Alfa Romeo Stelvio QV konečně odhalila českou cenu. Jak si stojí proti konkurenci?
Podobu Alfy Romeo Stelvio známe už od listopadu 2016, kdy debutovala ve vrcholné podobě Quadrifoglio Verde. Do prodeje však loni vstoupila v obyčejnějších verzích, na vrchol jsme si museli počkat. Nyní je však čekání konečně za námi, Stelvio Quadrifoglio Verde po měsících čekání odhalilo svoji českou cenu. Přijde na 2.399.000 korun.
To znamená, že je o nějakých tři sta tisíc dražší než stejná varianta sedanu Gulia, která je poháněná totožným motorem, 2,9litrovým vidlicovým šestiválcem twin-turbo o výkonu 375 kW a točivém momentu 600 N.m. Ve Stelviu QV je však standardně spárován s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol, zatímco Giulia QV je výhradně zadolkou a k dispozici je vedle automatu také s manuálem.
Spíše než to je však zajímavé srovnání s konkurencí, protože takhle silných SUV v této velikostní kategorii tolik není. Nejblíže je Alfě Mercedes-AMG GLC S 4Matic+ nabízející stejný výkon 375 kW, který však nepochází z šestiválce, nýbrž z čtyřlitrového osmiválce s dvěma turby. Oproti Italce je však německé dílo dražší, stojí přes 2,5 milionu korun.
Za 2,4 milionu pak se Stelviem QV vedle italské karoserie a silného motoru dostanete také bi-xenonové světlomety, čalounění kombinující kůži s alcantarou, dvouzónovou automatickou klimatizaci, tempomat nebo zadní parkovací senzory. Třeba za navigaci si ale musíte připlatit, celkem 66.000 korun, v rámci čehož dostanete i 8,8palcovou obrazovku multimediálního systému a digitální příjem rádia.
Některé prvky příplatkové výbavy navíc připomínají „opravdové“ sportovní vozy. Připlatit si lze za karbon-keramické brzdy (+196.000 Kč) nebo karbonová sedadla Sparco (+97.000 korun).
Alfa Romeo Stelvio QV – srovnání s konkurencí | ||||||
Model | Alfa Romeo Stelvio QV | Audi SQ5 | BMW X3 M40i | Jaguar F-Pace S | Mercedes-AMG GLC 63 S 4Matic+ | Porsche Macan Turbo Performance |
Motor | 2.9 V6 twin-turbo | 3.0 TFSI | 3.0 R6 turbo | 3.0 V6 kompresor | 4.0 V8 twin-turbo | 3.6 V6 twin-turbo |
Pohon | 4x4 | 4x4 | 4x4 | 4x4 | 4x4 | 4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 2891 | 2995 | 2998 | 2995 | 3982 | 3604 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 6/4 | 6/4 | 8/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min] | 375/6500 | 260/5400-6400 | 265/5500 | 280/6500 | 375/5500-6250 | 324/6000 |
Točivý moment [N.m/min] | 600/2500 | 500/1370-4500 | 500/1520-4800 | 450/4500 | 700/1750-4500 | 600/1500-4500 |
Převodovka | 8A | 8A | 8A | 8A | 9A | 7DS |
Max. rychlost [km/h] | 283 | 250 | 250 | 250 | 250 | 272 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 3,8 | 5,4 | 4,8 | 5,5 | 3,8 | 4,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 9,0 | 8,3 | 8,4 | 8,9 | 10,7 | 9,4 |
Základní cena [Kč] | 2.399.000 | 1.791.900 | 1.769.300 | 2.113.507 | 2.513.170 | 2.570.000 |