Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Alfa Romeo Milano
Alfa Romeo Milano
Alfa Romeo Milano
Alfa Romeo Milano
42 Fotogalerie

Italové se zlobí: Nová Alfa Romeo Milano se nesmí vyrábět v Polsku!

Lukáš Volšický

Italská vláda se bouří, protože koncern Stellantis vyrábí novou Alfu Romeo Milano v Polsku, i když ji prezentuje jako ryze italský produkt. Tamní legislativa to zakazuje.

Stellantis oficiálně odhalil nový elektrifikovaný crossover Alfa Romeo Milano a v Itálii z toho okamžitě je oheň na střeše. Adolfo Urso, italský ministr průmyslu, napadl globálního výrobce automobilů za poskvrnění italské tradice výrobou v Polsku. Nové Milano, oslavující hlavní italské město módy, se totiž začíná vyrábět v továrně v polském městě Tychy. Italové se zlobí, protože „italsky znějící“ produkty se musí vyrábět výhradně v Itálii.

Adolfo Urso se při nejnovější stížnosti na koncern Stellantis odvolává na italský zákon z roku 2003 – článek 4, odstavec 49 zákona č. 350/2003, § 517 trestního zákoníku. Ten upravuje dovoz a vývoz zboží za účelem uvádění na trh nebo spáchání činů jednoznačně zaměřených na nepravdivé nebo zavádějící označení původu.

Tento zákon jednoduše chrání italské značky a v tuzemsku vyráběné produkty před možným paděláním. Zákon současně říká, že velkým problémem je i nepravdivé označení u zboží se zahraničním původem, avšak tvářícím se jako ryze italským. Je nelegální prezentovat výrobek zahraniční výroby jako pocházející z Itálie. Často se používá i při domáhání se spravedlnosti v potravinářském průmyslu.

Video placeholder
Alfa Romeo Milano: Oficiální video • Alfa Romeo

Italský ministr průmyslu tak reaguje na vyjádření Carlose Tavarese, šéfa koncernu Stellantis, poté, co se vyjádřil, že „Milano je italským autem, i když se nevyrábí v Itálii“. Během slavnostního představení v Miláně uvedl, že výroba nového crossoveru v Polsku sníží maloobchodní cenu modelu o 10.000 eur oproti výrobě v Itálii. I díky tomu může nejlevnější verze na evropském trhu začínat s cenou pod 30.000 eur.

Nové Milano je jediným dnešním modelem značky vyráběným mimo Itálii. Tamní vláda se navíc snaží domluvit se Stellantisem na navýšení domácí výroby aut. I proto jim vadí zahraniční výroba modelu značky, která je velkou chloubou italského automobilového průmyslu. Rozpor s italským zákonem z roku 2003 údajně uvádí zákazníky v omyl. Novinka se jménem Milano se prostě musí vyrábět v Itálii.