Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin oživí Lagondu prostřednictvím sedanu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (12)
O vzkříšení slavné britské značky Lagonda se mluví posledních šest let a z toho pět let v souvislosti s konceptem SUV, ale nyní se zdá, že nezůstane jen u jednoho modelu.

Plány na oživení značky Lagonda potvrdil Ulrich Bez ze své pozice výkonného ředitele automobilky Aston Martin již v září roku 2008. O několik měsíců později se na ženevském autosalonu představila Lagonda Concept, stojící na platformě Mercedes-Benzu GL.

V následujících letech se občas objevily zprávy o tom, že Aston Martin pracuje na vývoji nové Lagondy a neustále se spekulovalo o sériové podobě konceptu SUV z ženevského autosalonu. Samotný Ulrich Bez se o příchodu nové Lagondy rozhovořil na podzim loňského roku, ale roušku tajemství s připravované novinky samozřejmě nesňal.

Neustále se tedy spekuluje o příchodu SUV, jehož existenci Bez potvrdil, ale je možné, že to nakonec nedorazí jako první a Aston Martin dá přednost pro Lagondu tradičnější karosářské variantě, kterou je klasický čtyřdveřový sedan.

Nasvědčují tomu především snímky, nafocené v okolí sídla Aston Martinu v Gaydonu, které zveřejnil britský Auto Express. Na nich je zachycen maskovaný prototyp velkého sportovně střiženého sedanu, který se především tvarem kapoty přibližuje současným modelům značky Aston Martin.

Podle neoficiálních informací má právě tento sedan stát na počátku nové éry značky Lagonda a odkazovat na Aston Martin Lagonda s futuristickou karoserií navrženou Williamem Townsem. Právě tento model z let 1976 až 1989 se totiž díky svým ostře liniím vryl do paměti širší veřejnosti více než kterýkoliv z ostatních modelů kdysi slavné britské značky.

Nový sedan Lagonda se má v hierarchii modelů Aston Martinu postavit mimo hlavní modelové řady nad současný Rapide a vzniknout podobě jako například One-77, V12 Zagato nebo CC100 v početně velmi omezené sérii. To ostatně potvrdil i mluvčí automobilky, který navíc uvedl, že maskovaný prototyp na fotografiích je jedním z vozů stavěných na zakázku individualizační divizí Q by Aston Martin.

Podle Auto Expressu je základem maskovaného sedanu hliníková architektura VH, kterou doplňují komponenty z kompozitních materiálů. V přídi má být uložen šestilitrový vidlicový dvanáctiválec s výkonem okolo 415 kW (565 k), který prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky pohání zadní kola.

V případě, že se nejedná o jednorázový projekt připravený pro sbírku některého ze zámožných klientů Aston Martinu se máme odhalení nového luxusně sportovního sedanu značky Lagonda dočkat koncem letošního roku. Očekává se vznik série 100 vozů s cenovkou od 400.000 britských liber (zhruba 13.550.000 Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (12)
Avatar - flyboyeda
15. 5. 2014 18:04
Re: Snad to bude lepší jak ten hloupý Rapid od Astna
Rapid je nesmysl pro hlupáky, stejně jako FF
Avatar - flyboyeda
15. 5. 2014 17:49
Re: Lagonda
vzpomínám jsi na jeden díl Top Gearu kde se o tomto autě zmínily a máš pravdu byla to hrozná kraksna
15. 5. 2014 14:42
Re: Snad to bude lepší jak ten hloupý Rapid od Astna
Jj Rapide je hloupý. To je zase informace. Mohl by jsi zde dělat redaktora.
Avatar - Stejsn
15. 5. 2014 14:41
Re: Lagonda
AM Lagonda byla především předražená kraksna, která naprosto odpovídala stavu tehdejšího britského automobilového průmyslu. Dražší byl v té době na ostrovech jen rolls. Lagonda byla mechanická katastrofa a pokud mluvíš o legendě, tak tou byla především její palubní deska, jejíž nespolehlivost byla vskutku legendární. Palubní počítač (nutno podotknout, že jeden z vůbec prvních) měl neuvěřitelně poruchové LED ukazatele. Pak je nahradili ukazateli z katodových trubic, které byly ještě horší. Pětilitrový osmiválec byl líný a slabý, auto mělo přes dvě tuny a žravý motor jen 209kW. Lagonda dokonce figuruje tuším v žebříčku 50 nejhorších aut všech dob, jakkoli tyhle žebříčky bývají velmi subjektivní. Taky jsem někde četl, že ze zbývajících 80 Lagond jich jezdí jen 30. Vyrobeno jich bylo přes 650. Design je samozřejmě věc názoru, auto to bylo určitě extravagantní, ale nic moc k obdivování to nebylo. Je nicméně neuvěřitelné, že se udrželo ve výrobě celých 14 let.
Avatar - Barrichello
15. 5. 2014 12:15
Lagonda
je legenda, to auto bylo jak vesmírná lod, plná super technologií a vychtávek, ošem taky stranš složitá a nákladná na údržbu. Ale je to velmi zajímavý kousek, dodnes pamatuju na představení v dobvém Auto Motor und Sport a na ty fotky interiéru. :yes: