1,4 8v o výkonu 58 kW. Hlavním argumentem pro volbu dvouválce budou emise CO2 98 g/km – na mnoha trzích daňově zvýhodněná nebo alespoň nepenalizovaná hodnota.
Nový základní turbodiesel
Vstupenkou mezi dieselové Alfy se stane nová verze MiTo 1,3 JTDM. Místo současných 66 kW při 4000 min-1 nabídne 63 kW při 3500 min-1, jeho 200 Nm se posunulo z 2000 už do 1500 min-1.
Díky turbodmychadlu s proměnnou geometrií lopatek, vstřikování MultiJet II schopnému až osmi vstřiků za cyklus, variabilnímu olejovému čerpadlu a inteligentnímu alternátoru vykazuje nový diesel kombinovanou spotřebu 3,5 l/100 km. Tomu odpovídají emise CO2 90 g/km. Spotřeba mimo město je dle normy 2,9 l/100 km.
Inženýři se zaměřili také na snížení emisí oxidů dusíku a na snížení servisních nákladů. Interval prohlídek je nyní 35 tisíc km.
Aktivní tlumiče pro MiTo QV
Sportovní MiTo Quadrifoglio Verde dostane nový podvozek Alfa Active Suspension. Ve spolupráci s Magneti Marelli automobilka vyvinula elektronicky řízené tlumiče se solenoidy. Podvozek přizpůsobí svou charakteristiku kvalitě vozovky a zvolenému jízdnímu režimu DNA.