Alfa Romeo zřejmě nakonec skončí pod křídly Volkswagenu

Alfa Romeo zřejmě nakonec skončí pod křídly Volkswagenu

O osudu Alfy Romeo se spekuluje již několik let. Evidentní zájem měl Volkswagen a Fiat jednu ze svých perel nechtěl prodat. Jenže, časy se mění.

Fiat se k Alfě poslední léta choval spíše macešsky a staroslavná automobilka umírá. Nyní se ale objevilo pomyslné světlo na konci tunelu – koncern Volkswagen. Konkrétněji, firma s logem kříže a hada nejspíš přejde do péče čtyř kruhů, tedy ingolstadtského Audi. Koneckonců, pod něj už spadá výrobce supersportů Lamborghini a má na starosti také motocyklovou továrnu Ducati. A VW koupil v srpnu 2010 navíc turínské studio Italdesign-Giugiaro, které v minulosti navrhlo několik Alf: kompaktní Alfasud, kupé Alfetta GTV nebo nejnověji modely 159 a Brera.

Sergio Marchionne se již několikrát ohledně prodeje Alfy Romeo vyjádřil striktně odmítavě. Němcům? Nikdy! Letos v lednu dokonce médiím řekl, že pro její znovuvzkříšení je učiněno zadost, během následujících tří let představí osm zcela nových a jeden radikálně modernizovaný model.

Nyní se však zdá, že se Turín soustředí hlavně na stoprocentní převzetí Chrysleru a boj s americkými odbory United Auto Workers, které drží zbylý balík akcií. Jednání mezi italskou a německou stranou ohledně rychlého prodeje tak pokročila. Uzavřou-li generální ředitel Fiatu s šéfem Audi Rupertem Stadlerem nakonec dohodu, bude to pro automobilku nejspíš záchrana za pět minut dvanáct. A kde se mají vozy vyrábět? Produkce se do Německa určitě neodstěhuje, jejím těžištěm se stane továrna v Pomigliano d'Arco. V současné době zde vzniká třetí generace Fiatu Panda .

Nikdo zatím nic oficiálně nepotvrdil, zprávu od blízkých zdrojů přinesl magazín Wards Auto. Z úst mluvčího Fiatu Richarda Gadeselliho zaznělo stručné: „Nechceme komentovat tyto spekulativní zvěsti.“ Jürgen de Graeve od Audi se vyjádřil v obdobném duchu.

Audi má zájem také o výrobce dílů a elektroniky Magneti Marelli, rovněž součástí koncenru Fiat. Italský koncern navíc nutně potřebuje finance, až dvě miliardy dolarů (40,2 mld. korun). Výzkumné a vývojové centrum se ani v případě Magneti Marelli z Apeninského poloostrova nepřesune, ale i zde je pravděpodobná bitva s odbory.

Pokud celá transakce dopadne k radosti Wolfsburgu, bude to dobře, nebo naopak? Dokonce samotní skalní alfisté dnes většinou připouštějí, že v německých rukou bude milánská kráska vzkvétat, zajedno jsou s nimi navíc mnozí analytici. A co Seat, který měl být kdysi jejím hlavním konkurentem?

Spolupracujeme s TipCars.com
Banky vyprodávaly státní dluhopisy za rekordní ceny Banky vyprodávaly státní dluhopisy za rekordní ceny

Tuzemské bankovní domy využily rekordních cen státních…

Průměrná sazba hypoték v září stoupla na 2,04 procenta Průměrná sazba hypoték v září stoupla na 2,04 procenta

Průměrná úroková sazba hypoték v září mírně stoupla na…

Zápisník Jana Stuchlíka: Co se šunty Zápisník Jana Stuchlíka: Co se šunty

České a slovenské potravinové fňukání pokračuje. Další…

Havajský soud zablokoval Trumpův protiimigrační dekret, považuje ho za diskriminační Havajský soud zablokoval Trumpův protiimigrační dekret, považuje ho za diskriminační

Federální soud v Honolulu dnes zablokoval zářijový…

 
Zdroj: Wards Auto

Štítky Alfa Romeo Ital Design Volkswagen

 

Přidat názorDiskuse: Alfa Romeo zřejmě nakonec skončí pod…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 





 
Autozam AZ-1 (1992-1995): Maličké japonské autíčko s křídly byl totální propadák

Autozam AZ-1 (1992-1995): Maličké japonské autíčko s křídly byl totální propadák

Včera

Japonští zákazníci si v první polovině 90. let mohli pořídit zvláštní maličké kupé od Mazdy a Suzuki s křídlovými dveřmi. Dnes jde o skutečnou raritu...




Blesk.cz

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli, jaké by si určitě nekoupili

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli,…

Brambory jsou nedílná součást jídelníčku většiny Čechů. Jíme je vařené, pečené a nejen o Vánocích je přidáváme…

Vysíláme živě od 14 hodin: Superdebata Blesku! 7 lídrů proti sobě, všichni v horkém křesle

Vysíláme živě od 14 hodin: Superdebata Blesku! 7…

Zatím jediná debata, kam přijdou všichni lídři sedmi velkých stran. Blesk Volební souboj s podtitulem BITVA O…

 

iSport.cz

Rybár po 245 minutách bez gólu: Nikdy jsem neměl ani dvě nuly po sobě

Rybár po 245 minutách bez gólu: Nikdy jsem neměl ani…

Patrik Rybár si dál drží vynikající formu. Maže jednoho soupeře za druhým. A že se přesekla jeho série…

Stramaccioni o nás mluvil jako kretén, zuřil starosta v Itálii. Kouč se omluvil

Stramaccioni o nás mluvil jako kretén, zuřil…

Věty z tiskové konference po nedělním šlágru mezi Spartou a Plzní (0:1) vyvolaly poprask až v Itálii. Letenský…

 

Reflex.cz

Babiš zaútočil na Sobotku silou estébáka, ale pobili se navzájem

Babiš zaútočil na Sobotku silou estébáka, ale pobili…

Ještě žádná z našich nepovedených koalic (což byly všechny) se dobrovolně nepředvedla v tak ošklivém světle jako…

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Je málo profesí, jejichž služeb užívám opakovaně a dlouhá léta. Na prvním z míst asi — kromě řidičů tramvají —…