Test Auto.cz

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio – Zlodějka srdcí

10.8. 2016
Verdikt
 

Dlouhá léta jsme čekali „pouze“ nástupce Alfy Romeo 159, nakonec ale Italové vyrobili snad nejšílenější sedan v historii značky. Pravá Alfa je konečně zpátky!

Automobilka Alfa Romeo loni oslavila 105 let od svého založení, a jistě mi dáte za pravdu, že za ta léta vyrobila spoustu skvělých vozů. V poslední době o ní ale moc slyšet nebylo. Giulietta a mito, jakkoliv jsou to z mého pohledu krásná a povedená auta, se u nás prostě moc neprodávají (giuliettu si loni koupilo 71 zákazníků, mito o 61 méně), a sporťák 4C je spíše hračkou pro velké kluky než kasovní trhák a auto pro každý den. Značce chyběl zástupce ve střední třídě, to už ale v dnešní době neplatí.

Právě při příležitosti loňské oslavy jubilea (stalo se tak 24. června v Miláně) odhalila Alfa Romeo svůj nejnovější přírůstek, model Giulia, který ji má vrátit dávný, avšak stále nezapomenutý lesk. Automobilky většinou nejprve představují standardní provedení pro masy, a teprve s časovým odstupem šokují výkonem napumpovanou verzí pro opravdové nadšence a milovníky rychlosti. Jenže alfa udělala pravý opak. V jednom dni zadupala do země představy německé konkurence o nedotknutelnosti snad nejšílenějším autem, jaké kdy vyrobila!

Video

Jmenuje se Quadrifoglio (nebo Quadrifoglio Verde, obě možnosti jsou podle značky v pořádku), pod kapotou má zbrusu nový vidlicový šestiválec s výkonem 510 koní (375 kW) vyvíjený ve spolupráci s Ferrari, vždy jsou hnaná pouze zadní kola a ve standardu dostanete manuální šestistupňovou převodovku. Stejný výkon má například Mercedes-AMG C 63 S, ovšem ze čtyřlitrového osmiválce biturbo, a při požadavku manuální skříně vám ve Stuttgartu nevyhoví. Jenom pro pořádek – dosud nejsilnější Alfou Romeo byl model 8C Competizione, a ten měl atmosférický osmiválec Maserati o výkonu 450 koní (331 kW). Giulia QV jde ale ještě výš. Svými parametry míří až do teritoria Ferrari, protože má stejný výkon jako odlehčená 430 Scuderia. Jak říkám, šílené auto…

Zmije jedovatá!

Bože, ta je nádherná! Přesně tohle mi proletělo hlavou, když jsem Alfu Romeo Giulia viděl poprvé naživo. Bylo to na loňském frankfurtském autosalonu, téměř celý výstavní stánek značky byl vyhrazen pouze jí, a okolo byly desítky, ne-li stovky novinářů lačných po snímku první alfy střední třídy od dob 159 (přestala se vyrábět v roce 2011). Moc se nedivím, že Italové představili nejdříve verzi QV – zepředu je tak jedovatá, až máte pocit, že vám jako naštvaná zmije okamžitě vystartuje po krku, smysl funkčních ventilačních otvorů v karbonové kapotě a předních blatnících není třeba při takovém výkonu nějak obhajovat, a při pohledu zezadu se vám možná vybaví speciály DTM. Takový mix prvků se na žádné produkční alfě ještě nikdy nesešel!

S Alfou Romeo Giulia QV na okruhu v Mostě: Mička vs. Vršecký! (+video)

Dlouho jsem auto obcházel a snažil se najít byť jediný prvek karoserie, který by byl určený pouze k dokreslení stylu. Marně. Ohromný zadní difuzor končí až někde za zadní nápravou, podlaha je v zájmu zlepšení obtékání vzduchu zcela rovná, a dokonce ani relativně nenápadný přední karbonový splitter není úplně obyčejný. Jde o aktivní aerodynamický prvek, který se při vysokých rychlostech, brzdění a zatáčení automaticky naklápí a zvyšuje tak přítlak na přední nápravě. Je to úplná novinka nejenom u Alfy Romeo, ale ve střední třídě vůbec.

obrázek [600 x 355]  

Aby toho karbonu nebylo málo, je z něj vyrobena také střecha, zde ale tento materiál na rozdíl od kapoty, kde jsou vlákna viditelná skrze čelní sklo, poznáte až po poklepání. Na druhou stranu obrovské brzdy s kotouči o průměru 360 milimetrů vpředu a 350 milimetrů vzadu jsou vidět vždy, a úplně nejlépe, když k nim zvolíte devatenáctipalcová antracitová kola Quadrifoglio za 11.000 Kč a rudé lakování třmenů za 13.000 Kč. Ocelové brzdy s vrtanými kotouči jsou standard, za 205.000 korun ale můžete mít karbon- keramické. Stačí jenom zaškrtnout jediné políčko v seznamu příplatkové výbavy a cena vozu se zvedne o hodnotu jednoho Fiatu Panda. Částka to ale není až tak přemrštěná - BMW M3 má tytéž brzdy za necelých 195.000 korun, jenom Mercedes-AMG C 63 S se trochu vymyká. U něj stojí 133.657 Kč.

Výrobce si dal na novém modelu nesmírně záležet, proto nezůstalo pouze u funkční aerodynamiky. Šel na to hezky od píky. Kupříkladu šasi je celohliníkové (včetně předního a zadního pomocného rámu), stejně jako zbrusu nový motor, přední blatníky a dveře, uplatnění našla vysokopevnostní ocel a již zmíněný karbon, ze kterého je mimo jiné také hnací hřídel. Vpředu je zcela nové lichoběžníkové zavěšení s dvojicí příčných ramen, které podle alfy udržuje konstantní záklon rejdového čepu a snese větší boční zrychlení. Vzadu pak najdeme čtyřprvkové zavěšení – to si alfa vyvinula sama a nechala dokonce patentovat.

Perfektně vyváženým mixem všech materiálů došlo nejenom k rovnoměrnému rozložení hmotnosti mezi nápravy (samotný motor leží téměř za přední nápravou), ale dokonce i ta celková hmotnost je na poměry třídy překvapivě nízká. Giulia Quadrofoglio Verde váží jenom 1580 kilogramů, což je o 30 kilo méně než BMW M3 s manuální převodovkou a skoro o čtvrt tuny méně než Mercedes-AMG C 63 S! Alfa sice s nástupcem 159 dlouho vyčkávala, nyní už ale aspoň víme proč…

Od všeho trochu

Na giulii se dokážu dívat celé hodiny a pokaždé najdu něco, čím mě znova uchvátí, bez pořádného kokpitu by to ale byl pouze poloviční úspěch. Loni ve Frankfurtu a letos v Ženevě, kde Italové ukázali standardní provedení vozu, jsem z něj byl nadšen a nebál se jej přirovnat k Maserati Ghibli, přičemž ani v Česku tento pocit nepolevil. Spíše naopak. Pozice za volantem je snad nejlepší, jakou jsem kdy ve střední třídě zažil, sedíte hodně nízko a příplatková karbonová sedadla Sparco s polokoženým čalouněním (stojí 97.000 korun) dokonale obejmou i takového hromotluka, jako jsem já. Tříramenný volant by si zasloužil silnější věnec, můžete si jej ale s trochou nadsázky přisunout téměř k hrudníku a není zapovězen ani ryze závodní posaz.

U italských automobilů se často kritizuje úroveň vnitřních materiálů, ani tady ale Alfa Romeo nepřešlápla. Karbon je nejenom na sedačkách, ale také výplních dveří, přístrojové desce a středové konzole, a ani v nejmenším by vás nenapadlo, že tomu vůbec mělo být jinak. Díly jsou perfektně sesazené, vyrobené s velkou pečlivostí, a abyste tady našli větší chyby, musíte být opravdoví detailisté. V podstatě jediným prvkem, se kterým si mohl výrobce trochu více pohrát, je infotainment. Zorientujete se v něm rychle, ovládání je podobné Audi a prostředí zase pasuje na BMW, osobně jsem jej ale stejně moc nepoužíval. To pak totiž na dnešní poměry malinkatá obrazovka zcela zmizí a středová konzola vypadá jako v závodním voze. Ovladače na středové konzole mají větší vůli, než bych si u auta této cenové relace představoval, jsou ale po ruce a hezky se s nimi pracuje.

obrázek [600 x 404]  

I přes některé výdobytky moderní doby, mezi které patří například audio Harman/Kardon za 35.000 korun, máte nakonec stejně největší radost z dokonalého posazu a pocitu při uchopení kulaté hlavice kratinké páky manuální šestistupňové převodovky Getrag. Padne skvěle do dlaně a pohybuje se v tuhé kulise, k přesnosti se ale ještě vyjádřím později. S místem je to pak v podstatě jako v BMW řady 3 – není ho nazbyt, ale aspoň máte pocit dokonalého spojení s autem. I při hodně dynamické jízdě se stále máte o co zapřít a při dlouhých cestách netrpíte na otlačení kolena, lokty a podobně. Za sebe se vejdu s téměř nulovou rezervou před koleny a nad hlavou, z části je to ale vina těch perfektních předních sedaček s rozměrnějšími opěradly. Ve standardních verzích je situace o poznání lepší.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Cena v základní výbavě: 2 045 000 Kč Cena v testované výbavě: 2 354 000 Kč

Základní výbava:Adaptivní xenonové světlomety, kožené čalounění sedadel, asistent dálkových světel, vektorování točivého momentu, adaptivní tlumiče, 19“ kola, automatická klimatizace, multifunkční volant, sledování mrtvého úhlu, zadní parkovací kamera, šest airbagů, sada na opravu pneumatik a další.

Výbava testovaného vozu:Sportovní sedadla Sparco (97.000 Kč), balík Komfort QV - odkládací prostor na straně řidiče, osvětlení vnějších klik dveří, odkládací prostor na straně řidiče, bezklíčový vstup do vozidla (+15.000 Kč), litá 19“ kola Quadrifoglio (+11.000 Kč), třívrstvý lak Competizione (+65.000 Kč), červené brzdové třmeny (+13.000 Kč), zatmavená skla (+11.000 Kč), navigace Alfa Connect 3D (+62.000 Kč), audio Harman/Kardon s výkonem 900 W (+35.000 Kč),

Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka

Zavedení mýtného pro osobní auta v Německu od roku 2019,…

Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace

Ministerstvo průmyslu a obchodu by mělo do konce března…

Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard

Japonský konglomerát Toshiba informoval své hlavní…

Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za…

 
Technické údaje
Motor Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2891
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 375 / 6500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 600 / 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 307
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 3.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.8 / 6.1 / 8.5
Emise CO2:198
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 508 / 1740
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1580 / -
Rozměr pneu:245/35 ZR19, 285/30 ZR19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4639
b) šířka (mm): 1873
c) výška (mm): 1426
d) rozvor (mm): 2820
e) rozchod vpředu (mm): 1550
f) rozchod vzadu (mm): 1589
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1170
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 540
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 680
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio – Zlodějka srdcí







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Alfa Romeo Giulia: Kombi nebude. Může za to stelvio? Alfa Romeo Giulia: Kombi nebude. Může za to stelvio?

Těšili jste se na sportovně laděný kombík střední třídy…

Alfa Romeo připravuje novou verzi Giulie. Kombi, nebo kupé? Alfa Romeo připravuje novou verzi Giulie. Kombi, nebo kupé?

V italské automobilce Alfa Romeo nastává renesance. Po…

 



 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné smoothie!

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné…

Smoothie je nápojem dneška. Nejde však jen »obyčejný« džus. Kromě šťávy jsou ve smoothie rozmixované celé kusy…

Vrah a hrdina z Londýna umírají pár metrů od sebe: Mrazivé záběry z kamer

Vrah a hrdina z Londýna umírají pár metrů od sebe:…

Pět mrtvých a čtyři desítky zraněných. Takový je výsledek středečního řádění britského učitele angličtiny…

 

iSport.cz

Ztráty pro reprezentaci. Do San Marina neletí Schick ani nemocný Sýkora

Ztráty pro reprezentaci. Do San Marina neletí Schick…

Česká fotbalová reprezentace poletí na důležitou kvalifikaci o světový šampionát v Rusku do San Marina (neděle,…

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme trénovali, asi to byla chyba

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme…

V reprezentaci je pátým rokem, zažil tři trenéry. Vladimír Darida má mandát srovnávat. Byl Michal Bílek opravdu…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli zeleným fanatikům ve vedení města

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli…

Pravidelná páteční rubrika, ve které Václav Klaus ml. odpovídá na otázky šefredaktora časopisu Reflex Marka Stoniše.

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na světě stejná práva jako lidé

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na…

Více než 140 let trval boj místních Maorů na Severním ostrově na Novém Zélandu, aby úřady uznaly jejich…