Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpine plánuje ostřejší A110 Sport s výkonem kolem 300 koní

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (13)
Automobilkou Renault oživená značka Alpine se sice teprve připravuje na uvedení modelu A110 v limitované úvodní edici na vybrané trhy, ale již nyní se objevují informace o příchodu výkonnějšího provedení s označením Sport.

Zcela nové sportovní kupé Alpine A110 se veřejnosti v podobě připravené pro sériovou výrobu poprvé představilo na letošním březnovém autosalonu v Ženevě.

Na statickou prezentaci své novinky ve Švýcarsku navázala francouzská značka ukázkou dynamických schopností během závodu do vrchu pořádaného v rámci Goodwood Festival of Speed a v polovině letošního prosince se pak má odehrát prezentace médiím, jíž se zúčastní i zástupce redakce Auto.cz.

První vozy Alpine A110 pak mají ve speciální úvodní limitované sérii Première Edition k zákazníkům na evropském trhu zamířit v březnu roku 2018. Podle informací, které získal a zveřejnil britský Auto Express nemají být úvodní limitovaná edice a následující standardní provedení jedinými nabízenými verzemi nového sportovního kupé francouzské značky.

V současnosti má být blízko k ukončení vývoj ostřejšího modelu Alpine A110 Sport, jehož přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,8 litru nabídne nejvyšší výkon kolem 221 kW (300 k), zatímco u standardní A110 má nejvyšší výkon 185 kW (252 k).

Vedle výrazného navýšení výkonu má připravovaný model A110 Sport vynikat i snížením hmotnosti o 50 kg oproti úvodní limitované sérii Première Edition, u níž automobilka uvádí pohotovostní hmotnost 1103 kg.

Dále má toto připravované provedení vynikat údajně o 15 až 20 procent tužším nastavením zavěšení a odpružení kol. Přepracováno bude i nastavení řídící elektroniky pohonné jednotky, převodovky i podvozku. Cílem je dosáhnout co nejrychlejších reakcí vozu a zkrácení akcelerace z 0 na 100 km/h ze 4,5 s na méně než 4,0 s.

Představení Alpine A110 v ostřejším provedení Sport se může podle neoficiálních informací uskutečnit velmi brzy a na vybrané evropské trhy pak může údajně zamířit již v létě příštího roku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (13)
12. 12. 2017 12:03
Re: I když
A nedá si říct a nedá, tak znova a polopaticky - pro ty, co nepamatují, NAPŘÍKLAD R5 TURBO (na plakátu řízený Leo Pavlíkem v bílo-žluto-černé) nebo Alain Prost s Renault F1 Turbo (RE40) ... psal se třeba rok 1983... předpokládám, ještě jsi nebyl na světě? Dobře, tak Laguna/Megane/Espace/VelSatis 2.0T 125kW, Megane RS, zrovna o turbomotor bych se u Alpinky nebál. Spíš bych se bál chystaného SUV nebo těch lidí co takto uvažují. Vyrobíme SUV Alpine, abychom mohli vyrábět skutečnou Alpine... zvrhlé. Spíš kdo to koupí - když chci Alpine (značka, co vždycky vyráběla malá, lehká, laminátová minikupátka, protože v podstatě vždycky šlo o ryze účelové stroje), tak si koupím SUV? To snad ne. To auto se samozřejmě zaplatí samo, jen si z té značky nesmí Renault chtít udělat vlastní Porsche, tím to zazdí. Němčouři mají totiž jiný příběh a není to srovnatelné. A110 je nádherná a bude úplně v pohodě (snad).
Avatar - Uživatel_5340709
12. 12. 2017 11:42
Re: I když
Netvrdím, že apriori bude špatný. Na druhé straně kolik výrobců nám něco tvrdí že mají vše zmáknuté a praxe je jiná. U trubo-benzínů je to častý jev.
Avatar - Emel
12. 12. 2017 11:22
Re: I když
Pointa je... že třeba Pežot špatně udělal jednu verzi THP neznamená nic pro TCe od Renaultu. Pro Alpinu si můžou dát záležet... měli by si dát záležet.
Avatar - speedfred
12. 12. 2017 10:01
Re: I když
v tej silnejšej verzii boli poriadne kované črevá.
ten motor išiel parádne.
Avatar - iudex
12. 12. 2017 09:39
Re: I když
Mal dokonca 200 kW, t.j. 125 kW na liter. Megane RS bude menej prefúknutý, 1,8l - 206 kW je 114 kW na liter a ani budúca silnejšia verzia Trophy Peugeot neprekoná (221 kW = 123 kW na liter). Aj keď o spoľahlivosti to aj tak nič nepovie, Peugeot mal problémy so slabšou 147 kW verziou THP, kdežto tá 200 kW verzia je OK.