Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Americký trh má pomoci Alfě Romeo ztrojnásobit prodeje

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (17)
Italská Alfa Romeo na tom v současnosti na tom není právě nejlépe a množí se spekulace o jejím prodeji koncernu VW, ale její zástupci mají o budoucnosti své značky jiné představy.

Již dříve zveřejněný plán na ztrojnásobení prodejů Alfy Romeo na 300 000 vozů ročně do roku 2016 je podle mnoha skeptiků příliš ambiciózní. Server Automotive News Europe nyní zveřejnil informace, za nimiž částečně stojí evropský šéf Alfy Romeo Louis-Carl Vignon, který je přesvědčen o tom, že Alfa Romeo nabídne dostatek nových produktů, které možná i překonají tento cíl.

Prodeje Alfy Romeo v současnosti táhnou dva stárnoucí modely MiTo a Giulietta. S novými modely a vstupem italské značky na nové trhy, včetně Spojených státu, se mají prodeje značky výrazně zvýšit. V současnosti podle Vignona pokrývá Alfa Romeo pouze 5 % světového trhu, ale do roku 2016 chce pokrýt 32 % celosvětových trhů.

V loňském roce představovala Evropa pro Alfu Romeo odbytiště pro 101 000 vozů, což je zhruba 90 % z jejích celosvětových prodejů. Pokud chce italská značka snížit svou závislost na vrtkavém evropském trhu, pak se musí ještě letos vrátit na severoamerický trh, který opustila v roce 1995. Zdejší zákazníci mají i přes téměř dvacetiletou absenci Alfu Romeo v podvědomí stále jako výrobce sportovních a pohledných vozů.

Podle Alfy Romeo mají být Evropa a Spojené státy jejími největšími trhy v roce 2016. V Evropě, Africe, Rusku a na Blízkém východě se má prodávat okolo 180 000 vozů z plánových 300 000 automobilů.

Pozornost k Alfě Romeo vstávající téměř z popela má přitahovat model 4C, který má být i hlavním lákadlem při návratu značky do USA. Vzhledem k omezenému počtu vyrobených vozů se má ovšem jednat především o poutač, který přiláká zákazníky do showroomů a k běžnějším modelům.

V případě 4C má automobilka začít přijímat objednávky na evropském trhu od letošního června. Prodej se má rozběhnout v září, resp. v říjnu v případě Velké Británie. Severoamerická premiéra se má odehrát až v listopadu v Los Angeles.

Alfa Romeo má v plánu doplnit kupé 4C o provedení targa s malou odnímatelnou střechou z uhlíkových vláken. Tato verze má nastoupit konce roku 2014. Pokud půjde vše podle plánu, pak chce Alfa Romeo vyrobit během sedmiletého životního cyklu okolo 26 000 vozů obou karosářských verzí 4C.

Malé dvoumístné kupé s motorem uprostřed má vzhledem k plánovanému počtu vyrobených vozů představovat především podporu image své značky. Hlavní tíha prodejů připadne na sedany a kombi Giulia připravované pro střední třídu. V jejich případě se očekávají roční prodeje okolo 100 000 vozů. V závěsu za nimi má být hatchback Giulietta s 90 000 prodanými vozy ročně a třetí nejprodávanější Alfou Romeo má být MiTo s 50 000 vozy.

Za tradičními zástupci značky bude podle dosavadních odhadů SUV se 40 000 vozy a za ním má následovat vlajková loď Alfy Romeo, kterou se má stát sesterský modely Maserati Ghibli a počítá se u něj s ročními prodeji okolo 30 000 vozů.

Nejmenší objem prodejů je očekáván od nejsportovnějších modelů. V případě Spideru vyvíjeného společně s Mazdou MX-5 se má ročně prodat až 25 000 vozů. Na 4C má připadat ročně okolo 3500 prodaných automobilů.

Zda tyto odhady ročních prodejů jednotlivých modelů Alfě Romeo vyjdou ukáže teprve čas, protože se současnou velmi omezenou nabídkou musí přežít ještě dva roky. Teprve v roce 2015 má na evropský, čínský a severoamerický trh vstoupit velký sedan, obě karosářské verze modelu Guilia i Spider. Jako poslední dorazí SUV, jehož délka se má pohybovat od 4600 do 4800 mm.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (17)
Avatar - Barrichello
15. 4. 2013 10:18
Re: <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Prosím tě co investoval fiat v USA, když to to dostal od vlády pomalu zadarmo a zbytek splácí z provozního zisku Chrysleru???

Nenech se vysmát!!!!
13. 4. 2013 12:47
Re: giulietta starnuci model?
No je na trhu třetím rokem, facelift by jí dost prospěl asi tak stejně jako o dost nižší cena >:D Jinak na silnicích vidět nebude, jelikož barokní tvary přední části moc netáhnou ;-)
13. 4. 2013 12:44
Re: Tak pojďme, další kolo.
Zas tak nepřeháněj, byla by na tom o dost lépe než teď ;-) Budoucnout Alfy je dost nejistá a Amerika jí nepomůže, stejně jako v 90tých letech, stahli ji :no:
Avatar - Ja Prvni 123
13. 4. 2013 10:45
<b class="smile01"><b>:-)</b></b>
a pritom je to tak jednoduchy: Fiat musel investovat v Americe, takze evropske aktivity musely pockat.
Kdyz uz se v Evrope zacne neco dit, tak Fiat ma prednost pred Alfou - to je taky uplne logicky... a jeste porad to neznamena, ze by ji, chuderu, chteli prodat - a ausgrechhned VW!
:-P
A mezi nama - Giulietta je super auto... akorat si ji musis zkusit a nechtit za kazdou cenu mit to, co ma soused.
Vzdycky budou firemni auta Skodovky, pripadne jinej koncern, a je to tak asi i v poradku... prace pro cesky lidi.
To ale neznamena, ze jsou lepsi... a uz vubec ne, ze si ji muism koupit i za svoje penize domu!
Chci se drzet Evropy proste proto, aby se zachoval evropskej prumysl - a ve svem dusledku evropska kultura. A navic skutecne i JE z ceho vybrat.
To ze jezdim Puntem jako malym autem a Giulietta velmi pravdepodobne nahradi jeste letos skutecne starnouci 164 je jen MOJE volba... ale pripustte, ze VW je lehce podrumerne, za to trochu predrazene... a to rikam jako uzivatel sluzebniho Passata... takze vim, o cem mluvim. Jedine, v cem ma naskok je marketing, nikoliv technika...
Howgh.
13. 4. 2013 09:36
Re: Kecy, kecy, kecy
pokud planuji vstup az s modelem C4, tak je nesmysl plejtvat prostredky kuprikladu na reklamu co se vysilani te reklamy tyce takto predem, idela pro reklamu je cca 2 tydny predem, distribucni sit maji zajistenou, a nove modely planuji a jsou ohlasene

s Alfou by na Americkem trhu nemel bejt problem, tam bude spousta zakazniku kteri ponich skoci stejne jako skacou pro F500