Nová Alfa Romeo Milano oficiálně: První elektromobil značky bude i se spalovákem
Italská Alfa Romeo představuje historicky první model značky. Nové Milano se však bude vyrábět i se spalovacím mild-hybridem.
Historicky první Alfa Romeo na elektřinu se oficiálně představuje. Italská automobilka v Miláně, hlavním městě módy, odhalila nejmenší dnešní model značky. Novinka je sourozencem italského Fiatu 600, francouzského Peugeotu 2008 a amerického Jeepu Avenger. Všechny je spojuje subkompaktní segment SUV-B a modulární architektura STLA Small, vyvinutá z platformy CMP koncernu Stellantis.
Italský design a velká praktičnost
Nová Alfa Romeo přijíždí na svět s charakteristickým sportovním designem značky a je výrazně jiná než všechny aktuální modely značky. Alfa Romeo uvádí, že chce vytvořit emociální spojení mezi řidičem a vozem a na novince vyvinula stylingové rysy inspirované slavnou minulostí značky. Ikonický „zkrácený ocas“ odkazuje na legendární sportovní Giulii TZ. Výrazná příď pak nese adaptivní Full LED Matrix světlomety s novým světelným podpisem.
V oficiální tiskové zprávě značka uvádí, že Milano je 4,17 metru dlouhé, 1,78 metru široké a 1,5 metru vysoké, přičemž jej navrhlo tovární stylingové studo Alfa Romeo Centro Stile. Se základním objemem 400 litrů pak elektrická verze podle slov automobilky nabízí největší zavazadlový prostor ve své třídě.
Základem architektury sportovně vypadajícího interiéru je dvojice 10,25" obrazovek pro digitální přístrojový štít a dotykový displej infotainmentu. Automobilka jej vyvinula pro práci s widgety i grafickými komponenty navrženými pro intuitivní interakci se všemi funkcemi, které si můžete přizpůsobit rychlým a snadným přetažením. Díky tomu Milano umožní vytvořit si vlastní domovskou stránku.
Ibrida a Elettrica
Nová Alfa Romeo Milano se bude vyrábět s hybridním spalovacím i čistě elektrickým pohonem. Spalovací specifikace Ibrida bude k dispozici s pohonem předních kol nebo pohonem všech kol Q4 a technickým základem bude 48voltová mild-hybridní přeplňovaná tříválcová dvanáctistovka s VGT turbodmychadlem koncernu Stellantis o maximálním výkonu 136 koní a s novou šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Na elektřinu bude jezdit hlavně ve městech.
Elektrická varianta Elettrica pak bude dostupná ve dvou výkonových variantách o 156 nebo 240 koních. Obě elektrické verze budou vybaveny vysokonapěťovým akumulátorem s kapacitou 54 kWh a Alfa Romeo uvádí, že slabší specifikace slibuje nejdelší dojezd na jedno nabití až 410 kilometrů. Parametry silnějšího modelu zatím nezveřejnila.
Zaváděcí edice Speciale
Nová Alfa Romeo Milano se v Evropě začne prodávat s vrcholnou zaváděcí edicí Speciale. Bude dostupná ve spalovací variantě Ibrida o 136 koních nebo elektrické verzi Elettrica o 156 koních. Milano Speciale bude k dispozici pouze při zahájení prodeje a nabídne ikonickou červenou barvu Brera, 18“ kola Petali a luxusní interiér se sedadlem řidiče s masážní funkcí. Elektrická verze pak bude disponovat třífázovou palubní nabíječkou s výkonem 11 kW.
Standardně se pak bude Alfa Romeo Milano prodávat se třemi balíčky výbavy – Techno, Premium a Sport. Zahájení prodeje naplánováno na letošní léto a základní cena by měla začínat pod hranicí 30.000 eur, tedy přibližně 760 tisíc korun.