Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Stelvio QV konečně odhalila českou cenu. Jak si stojí proti konkurenci?

David Bureš
Diskuze (32)
Vrcholná verze italského SUV je poháněna 2,9litrovým šestiválcem twin-turbo známým z Giulie QV. Naladěn je na 375 kW.

Podobu Alfy Romeo Stelvio známe už od listopadu 2016, kdy debutovala ve vrcholné podobě Quadrifoglio Verde. Do prodeje však loni vstoupila v obyčejnějších verzích, na vrchol jsme si museli počkat. Nyní je však čekání konečně za námi, Stelvio Quadrifoglio Verde po měsících čekání odhalilo svoji českou cenu. Přijde na 2.399.000 korun.

To znamená, že je o nějakých tři sta tisíc dražší než stejná varianta sedanu Gulia, která je poháněná totožným motorem, 2,9litrovým vidlicovým šestiválcem twin-turbo o výkonu 375 kW a točivém momentu 600 N.m. Ve Stelviu QV je však standardně spárován s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol, zatímco Giulia QV je výhradně zadolkou a k dispozici je vedle automatu také s manuálem.

Spíše než to je však zajímavé srovnání s konkurencí, protože takhle silných SUV v této velikostní kategorii tolik není. Nejblíže je Alfě Mercedes-AMG GLC S 4Matic+ nabízející stejný výkon 375 kW, který však nepochází z šestiválce, nýbrž z čtyřlitrového osmiválce s dvěma turby. Oproti Italce je však německé dílo dražší, stojí přes 2,5 milionu korun.

Za 2,4 milionu pak se Stelviem QV vedle italské karoserie a silného motoru dostanete také bi-xenonové světlomety, čalounění kombinující kůži s alcantarou, dvouzónovou automatickou klimatizaci, tempomat nebo zadní parkovací senzory. Třeba za navigaci si ale musíte připlatit, celkem 66.000 korun, v rámci čehož dostanete i 8,8palcovou obrazovku multimediálního systému a digitální příjem rádia.

Některé prvky příplatkové výbavy navíc připomínají „opravdové“ sportovní vozy. Připlatit si lze za karbon-keramické brzdy (+196.000 Kč) nebo karbonová sedadla Sparco (+97.000 korun).

Alfa Romeo Stelvio QV – srovnání s konkurencí
ModelAlfa Romeo Stelvio QVAudi SQ5BMW X3 M40iJaguar F-Pace SMercedes-AMG GLC 63 S 4Matic+Porsche Macan Turbo Performance
Motor2.9 V6 twin-turbo3.0 TFSI3.0 R6 turbo3.0 V6 kompresor4.0 V8 twin-turbo3.6 V6 twin-turbo
Pohon4x44x44x44x44x44x4
Zdvihový objem [cm3]289129952998299539823604
Válce/ventily6/46/46/46/48/46/4
Největší výkon [kW/min]375/6500260/5400-6400265/5500280/6500375/5500-6250324/6000
Točivý moment [N.m/min]600/2500500/1370-4500500/1520-4800450/4500700/1750-4500600/1500-4500
Převodovka8A8A8A8A9A7DS
Max. rychlost [km/h]283250250250250272
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,85,44,85,53,84,4
Komb. spotřeba [l/100 km]9,08,38,48,910,79,4
Základní cena [Kč]2.399.0001.791.9001.769.3002.113.5072.513.1702.570.000

David Bureš
Diskuze (32)
Avatar - white label
25. 1. 2018 15:11
Re: SUV
Viz třeba i Koubek od 7:24:
[odkaz]
Avatar - speedfred
25. 1. 2018 13:57
Re: SUV
Také odkazy na QV mi tu prosím ani nedávajte !!!!!! ;-\
Avatar - iudex
25. 1. 2018 11:23
Re: SUV
Ale ak sa to stáva často aj novinárskym autám /viď aj pradedov odkaz/, tak to o niečom svedčí.
25. 1. 2018 10:50
Re: SUV
Jenže to je jeden konkrétní případ, kterým si akorát potvrdíš svoje předsudky. Reálně je Alfa někde na průměru.

[odkaz]
Avatar - praděda7
25. 1. 2018 10:33
Re: SUV
[odkaz]

Yeah, doesn´t look good.......... ;-\