Alpina B5 Bi-Turbo Touring: Výkonné kombi z Buchloe
Společnost Alpina Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG z německého Buchloe na letošním autosalonu v Ženevě představí model B5 Bi-Turbo Touring. Ten stejně jako v loňském roce uvedený sedan vychází ze současného BMW řady 5. První informace o novém modelu značky Alpina přinesl německý magazín Auto Bild.
Pod kapotou kombi se skrývá motor 4,4 V8 Bi-Turbo, upravená verze dvakrát přeplňovaného agregátu N63 z nové 550i. Stejná pohonná jednotka pracuje nejen v sedanu B5 Bi-Turbo, ale i v B7 Bi-Turbo, jehož základem je BMW řady 7.
Nejvyšší výkon je i u Touringu 373 kW (507 k) při 5500 min-1. Maximum točivého momentu 700 Nm leží mezi 3000 a 4750 min-1. Dvě turbodmychadla (každé pro jednu řadu válců) se nachází uvnitř V mezi válci, tak jako u produkčního motoru od BMW. Jedná se ovšem o zakázková turba od Honeywell-Garrett, která mají plnící tlak až 1,0 bar. K tomu motor přidává přímé vstřikování a variabilní časování ventilů Double Vanos.
Kromě jiných turbodmychadel se motor dále konstrukčně liší aplikací dvojitých mezichladičů stlačeného vzduchu (mají každý dva oddělené okruhy vzduch-voda a voda-vzduch) a zakázkovými písty Mahle, které byly optimalizovány pro vyšší teploty a tlak ve válcích.
Převodovka je osmistupňová automatická ZF 8HP70, která se dodává i do BMW 550i (Alpina B7 Bi-Turbo se stejným motorem má naopak šestistupňovou převodovku). Alpina má manuální řazení ovládané tlačítky na volantu Switch-Tronic. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá Touringu jen 4,8 sekundy (sedan je o 0,1 s rychlejší) a maximální rychlost se pohybuje okolo 300 km/h. Kombinovaná spotřeba má hodnotu 10,9 l/100 km.
Kromě pohonné jednotky je upraven i podvozek, který je vybaven stavitelnými tlumiči. Beze změn nezůstane ani brzdový systém, který je vybaven většími brzdovými kotouči a novými třmeny.
Změny na designu exteriéru jsou decentní a omezují se na nástavce nárazníků a prahů, spoiler nad zadním oknem a 20palcová kola v designu Alpina Classic. V interiéru najdeme čalounění speciální kůží Lavalina, multifunkční volant s logem Alpina a v přístrojové kapličce našly své místo tradičně modré budíky.