Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo zřejmě nakonec skončí pod křídly Volkswagenu

Aleš Dragoun
Diskuze (569)
O osudu Alfy Romeo se spekuluje již několik let. Evidentní zájem měl Volkswagen a Fiat jednu ze svých perel nechtěl prodat. Jenže, časy se mění.

Fiat se k Alfě poslední léta choval spíše macešsky a staroslavná automobilka umírá. Nyní se ale objevilo pomyslné světlo na konci tunelu – koncern Volkswagen. Konkrétněji, firma s logem kříže a hada nejspíš přejde do péče čtyř kruhů, tedy ingolstadtského Audi. Koneckonců, pod něj už spadá výrobce supersportů Lamborghini a má na starosti také motocyklovou továrnu Ducati. A VW koupil v srpnu 2010 navíc turínské studio Italdesign-Giugiaro, které v minulosti navrhlo několik Alf: kompaktní Alfasud, kupé Alfetta GTV nebo nejnověji modely 159 a Brera.

Sergio Marchionne se již několikrát ohledně prodeje Alfy Romeo vyjádřil striktně odmítavě. Němcům? Nikdy! Letos v lednu dokonce médiím řekl, že pro její znovuvzkříšení je učiněno zadost, během následujících tří let představí osm zcela nových a jeden radikálně modernizovaný model.

Nyní se však zdá, že se Turín soustředí hlavně na stoprocentní převzetí Chrysleru a boj s americkými odbory United Auto Workers, které drží zbylý balík akcií. Jednání mezi italskou a německou stranou ohledně rychlého prodeje tak pokročila. Uzavřou-li generální ředitel Fiatu s šéfem Audi Rupertem Stadlerem nakonec dohodu, bude to pro automobilku nejspíš záchrana za pět minut dvanáct. A kde se mají vozy vyrábět? Produkce se do Německa určitě neodstěhuje, jejím těžištěm se stane továrna v Pomigliano d'Arco. V současné době zde vzniká třetí generace Fiatu Panda .

Nikdo zatím nic oficiálně nepotvrdil, zprávu od blízkých zdrojů přinesl magazín Wards Auto. Z úst mluvčího Fiatu Richarda Gadeselliho zaznělo stručné: „Nechceme komentovat tyto spekulativní zvěsti.“ Jürgen de Graeve od Audi se vyjádřil v obdobném duchu.

Audi má zájem také o výrobce dílů a elektroniky Magneti Marelli, rovněž součástí koncenru Fiat. Italský koncern navíc nutně potřebuje finance, až dvě miliardy dolarů (40,2 mld. korun). Výzkumné a vývojové centrum se ani v případě Magneti Marelli z Apeninského poloostrova nepřesune, ale i zde je pravděpodobná bitva s odbory.

Pokud celá transakce dopadne k radosti Wolfsburgu, bude to dobře, nebo naopak? Dokonce samotní skalní alfisté dnes většinou připouštějí, že v německých rukou bude milánská kráska vzkvétat, zajedno jsou s nimi navíc mnozí analytici. A co Seat, který měl být kdysi jejím hlavním konkurentem?

Aleš Dragoun
Diskuze (569)
Avatar - white label
5. 4. 2013 02:12
Re: Alfa je mrtva
V tomto duchu si mohl napsat hned svou první (útočnou a nepřesnou) reakci a nemusel si se teď cítit v defenzivě.
Točivý výkon a krouťák jedno jest? Zas tak úplně jednoduché/jasné to není, jinak by se zřejmě "zbytečně" neuváděly samostatně, ale když to dostatečně zjednodušíme, tak dejme tomu...
VR6 výrazněji zatáhne (dle tvého slovníku tedy zřejmě kopne) okolo vrcholu krouťáku, který leží o 2 tis. ot. níž, než u GTA, což je ale i tak minimálně o tis. otáček výš, než tebou původně udávaných 1600 ot.
Co se týče té dvojspojky, dále to pořád vidím tak, jak jsem ti tehdy napsal, tedy že dvojspojka je automat především z "uživatelského" a hlediska (absence spojkového pedálu a schopnost řadit bez pomoci uživatele), z konstrukčního hlediska to je typ robotizovaného manuálu se dvěma spojkama, namísto (běžně) jedné. Např. v ceníku pro zákazníky (pro laickou veřejnost) najdeš výraz "automatická převodovka" i pro robotizované manuály (jedno i dvojspojkové), ale v odbornějších kruzích se běžně uvádí, že jde o robotizovanou (manuální) převodovku.
Jakému (zřejmě svému) autu říkáš trojka, nějaká (jaká?) 3er?
Vůbec nechápu proč sem dáváš tyhle amatérská videa s naprosto nulovou zárukou věrohodnosti čehokoli a tedy i stejnou výpovědní hodnotou, není problém natočit na podobné video jak třeba Trabant ujíždí Veyronu. A i kdyby to náhodou nebyl fejk, jak můžeš vědět co ty auta mají skutečně pod kapotou, nebo jejich řidiči pod rukou (jakou převodovku skutečně mají).
Jinak jak jsem psal, nejsem velkým příznivcem celkového charakteru G5 R32, osobně raději buď G4 R32, nebo G5 GTI, samozřejmě vše z toho je mnohem lepší, než G4 GTI.
No nic, balím to, hodin už je "jaksviňa"... ;-)
Avatar - Hammunasakra
5. 4. 2013 00:05
Re: Alfa je mrtva
To už jsme tu probírali = Lieber tot als Sklave ;-)
Avatar - Hammunasakra
5. 4. 2013 00:02
Re: Alfa je mrtva
PĚKNĚ napsáno ;-)
4. 4. 2013 23:44
Re: Alfa je mrtva
Točivý moment a výkon jedno jest. Uznávám, napsal jsem to nepřesně. Místo slova výkon si dosaď slovo síla.
VR6 a Busso mají odlišnou charakteristiku - jeden má výrazný spodek, druhý hořejšek.
VR6 výrazně zatáhne kus nad volnoběhem, bylo to tak už u trojkové Veruny, žádný další vrchol ten motor pocitově nemá.
Nechytej za slovo, dobře víš, co jsem "kopancem" myslel.
Nikde jsem nenapsal ani slovo o tom, že by se sporťák měl ideálně točit jak zubní vrtačka, moje auto má také silnější spodek než hořejšek.
Na brzdě nikdy nezměříš odezvu na plynový pedál nebo to, jak rychle padají otáčky - což přispívá k charakteru motoru víc, než průběh výkonu. Fako s karburátorem má výkonovou křivku úplně blbě, ale je s tím legrace, protože to jde do otáček jak praštěný. Co bych dal za to, abych měl ve trojce Busso - přitom tabulkově M54B30 vyhrává.

V prvním příspěvku jsem psal o AWD, protože opravdu nemá smysl srovnávat zrychlení z nuly - anebo pouze za předpokladu, že bude mít GTA namontován příplatkový samosvorný diferenciál. Co bylo myšleno celou větou o ploše pod výkonovou křivkou / křivkou točivého momentu je jasné, přesto se stále točíš na jediné, v nadsázce myšlené formulaci. U VTECu taky řekneš, že při 5k kopne, nebo ne? Ale asi nemá smysl debatovat o tom s Tebou, kterýž nejsi schopen připustit, že dvouspojka je pro drtivou většinu kupujících automat (na čemž nevidím nic špatného, pouze konstatuji). Opět, uznávám, příště to napíšu jasněji.

Na R32 nevidím nic špatného, naopak, šedá pětková R32 by se mi opravdu líbila. A sáhni si do svědomí - kdo v tomhle vlákně s R32 začal? Je fajn, že napíšeš, že se jedná s GTA o motoricky vyrovnané soupeře, ale když okamžitě začneš vyjmenovávat všechna subjektivní "ale", těžko nikdo nezapochybuje o Tvé nezaujatosti.

Napíšu to tedy jinak: R32 (alespoň pětková) je lepší auto (4x4, DSG 'n shyt), ale GTA má zcela subjektivně mnohem lepší motor. Což je na storj z roku 1979 opravdu hezký výkon.

Rozdíl charakteristik je do jisté míry vidět tady - obě auta s rychlým robotizovaným manuálem (DSG x Selespeed):
[odkaz]

/disclaimer: V GIV R32 jsem ani neseděl. V GV jsem jel do Paříže a zpátky. V 156 GTA jezdím pomalu co týden ať již na místě spolujezdce nebo i řidiče. Teď jdu spát, psaní defenzivních příspěvků mě nějak unavilo.
Avatar - white label
4. 4. 2013 23:40
Re: Alfa je mrtva
Může být jen otazkou času, kdy Fiat nebude chtít/moci financovat ani běžné verze a modely AR.