reklama


Alfa Romeo zřejmě nakonec skončí pod křídly Volkswagenu

Alfa Romeo zřejmě nakonec skončí pod křídly Volkswagenu

O osudu Alfy Romeo se spekuluje již několik let. Evidentní zájem měl Volkswagen a Fiat jednu ze svých perel nechtěl prodat. Jenže, časy se mění.

Fiat se k Alfě poslední léta choval spíše macešsky a staroslavná automobilka umírá. Nyní se ale objevilo pomyslné světlo na konci tunelu – koncern Volkswagen. Konkrétněji, firma s logem kříže a hada nejspíš přejde do péče čtyř kruhů, tedy ingolstadtského Audi. Koneckonců, pod něj už spadá výrobce supersportů Lamborghini a má na starosti také motocyklovou továrnu Ducati. A VW koupil v srpnu 2010 navíc turínské studio Italdesign-Giugiaro, které v minulosti navrhlo několik Alf: kompaktní Alfasud, kupé Alfetta GTV nebo nejnověji modely 159 a Brera.

Sergio Marchionne se již několikrát ohledně prodeje Alfy Romeo vyjádřil striktně odmítavě. Němcům? Nikdy! Letos v lednu dokonce médiím řekl, že pro její znovuvzkříšení je učiněno zadost, během následujících tří let představí osm zcela nových a jeden radikálně modernizovaný model.

Nyní se však zdá, že se Turín soustředí hlavně na stoprocentní převzetí Chrysleru a boj s americkými odbory United Auto Workers, které drží zbylý balík akcií. Jednání mezi italskou a německou stranou ohledně rychlého prodeje tak pokročila. Uzavřou-li generální ředitel Fiatu s šéfem Audi Rupertem Stadlerem nakonec dohodu, bude to pro automobilku nejspíš záchrana za pět minut dvanáct. A kde se mají vozy vyrábět? Produkce se do Německa určitě neodstěhuje, jejím těžištěm se stane továrna v Pomigliano d'Arco. V současné době zde vzniká třetí generace Fiatu Panda .

Nikdo zatím nic oficiálně nepotvrdil, zprávu od blízkých zdrojů přinesl magazín Wards Auto. Z úst mluvčího Fiatu Richarda Gadeselliho zaznělo stručné: „Nechceme komentovat tyto spekulativní zvěsti.“ Jürgen de Graeve od Audi se vyjádřil v obdobném duchu.

Audi má zájem také o výrobce dílů a elektroniky Magneti Marelli, rovněž součástí koncenru Fiat. Italský koncern navíc nutně potřebuje finance, až dvě miliardy dolarů (40,2 mld. korun). Výzkumné a vývojové centrum se ani v případě Magneti Marelli z Apeninského poloostrova nepřesune, ale i zde je pravděpodobná bitva s odbory.

Pokud celá transakce dopadne k radosti Wolfsburgu, bude to dobře, nebo naopak? Dokonce samotní skalní alfisté dnes většinou připouštějí, že v německých rukou bude milánská kráska vzkvétat, zajedno jsou s nimi navíc mnozí analytici. A co Seat, který měl být kdysi jejím hlavním konkurentem?

Spolupracujeme s TipCars.com
Egypt ztíží rozvody. Nově budou moci jen se svolením duchovního Egypt ztíží rozvody. Nově budou moci jen se svolením duchovního

Egyptský prezident Abdal Fattáh Sísí chce nový zákon,…

Bakala prodal firmu Green Gas International, která těží důlní plyn v dolech OKD Bakala prodal firmu Green Gas International, která těží důlní plyn v dolech OKD

Zdeněk Bakala se zbavil další firmy napojené na těžební…

Majetek Agrofertu bude spravovat Babišův právník Bílek Majetek Agrofertu bude spravovat Babišův právník Bílek

Svěřenský fond, kam ministr financí a šéf hnutí ANO…

 
Zdroj: Wards Auto
 

Přidat názorDiskuse: Alfa Romeo zřejmě nakonec skončí pod…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Američané si všímají chytrých nápadů Škody. Začaly už v roce 1925 Američané si všímají chytrých nápadů Škody. Začaly už v roce 1925

Simply Clever není jen obyčejný slogan. Jedná se o slovní…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Projeli jsme revoluční Nissan Micra. Jak jezdí nová generace a proč má reproduktor v sedačce?

Projeli jsme revoluční Nissan Micra. Jak jezdí nová generace?

Dnes 14:51

Nissan označuje novou Micru za revoluční auto. Změnil se totiž její design, technika i velikost. A pozor, v žádném případě to není Clio s odlišnou karoserií!




Blesk.cz

Indičtí vědci přeměří Mount Everest: Nejvyšší hora světa se možná zmenšila

Indičtí vědci přeměří Mount Everest: Nejvyšší hora…

Nejvyšší hora světa Mount Everest kvůli nedávným zemětřesením už možná neměří rekordních 8848 metrů. Indie se…

Marie Doležalová slaví 30! V roli lesby byla skvělá, až StarDance ji proslavila!

Marie Doležalová slaví 30! V roli lesby byla skvělá,…

Když Marie Doležalová (30) vstoupila poprvé na taneční parket ve StarDance, moc šancí jí nikdo nedával. Ale kolo…

 

iSport.cz

Železník se zabydluje v Boleslavi: Chci hrát a ne jen fandit z lavičky

Železník se zabydluje v Boleslavi: Chci hrát a ne…

V první polovině ledna ještě absolvoval soustředění se Slavií v Číně, ale jeho pozice v kádru „sešívaných“ pro…

Barometr formy biatlonistů před MS: nová žena č. 2 a nevýrazný Moravec

Barometr formy biatlonistů před MS: nová žena č. 2 a…

Do startu biatlonového mistrovství světa v Hochfilzenu zbývá pouhých šestnáct dní. A přípravy jsou v plném…

 

Reflex.cz

Nebezpečím není globalizace, ale neschopnost národních ekonomik konkurovat

Nebezpečím není globalizace, ale neschopnost…

Řešení problémů ekonomické globalizace je teoreticky snadné – vzdělání, dovednosti založené na vzdělávání a…

Kriminalita v Česku loni klesla o 12 procent. Policie zaznamenala i méně vražd

Kriminalita v Česku loni klesla o 12 procent.…

V Česku loni meziročně klesla kriminalita o 12 procent na 217.927 trestných činů. Klesající trend policisté…

 
 
reklama