Aston Martin Rapide: Čtyři dveře pro DB9

Aston Martin Rapide: Čtyři dveře pro DB9

 
 

Nejdražší značka Fordovy Premier Automobive Group představila v Detroitu studii, kterou zřejmě nikdo nečekal. Místo dalšího kupé nebo otevřeného vozu, se na molu objevila pětimetrová čtyřdveřová limuzína s dvanáctiválcovým motorem.

Nejdražší značka Fordovy Premier Automobive Group představila v Detroitu studii, kterou zřejmě nikdo nečekal. Místo dalšího kupé nebo otevřeného vozu, se na molu objevila pětimetrová čtyřdveřová limuzína s dvanáctiválcovým motorem. Superluxusních vozů je sice čím dál více, ale o úspěchu takového Astona asi netřeba pochybovat.

Pětimetrová limuzína namířená proti obdobným čtyřdveřovým Bentleyům, Maserati nebo Porsche využívá komponenty nového DB9, flexibilní platformu VH a šestilitrový dvanáctiválec o výkonu přes 330 kW. Rozvor Astonu Rapide je proti kupé DB9 o 250 mm delší, délka vzrostla o 300 mm a výška i šířka je o 40 mm větší, pohotovostní hmotnost vzorstla proti DB9 jen o 140 kg. Za přední nápravou uložený vidlicový dvanáctiválec je spojen s automatickou převodovkou ZF Touchtronic umístěnou až u zadní nápravy. Jízdní výkony jsou prý podobné těm u DB9, jen převody dostaly jiné poměry, protože se předpokládá, že s větším vozem by majitel vyhledával spíše plynulejší jízdu.

Čtyřdveřová limuzína, která v mnohém připomíná současná kupé, je přirozeně luxusně vybavena, atmosféru na palubě dotváří velkoplošné zasklení stropu polykarbonátovým plastem.

Na studii je kupodivu zajímavý nejen design (šéf Astonu Ulrich Bez říká, že Aston Martin musí vypadat pěkně ze všech stran), ale také architektura, na které je automobil postaven. Platforma VH (Vertical/Horizontal) byla zkonstruována právě pro použití v malosériově vyráběných exkluzivních automobilech, kterých se sice nevyrábějí desítky tisíc, ale jejichž vyrobené počty zase nedovolují vyhnout se náročným bezpečnostním požadavkům, ať již kvůli privilegované posádce nebo z legislativních důvodů. Z jediného základu VH tak vznikly současné sportovní modely (DB9 Coupé, DB9 Volante i Vantage) i dlouhá čtyřdveřová studie. Konstrukce z protahovaných hliníkových nosníků může být v rámci úprav prodlužováná a zužována, takže se na ni vejde široká škála různých karosérií, od sportovních vozů kategorie GT, přes závodní DBR9, až po limuzínu Rapide. Karosérie, která je k platformě přilepena je postavena z hliníkových a kompozitových dílů.

Podle informací renomovaného britského magazínu Autocar by čtyřdveřový model dobře zapadl do plánů automobilky nejdříve v roce 2008. To by se prý mohl obdobný model vyrábět v počtu asi pěti set kusů ročně, přičemž za každý z nich by automobilka žádala 160 tisíc liber.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Babiš je jediný kandidát ANO na premiéra, shodl se výbor hnutí Babiš je jediný kandidát ANO na premiéra, shodl se výbor hnutí

Předseda ANO Andrej Babiš je jediným kandidátem hnutí na…

Konkurence pro SpaceX? Do vesmíru se vydala další soukromá raketa Konkurence pro SpaceX? Do vesmíru se vydala další soukromá raketa

Na trh soukromých kosmických letů vstoupil nový hráč.…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

 



Aston Martin potvrdil limitovanou edici elektromobilů. Kdy se jich dočkáme? Aston Martin potvrdil limitovanou edici elektromobilů. Kdy se jich dočkáme?

Dva roky po odhalení elektrického konceptu britská značka…

Elektrický Aston Martin RapidE přijde v roce 2018, s vývojem pomůžou Číňané Elektrický Aston Martin RapidE přijde v roce 2018, s vývojem pomůžou Číňané

V Gaydonu se aktuálně pracuje na několika zajímavých…

 



 
Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky,  brali bychom je i v Evropě!

Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky, brali bychom je i v Evropě!

Včera

Luxusní sedan s retro vzhledem, MPV navržené bývalým šéfdesignérem Alfy Romeo nebo líbivé SUV... Čína už nabízí zajímavá auta!




Blesk.cz

Drahoše volí hvězda Ordinace i Rottrová, Zeman má své věrné. Komu fandí známé tváře?

Drahoše volí hvězda Ordinace i Rottrová, Zeman má…

Prezidentští kandidáti Miloš Zeman a Jiří Drahoš získávají před druhým kolem volby silné podporovatele. Do voleb…

Jiří Štaidl (†30) by měl 75 let: V posteli střídal Dádu a Trumpovou! Jednu zval i na smrt!

Jiří Štaidl (†30) by měl 75 let: V posteli střídal…

75. narozeniny by dnes oslavil Jiří Štaidl (†30), bratr hudebníka Ladislava Štaidla (72) a textař, který napsal…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

České noční drama: Ďábelské prasátko, klidná Plíšková a šílící Strýcová

České noční drama: Ďábelské prasátko, klidná…

Tohle bylo drama jako řemen! Téměř dvě a tři čtvrtě hodiny dřely na kurtu v osmifinále Australian české tenistky…

 

Reflex.cz

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem plakátů: Vede Miloš Zeman kampaň?!

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem…

Igor Chaun natočil video s bohorovným lepičem plakátů právě ve chvíli, kdy byl v Praze vylepován jeden z nových…

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my díky rozvoji technologií. Na bitcoin nesázím

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my…

Miliardář a investor Warren Buffett v prvním letošním vydání časopisu Time apeloval na mladé Američany, aby…