Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin AM-RB 001: Prý zažijeme až 4,5 G!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Aston Martin AM-RB 001, který je výsledkem spolupráce britské automobilky s týmem formule 1 Red Bull Racing má nabídnout úžasné dynamické schopnosti i design.

Aston Martin AM-RB 001 byl odhalen začátkem června, ale kromě samotného designu nebylo zveřejněno příliš mnoho informací o jeho technice či provedení interiéru. Nyní se Marek Reichman, ředitel pro design značky Aston Martin, v rozhovoru pro australský Motoring rozpovídal o technice i designu.

Současné označení vozu je podle jeho slov pouze pro interní potřeby a sériové provedení má údajně dostat sexy jméno, které bude ladit se značkou Aston Martin. Design vozu představeného letos v létě má naopak z 95 procent odpovídat finální podobě a případné změny budou provedeny pouze v souvislosti s vylepšením chlazení motoru i brzd či aerodynamických vlastností vozu při vysokých rychlostech.

Základem hypersportu bude samozřejmě již dříve zmíněná skořepina z kompozitních materiálů. V ní bude před zadní nápravou uložen nově vyvíjený atmosférický vidlicový dvanáctiválec o objemu mezi 6,0 a 7,0 litru s maximálními otáčkami okolo 9500 min-1, který má disponovat výkonem okolo 746 kW (1000 k) a roztáčet zadní kola prostřednictvím sekvenční převodovky Xtrac.

S dvanáctiválcem pak má spolupracovat ještě systém rekuperace kinetické energie inspirovaný technikou formule 1. Ten má údajně poskytovat dalších 60 kW (81,5 k) a pracovat jako velký kondenzátor.

Aston Martin AM-RB 001 ve své produkční podobě má díky využití karbonu, kevlaru, titanu, hliníkových slitin a do detailu promyšlené konstrukci vynikat hmotností, která se má pohybovat okolo 1000 kg. I díky propracované aerodynamice pak nemá být problém maximální rychlost přes 400 km/h a šílené boční přetížení 4,5 G!

Hypersport má vedle své techniky a jízdních výkonů uchvacovat i provedením svého interiéru. Okouzlení má začít již pří otevření křídlových dveří, které zajistí elektromotory. Následný proces nastupování či vystupování má být výrazně pohodlnější a důstojnější než z jiných supersportovních vozů a to i pro dámy v minisukních.

Prostorové poměry v interiéru pak nemají být nijak stísněné a za volant se mají usadit i řidiči s výškou okolo dvou metrů. U každého vozu má být pozice sedadla řidiče, pedálů a volantu přizpůsobena již z výroby postavě budoucího majitele. Jeho přáním a představám pak má odpovídat i barevné provedení a částečně i použité materiály čalounění a obložení interiéru.

Při vývoji vozu je samozřejmě myšleno i na bezpečnost a Marek Reichman uvedl, že za oběť nárazovým testům padly čtyři vývojové prototypy a řada samostatných komponentů. Ve výbavě pak nemá chybět kontrola trakce a několik moderních asistenčních systémů.

V současnosti má být již všech 150 plánovaných exemplářů AM-RB 001 vyprodáno s cenou od 3.000.000 amerických dolarů (zhruba 76.500.000 Kč) a první vyrobené vozy mají ke svým majitelům zamířit v roce 2018. Během produkce silničního provedení pak má být odhalena i odvozená čistě okruhová verze, která má vzniknou v sérii 25 vozů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
8. 12. 2016 17:23
4,5 G
4,5 G není pro netrénovaného, navíc věkově staršího člověka, bezpečná hodnota pro jeho zdraví. To je vysloveně na prasknutí nějaké cévky v mozku...

Zpředu mi to připomíná Jaguár type D, který ale byl kabrio. Ale z boku to má přesně takovou fazónu, jakou si u takových aut představuji... Škoda, že je vyprodali, jeden by se mi do garáže hodil... >:D
Avatar - .StenLi.
7. 12. 2016 12:05
Zbytocnost..
Stacilo by postavit supersport s V10 motorom v style F1 co toci 15 000 otacok a o exkluzivitu medzimi tymi nespocetnymi podobnymi sportiakmi je postarane..
7. 12. 2016 10:56
Re: ten pokrok, kde se to zastaví...
Pojde len o spickovu hodnotu a jazda bude viac menej kontrolovana pocitacom. Koniec koncov ako u vsetkych sucasnych supersportov, takze nejake specialne schopnosti nebudu potrebne. Skor bude vyzva aby vodic neodpadol, co je pri pretazeni okolo 4.5G viac menej istota pre netrenovaneho cloveka :-)

Pre dosiahnutie takehoto pretazenia musi intenzivne vyuzivat ground efekt, co je bezpecne mozne len na okruhoch a aj tam su rozne uzkalia. Vcelku predpokladam, ze ide o danosti okruhovej verzie a seriova toho sice bude schopna, ale len za specifickych podmienok.

Inak jazda s takouto plackou je zaujimava. Zakrutu je mozne prejst vyrazne rychlejsie ako s beznym sportovym autom (dosadte hocico produkcne). Ak pojdete len mierne rychlejsie bude to nestabilne a nedotacave. Ak pojdete o dost rychlejsie, tak bude s rychlostou rast pritlak a auto zacne "zazracne" fungovat. Chce to uplne ignorovat instinkty z beznych aut :-)
Avatar - Barry Lyndon
6. 12. 2016 18:42
ten pokrok, kde se to zastaví...
Je otázka, jestli auto s tak brutální aerodynamikou vůbec může i nadprůměrný řidič vůbec nějak rozumně zvládnout... Auta ze svaté trojice dávají max. kolk? 2 G? Tady jsme na více než dvojnásobku... Mimo okruh šílenost a i na okruhu to bude jen pro ty hodně nadané (uvidíme jaký je průnik množiny geniálních řidičů s množinou miliardářů)