17.11. 2016 Jan Mička Jan Mička

Alfa Romeo Stelvio bude nejrychlejším SUV na Nürburgringu. Za kolik ho zajede?

 

Včerejší tisková konference k představení nové Alfy Romeo Stelvio přinesla řadu zajímavých informací. Ambice vozu jsou opravdu vysoké!

První snímky Alfy Romeo Stelvio jsme vám přinesli již včera ráno, tisková konference k představení vozu na autosalonu v Los Angeles však probíhala až v podvečer (začala v 18:15 našeho času) a bylo možné ji sledovat živě z jakéhokoliv místa na světě. Prezentace se ujal Reid Bigland, který od května letošního roku šéfuje značkám Alfa Romeo a Maserati.

Stelvio je SUV, které se nebude bát rozdat si to na závodní trati i s dvoudveřovými sportovními vozy. Značka zatím představila pouze nejvýkonnější verzi Quadrifoglio, která má pod kapotou nám už známý šestiválec o objemu 2,9 litru, výkonu 375 kW a točivém momentu 600 N.m, stejně jako sedan Giulia vůz stojí na platformě Giorgio, a při jeho návrhu našly uplatnění materiály jako hliník, hořčík a uhlíkové vlákno.

Pokud pomineme odlišné proporce karoserie (stelvio je 468 cm dlouhé, 165 cm vysoké a včetně zrcátek 216 cm široké), jde v podstatě o zvýšenou a robustnější giulii, která vedle výkonu těží také z dobré hmotnosti (QV s manuální převodovkou váží 1580 kilogramů). Stelvio sice bude i kvůli standardně dodávané automatické převodovce a pohonu všech kol o něco těžší (čtyřkolka bude standardem pro všechny verze), ani to by mu ale nemělo bránit ve snaze to natřít konkurenčním SUV.

Jistě jste slyšeli o tom, jaký husarský kousek se Alfě Romeo nedávno podařil na Severní smyčce Nürburgringu. Za volant sériové Giulie QV s automatickou převodovkou se posadil „chlápek“ v džínech a tričku (ve skutečnosti to byl závodník Fabio Francia), zajel rychlejší čas než vyrámované Porsche Panamera Turbo a rekord mezi produkčními sedany byl na světě. Stelvio Quadrifoglio sice ještě na ringu oficiálně nejelo, podle Biglanda je však schopné zajet čas 7:59,00, tedy o necelou vteřinu rychleji než Porsche Cayenne Turbo S a téměř o čtvrt minuly rychleji než Cayenne Turbo a Range Rover Sport SVR. Možná si říkáte, že je to jenom takové plácnutí, jenže už v minulosti se alfa zařekla, že Giulia QV zajede náročný okruh za 7:39,00 a oficiální čas zaznamenaný na kameru byl nakonec o sedm sekund kratší.

Automobilka zatím nezveřejnila kompletní technická data, řadu z vás ale asi stejně zajímá hlavně výkon motoru a dynamika. Parametry šestiválce použitého už v Giulii QV jsou jasné, maximální rychlost 285 km/h a zrychlení z 0-96 km/h „asi“ za 3,9 sekundy jsou ale parametry, na které konkurenční Macan Turbo, Mercedes-AMG GLC 43 nebo Audi SQ5 nedosáhnou. Pohon všech kol Q4 by přitom neměl být překážkou pro snaze jezdit se stelivem podobně jako s běžnou zadokolkou. Většinu času je totiž na zadních kolech téměř veškerá hnací síla, rozdělovací převodovka však umí poslat až 50 procent síly dopředu. Poprvé se u Alfy Romeo objevuje systém vektorování točivého momentu s dvojicí spojek v zadním diferenciálu, které dokážou řídit tok momentu na každé kolo odděleně. Rovnoměrné rozložení hmotnosti mezi nápravy je u SUV vítané plus.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Pro vydání Babiše je pravice, Piráti a ČSSD. Okamurovci a komunisté vyčkávají Pro vydání Babiše je pravice, Piráti a ČSSD. Okamurovci a komunisté vyčkávají

SPD a komunisté si počkají, s čím policie přijde. Pokud…

Skoro polovina lidí by chtěla hospodu se zákazem mobilů, vyplývá z průzkumu Skoro polovina lidí by chtěla hospodu se zákazem mobilů, vyplývá z průzkumu

Skoro polovina lidí (45 procent) by uvítala existenci…

Na nejvytíženějších tratích by mohli dopravci platit státu Na nejvytíženějších tratích by mohli dopravci platit státu

Ministerstvo dopravy zvažuje možnost zavedení koncesního…

 
 

Přidat názorDiskuse: Alfa Romeo Stelvio bude nejrychlejším SUV…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu.…

Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici

Při nákupu ojetiny s vyplatí sledovat i zdánlivé…

 






 
Nový Aston Martin Vantage je tu. S motorem Mercedesu a elektronickým diferenciálem

Nový Aston Martin Vantage je tu. S motorem Mercedesu a elektronickým diferenciálem

Dnes 13:31

Baby Aston se dočkal nové generace. O pohon se stará čtyřlitrový osmiválec s dvěma turby, který Aston využil již v modelu DB11.




Blesk.cz

Apple zrychlí bezdrátové nabíjení nových iPhonů. Stačit bude softwarový update

Apple zrychlí bezdrátové nabíjení nových iPhonů.…

Letošní iPhony vůbec poprvé nabízí možnost bezdrátového nabíjení díky podpoře standardu Qi. Od představení v…

Geislerová počtvrté těhotná?! Nebudu to komentovat, mlží Aňa

Geislerová počtvrté těhotná?! Nebudu to komentovat, mlží Aňa

Tají Aňa Geislerová (41) sladké tajemství? Trojnásobná matka a jedna z nejúspěšnějších českých hereček totiž…

 

iSport.cz

Zaskočený Gudas: S takovým trestem nesouhlasím. Brání ho i spoluhráči

Zaskočený Gudas: S takovým trestem nesouhlasím.…

Hokejový obránce Radko Gudas z Philadelphie přiznal, že ho zaskočil trest od vedení NHL za seknutí útočníka…

Boj o Filla! Plzeň ho chce zpátky, zájem mají i Baník se Zlínem

Boj o Filla! Plzeň ho chce zpátky, zájem mají i…

Zájemci aby si poslušně stoupli do fronty. O Martina Filla se po skončení podzimní části ligového ročníku…

 

Reflex.cz

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU elektronické cigarety?

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU…

Nenápadně a pozvolně nám aktivisté rozjíždějí, podobně jako rozjeli válku proti tabáku, válku proti…

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko více než Japonsko, Německo a Británie dohromady

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko…

Bouřlivě se rozvíjející Čína dosáhla dalšího milníku v nejmodernějších technologiích. Poprvé v historii má více…