Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo v Ženevě 2006

Ladislav Čermák
Na stánku Alfy Romeo to vypadalo tak trochu jako na srazu klonů; obě vystavené novinky měly tvář i techniku, vypůjčenou od stopadesátdevítky. Posílení identity bylo tedy dotaženo do extrému – Alfu nyní pozná opravdu každý.

159 Sportwagon

kráčí ve stopách přelomového předchůdce a nabídne ve srovnání se sedanem větší praktičnost, ovšem v neméně atraktivním balení. Proti 156 Sportwagon působí novinka ještě dynamičtěji, především díky ostřejší přídi a ostrému sklonu zadních oken. Navzdory sportovním tvarům poskytuje velký vnitřní a zavazadlový prostor. Délka 4660 mm se shoduje se sedanem, natahování rozvoru, známé od konkurence, se tedy nekoná. Prodávat se bude ve dvou nebo třech provedeních v závislosti na daném trhu, vybírat bude možné z 12 barev karoserie a pěti barevných kombinací interiéru. Motorová paleta se od sedanu neliší, Sportwagon může pohánět některý ze tří zážehových (1.9, 2.2 a 3.2 V6 JTS) a tří vznětových motorů (1.9 JTD 8V nebo 16V a 2.4 JTD). Všechny jednotky budou spojeny s šestistupňovou manuální převodovkou, pro některé verze bude dostupný automat se stejným počtem stupňů. Nejsilnější zážehový šestiválec Alfa Romeo nabídne s pohonem všech kol.

Spider

vychází, podobně jako minulá generace, technicky i stylisticky z kupé, tentokrát z nádherné Brery, po níž zdědil také atraktivní tvary interiéru a silné motory. Pod kapotou 4396 mm dlouhého a 1830 mm širokého vozu bude zážehový čtyřválec 2.2 JTS s výkonem 136 kW nebo zážehový šestiválec 3.2 litru s výkonem 190 kW.


Ladislav Čermák