Alpina na českém trhu: Ceny a technická data všech modelů
Alpinu začal na konci roku 2007 na českém trhu nabízet prodejce BMW AuTec, od kterého si vůz koupilo 15 zájemců. Firma se ale dostala do finančních potíží a loni ji převzal plzeňský Invelt. Ten pak musel s vedením Alpiny znovu jednat o obnovení zastoupení pro český trh. Invelt je zároveň jediným prodejcem Alpiny ve středoevropském regionu. Bavorský výrobce nemá zastoupení v Polsku, Rakousku ani na Slovensku. Invelt je největším prodejcem vozů BMW v ČR. Loni měl na celkovém prodeji mnichovské značky v Česku podíl 22 procent. Firma v provozovnách v Plzni a v Praze zaměstnává 140 lidí. Český dovozce hodlá ročně prodat asi 10 vozů.
Alpina se sídlem v bavorském Buchloe ročně dodá na trh okolo 1000 vozů. Ty vycházejí ze sériových BMW a některé komponenty Alpiny se do vozů montují přímo na výrobní lince BMW. Alpina do vozů dodává vlastní motory, díly podvozku i elektroniku. Ve své továrně také kompletně přestavuje interiér podle přání zákazníka.
Zákazník na auto čeká okolo čtyř až pěti měsíců. Cena je o 15 až 25 procent vyšší než u sériového BMW, ale nižší než u sportovní řady BMW pod označením M. Podle ředitele společnosti Invelt Praha Pavla Baštáře je Alpina sportovní, luxusně vybavené BMW pro každodenní ježdění. "Majitelé Alpiny najedou v průměru 45.000 kilometrů ročně," uvedl.
V současnosti nabídka Alpiny zahrnuje modely D3, B3S Bi-Turbo a luxusní B7 Bi-Turbo. Na konci roku přibude nové B5 Bi-Turbo.
Alpina B3 S Bi-Turbo
Ke sportovním kořenům značek Alpina a BMW má nejblíže řada B3. Vychází z trojkových BMW a je dodávána jako sedan, kombi, kupé i kabriolet. Pohon zajišťuje přeplňovaný řadový šestiválec se zdvihovým objemem 3,0 l.
Specifikem Alpiny jsou charakteristické aerodynamické doplňky omezující vztlak na nápravách, ale v moderní době i absence u BMW standardních pneumatik Run-Flat. Alpina jejich nepoužívání vysvětluje nižším jízdním pohodlím a vyšší hmotností proti konvenčním pneumatikám. Originální tvar mnohopaprskových kol je podpořen nízkou hmotností. Aby nebyl celkový dojem narušen ventilkem na okraji disku, je ukryt uprostřed kola pod krytem.
Alpina B3 S Bi-Turbo | ||||
Zážehové motory | Sedan | Touring | Coupé | Cabrio |
Převodovka | 6A | 6A | 6A | 6A |
Zdvihový objem [cm3] | 2979 | 2979 | 2979 | 2979 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 6/4 | 6/4 |
Nejvyšší výkon [kW/min-1] | 294/6000 | 294/6000 | 294/6000 | 294/6000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1] | 540/4500 | 540/4500 | 540/4500 | 540/4500 |
Max. rychlost [km/h] | 300 | 296 | 300 | 298 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 4,7 | 4,8 | 4,7 | 4,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 9,7 | 9,7 | 9,7 | 9,7 |
Cena [Kč] | 1.550.000,- | 1.592.500,- | 1.602.500,- | 1.785.000,- |
Dynamické parametry Alpiny B3 S Bi-Turbo jsou srovnatelné s osmiválcovým BMW M3, charakter však není tak nekompromisně sportovní. Nekompromisní je na druhou stranu absence omezovače nejvyšší rychlosti. Alpina je tak zřejmě nejdostupnější značkou, se kterou se můžete vydat k magické hranici 300 km/h.
Sedan, kupé a kombi je možno objednávat taky s pohonem všech kol xDrive, příplatek činí 75.000,-Kč.
Alpina D3 Bi-Turbo
Dvojitě přeplňovaný čtyřválec spalující naftu se stal prostředkem k oslovení většího okruhu zákazníků. Vždyť první cena začíná pod milionem korun. Jízdní dynamika odpovídá ještě pozemským parametrům dvoulitrového motoru (157 kW, 450 Nm).
V nabídce jsou verze sedan, kombi a kupé.
Alpina D3 Bi-Turbo | |||
Vznětové motory | Sedan | Touring | Coupé |
Převodovka | 6M/6A | 6M/6A | 6M/6A |
Zdvihový objem [cm3] | 1995 | 1995 | 1995 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/min-1] | 157/4100 | 157/4100 | 157/4100 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1] | 450/2000-2500 | 450/2000-2500 | 450/2000-2500 |
Max. rychlost [km/h] | 244 | 241 | 244 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,9 | 7,2 | 6,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,4/6,0 | 5,5/6,1 | 5,4/6,0 |
Cena 6M [Kč] | 962.500,- | 1.007.500,- | 1.035.000,- |
Cena 6A [Kč] | 1.021.250,- | 1.066.250,- | 1.093.750,- |
Ve standardní výbavě jsou odlehčená kola Alpina Classic s pneumatikami 245/40 ZR18 (vpředu) a 265/40 ZR18 (vzadu).
Alpina B5 Bi-Turbo
Kdo nechce čekat na nové BMW M5, má v B5 Bi-Turbo jednoznačnou alternativu. Přeplňovaný osmiválec dává více než 500 koní a 700 Nm. V kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou umí osmiválec 1920 kg těžkému sedanu dodat dynamiku srovnatelnou se šestiválcovými modely B3 S.
Ke standardu patří 20poalcová kola Alpina Classic, kůží čalouněný interiér, elektricky nastavitelná sedadla, navigační systém, xenonové světlomety nebo elektricky nastavitelný sloupek volantu.
Alpina B5 Bi-Turbo | |
Zážehové motory | Sedan |
Převodovka | 8A |
Zdvihový objem [cm3] | 4395 |
Válce/ventily | 8/4 |
Nejvyšší výkon [kW/min-1] | 373/5500 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1] | 700/3000-4750 |
Max. rychlost [km/h] | 307 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 4,7 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 10,8 |
Cena [Kč] | 2.405.000,- |
Alpina B7 Bi-Turbo
Roli vlajkové lodi Alpiny má model B7 Bi-Turbo. Sedmičku pohání stejný osmiválec jako má B5. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá i zde jen 4,7 s, nejvíce dokáže největší Alpina jet rychlostí 280 km/h. V nabídce je verze se standardním i prodlouženým rozvorem. Za příplatek 115 tisíc korun dostanete verzi s pohonem všech kol.
Alpina B7 Bi-Turbo | |||
Zážehové motory | Sedan | Sedan Lang | |
Převodovka | 6A | 6A | |
Zdvihový objem [cm3] | 4395 | 4395 | |
Válce/ventily | 8/4 | 8/4 | |
Nejvyšší výkon [kW/min-1] | 373/5500 | 373/5500 | |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1] | 700/3000-4750 | 700/3000-4750 | |
Max. rychlost [km/h] | 280 | 280 | |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 4,7 | 4,7 | |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 12,1 | 12,1 | |
Cena [Kč] | 3.145.000,- | 3.270.000,- |