Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpina B4 S Biturbo Edition 99 je rychlejší než tovární BMW M4

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
BMW řady 4 se pomalu chystá na odpočinek. Loučí se s ním i Alpina, která posílila už tak dost výkonné kupé a kabriolety B4 S a nabízí je v omezené sérii...

Německá Alpina proslula nejen závodním nasazením, ale hlavně tradiční stavbou malosériových bavoráků pro běžné silnice. Starší auta jsou vyhledávaná sběrateli a ani ta moderní nestojí zrovna málo, pořád jde o exkluzivní zboží. Nechybí jim výkon ani luxus a prvotřídní materiály. Firma spolupracuje přímo s bavorskou značkou a je registrována coby automobilka, nikoli pouhý tuner...

Poslední novinkou je omezená série typu B4 S, tedy vozu vycházejícího z finišujícího BMW řady 4. Benzinový řadový šestiválec třílitrového objemu se dvěma turby má po úpravě výkon 332 kW (452 koní) nejdříve v 5500 otáčkách. Jízdní výkony jsou tudíž impozantní, i když tu manuální převodovku nehledejme, tyhle alpiny používají osmistupňový automat ZF 8HP70 se systémem Switch-Tronic a páčkami pod volantem. Ostatně výchozí mnichovské vozy na tom v současnosti nejsou jinak.

Kupé s pohonem zadních kol sprintuje z klidu na stovku za 4,3 s a jede 306 km/h, čtyřkolka, výhradně s volantem vlevo je v akcelerační disciplíně o čtyři desetinky rychlejší, v maximálce naopak o 3 km/h pomalejší. Kabriolet, který není s pohonem všech kol k mání, zrychluje na 100 km/h stejně jako základní kupátko a i on překoná třístovku, konkrétně o 4 km/h. Ano, tahle auta v klidu pobijí tovární M4. Omezovače se nekonají.

Alpina vyrobí jen 99 kusů pro celý svět, proto ono číslo v názvu. Od levnějších, už vyprodaných B4 S se liší nejen výkonem motoru (v nich je k dispzici nižších 324 kW/441 k a 660 N.m), ale i jiným designem kol a čtyř koncovek výfuku. Ale hlavně informacemi o tom, že jde opravdu o unikát. Nápis „Edition 99“ najdeme na palubní desce spolu s logem Alpiny, hliníkový štítek s pořadovým číslem a podpisem samotného zakladatele Burkarda Bovensiepena pak vykoukne po otevření kapoty.

Limitovanou edici už je možné objednávat, první zákazníci se dočkají ale až ve druhém čtvrtletí příštího roku, tedy nejdříve v dubnu 2019. Základní ceny se pohybují od 88.900 do 96.100 eur (2,3-2,5 milionu korun), za 4x4 se v případě kupátka připlácí 2.900 eur, tedy 75 tisíc v naší měně. Tohle prostě nejsou jen tak obyčejné bavoráky...

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
30. 10. 2018 10:16
Alpina
Ale že to trvalo, než přišli na to, že tam dají konečně pod volant pádla, protože pádla jsou lepší než ta titěrná tlačítka. Retrofitnout ale prý nejdou, jak jsem zjišťoval. :no:

A sedačky z M3 CS? Pěkně v Alpině probrali Mkové sklady v Garchingu.