Alfa Romeo zřejmě nakonec skončí pod křídly Volkswagenu

Alfa Romeo zřejmě nakonec skončí pod křídly Volkswagenu

Alfa Romeo zřejmě nakonec skončí pod křídly Volkswagenu Zdroj: acz

Aleš Dragoun
Diskuze (569)
O osudu Alfy Romeo se spekuluje již několik let. Evidentní zájem měl Volkswagen a Fiat jednu ze svých perel nechtěl prodat. Jenže, časy se mění.

Fiat se k Alfě poslední léta choval spíše macešsky a staroslavná automobilka umírá. Nyní se ale objevilo pomyslné světlo na konci tunelu – koncern Volkswagen. Konkrétněji, firma s logem kříže a hada nejspíš přejde do péče čtyř kruhů, tedy ingolstadtského Audi. Koneckonců, pod něj už spadá výrobce supersportů Lamborghini a má na starosti také motocyklovou továrnu Ducati. A VW koupil v srpnu 2010 navíc turínské studio Italdesign-Giugiaro, které v minulosti navrhlo několik Alf: kompaktní Alfasud, kupé Alfetta GTV nebo nejnověji modely 159 a Brera.

Sergio Marchionne se již několikrát ohledně prodeje Alfy Romeo vyjádřil striktně odmítavě. Němcům? Nikdy! Letos v lednu dokonce médiím řekl, že pro její znovuvzkříšení je učiněno zadost, během následujících tří let představí osm zcela nových a jeden radikálně modernizovaný model.

Nyní se však zdá, že se Turín soustředí hlavně na stoprocentní převzetí Chrysleru a boj s americkými odbory United Auto Workers, které drží zbylý balík akcií. Jednání mezi italskou a německou stranou ohledně rychlého prodeje tak pokročila. Uzavřou-li generální ředitel Fiatu s šéfem Audi Rupertem Stadlerem nakonec dohodu, bude to pro automobilku nejspíš záchrana za pět minut dvanáct. A kde se mají vozy vyrábět? Produkce se do Německa určitě neodstěhuje, jejím těžištěm se stane továrna v Pomigliano d'Arco. V současné době zde vzniká třetí generace Fiatu Panda .

Nikdo zatím nic oficiálně nepotvrdil, zprávu od blízkých zdrojů přinesl magazín Wards Auto. Z úst mluvčího Fiatu Richarda Gadeselliho zaznělo stručné: „Nechceme komentovat tyto spekulativní zvěsti.“ Jürgen de Graeve od Audi se vyjádřil v obdobném duchu.

Audi má zájem také o výrobce dílů a elektroniky Magneti Marelli, rovněž součástí koncenru Fiat. Italský koncern navíc nutně potřebuje finance, až dvě miliardy dolarů (40,2 mld. korun). Výzkumné a vývojové centrum se ani v případě Magneti Marelli z Apeninského poloostrova nepřesune, ale i zde je pravděpodobná bitva s odbory.

Pokud celá transakce dopadne k radosti Wolfsburgu, bude to dobře, nebo naopak? Dokonce samotní skalní alfisté dnes většinou připouštějí, že v německých rukou bude milánská kráska vzkvétat, zajedno jsou s nimi navíc mnozí analytici. A co Seat, který měl být kdysi jejím hlavním konkurentem?

Vstoupit do diskuze (569)