Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin Cygnet: Třímetrový Aston za 900.000,-Kč

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (42)
Na podzim loňského roku Aston Martin potvrdil, že letos zahájí výrobu modelu Cygnet. Stane se tak v dubnu 2011.

Aston Martin Cygnet bude po zahájení produkce uveden nejprve na evropský trh. Vzhledem k výjimečnosti tohoto modelu, který se zcela vyniká dosavadnímu výrobnímu programu britské značky, zamíří do showroomů nejprve dvě speciální limitované edice.

Přes informace o širokém individualizačním programu bude start Cygnetu doslova černobílý. První série totiž ponesou označení Launch Edition White a Launch Edition Black.

Aston Martin Cygnet Launch Edition White, jak ostatně napovídá jeho název, bude charakterizovat bílý lak Snow White karoserie, který doplňují podélné pruhy v matné stříbrné. K dalším specifickým rysům exteriéru tohoto provedení patří chromované doplňky, jako je například kryt vnějších zpětných zrcátek, 16palcová litá kola v bílé barvě a dokonce i znak Aston Martin je bílý.

V interiéru Cygnetu Launch Edition White jsou sedadla čalouněná bílou kůží v kombinaci s Alcantarou. K exkluzivitě interiéru městského Aston Martinu mají přispět i chromované doplňky.

Aston Martin Cygnet Launch Edition Black je dokonalým kontrastem svého sourozence a na jeho karoserii je černý lak pojmenovaný Magic Black a dvojice matně černých pruhů. Ani u této verze nechybí chromované doplňky a znak je tentokrát v černé barvě. Na posádku čekají sedadla čalouněná černou kůží a doplňky v černém chromu.

Pro obě speciální série Aston Martinu Cygnet je připravena pětidílná sada zavazadel z černé kůže, která pochází od společnosti Bill Amberg, za níž stojí stejnojmenný designér.

Nejmenší model britské značky nabídne bohatou bezpečnostní i komfortní výbavu, která zahrnuje například ABS, stabilizační systém, devět airbagů, bezklíčový přístup i startování, vyhřívání sedadel a satelitní navigaci.

Standardem pro Aston Martin Cygnet v zaváděcích sériích bude silnější zážehový motor Toyoty 1,33 l s manuální převodovkou, kterou může na přání nahradit bezestupňová převodovka CVT.

Výroba Cygnetu se rozběhne v dubnu letošního roku a jeho prodej bude nejdříve probíhat pouze prostřednictvím evropské sítě prodejců značky Aston Martin. Na dalších trzích má být tento model dostupný v roce 2012.

Při zahájení prodeje mají ceny malého Aston Martinu začínat na 30.995 britských librách (zhruba 900.000,- Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (42)
22. 1. 2011 20:32
EU
Jasne, dôsledok politiky EÚ, nič iné. Poklona Klausovi, že už dávno videl, kam všetko speje. Celá naša slávna únia je ťažkopádny skostnatelý moloch neschopný robiť čokoľvek okrem sebadeštrukcie. Všetky tie normy, príkazy a zákazy len podrážajú nohy všetkým, ktorých sa týkajú.
Avatar - twistedTSD
21. 1. 2011 17:03
Re: Názorný důkaz
:yes:
Avatar - twistedTSD
21. 1. 2011 17:01
bravo!
tak to mě dostalo, přeboucháná třímetrová toyota za 900tis >:D
Avatar - ManInBlack
21. 1. 2011 15:48
Re: Názorný důkaz
jj, byla to reakce na tvůj příspěvek. Angličtina je můj denní chleba (v práci), ale totálně mi ničí češtinu :-(

Tak to na tom obrázku vypadá hezky. Ekologii a sportovní auta nevidím v nesmiřitelným protikladu. Například SLS AMG e-Cell považuji za úžasný kus techniky a o sériově vyráběné Tesle ani nemluvě (jen prý mají lehce potíže se spolehlivostí, ale to se s vývojem vychytá). Nebo porsche 918 Spyder tak, jak byl představenej koncept (benzín+elektromotory), tak bych naprogramoval do výrobních robotů (kdybych to uměl) a už by to jelo :-)

Na emise tu už legislativa je, pokud vím. Co když nějaký velký výrobce (např. VW) začne vyrábět auta s Euro I? Nevim, jaký by to mělo důsledky (ty legislativní. Na prodeje teď nebudem brát zřetel), ale hádám, že ne moc dobré. Akorát, jak jsi mě poučil, na Astona to až takovej dopad nemá, protože má malý objem výroby.

Malý auta do města jsou dobrá věc, protože pak je víc místa pro nás s těma většíma (můj brouček má 4,8m na délku a 1,6m na šířku :-)). Ekologie hýbe světem (bohužel až moc) a globální oteplování je jeden z největších podrazů na lidi v historii, ale ovce si to žádají...prostě můj názor je ten, že AM k Cygnetu byl, byť nepřímo, donucen, aby si lidi neříkali "To je ta fuj, neekologická značka". Cygnet nebude prodejní trhák ani v měřítkách Astonu a proto nevyvinuli malý auto sami, ale jen dali nový kabátek iQ.

A že EU v dnešní podobě je zlo, to mi nevymluvíš!
Avatar - Righ
21. 1. 2011 15:03
Re: Názorný důkaz
Hadam, ze to byla reakce na me, tak si dovolim reagovat. Predne ocenuju, ze umis anglicky vic nez jenom spojeni "carbon footprint", ale to vyjadreni CEO Astonu si podle me vykladas spatne, nebot z nej absolutne nevyplyva, ze by Aston ztlacoval emise pod tlakem nejaky legislativy. Takova legslativa navic v soucasnosti neexistuje a v dohledny dobe ani existovat nebude.

Snahy snizovat emise jsou u Astonu podle me primarne motivovany atmosferou v britsky verejnosti, ktera je na ekologicky otazky vcetne globalniho oteplovani a s tim souvisejici produkce sklenikovych plynu velmi citliva. Aston chce zkratka vuci verejnosti udelat velkorysy gesto, ktery mu navic muze umoznit slusne vydelat. Vzdyt pri prodejni cene temer milion za vozitko s vyrobnimi naklady (hadam) sotva tretinovymi ma porad slusnou marzi. Jako z DB9ky na Cygnetu asi nevytriska, ale kazda libra dobra, ne? Navic o poptavku bych se v tomhle pripade nebal, protoze na svete snad neni mesto, kam by se maly posunovadlo hodilo vic, nez do Londyna. Netreba pritom dodavat, ze znak AM tahne, i kdyby ho lepili na trikolku. :-)

K tem euronormam - ano, sleduji CO, ale to je neco docela jinyho nez CO2 a se spotrebou nesouvisi. CO je mimochodem na rozdil od CO2 jedovaty, takze zde je regulace vic nez smysluplna.

A jeste neco - proc vidis sportovni a ekologicky auta v tak zasadnim a nesmiritelnym protikladu? Ty by ses nechtel projet treba v tomhle - [odkaz] ? Ja teda jo, a myslim, ze ani jeden z nas by se nenudil. :-!