Aston Martin V8 Vantage - anglický chov a americké peníze

Aston Martin V8 Vantage - anglický chov a americké peníze

 
 

V dnešní době patří k dobrému tónu mezi výrobci vozidel snů mít ve své nabídce tři výrobní řady, které přeci jen lépe odolávají výkyvům v poptávce, než jedna samotná. Této poučce se rozhodli přizpůsobit i šéfové britského Aston Martinu (majitel Ford), sídlícího v Gaydonu v hrabství Warwickshire.

Podobně jako elitní garda koncernu VW ze Svaté Agáty s rozzuřeným býkem v erbu, i britský producent se rozhodl obětovat kus své pýchy a vrcholové dvanáctiválcové modely Vanquish S a DB9 (podrobný popis DB9 je zde) doplnit dostupnějším sportovním automobilem s civilizovanějším charakterem, avšak bez jakýchkoliv stylistických kompromisů.

Nový low-end

I třetí současný model legendární „okřídlené“ značky sestoupil mezi obyčejnější osmiválcovou konkurenci a ve jménu podstatného zvýšení prodejů nabídl takřka veškerou noblesu uctívané značky v menším a dostupnějším balení. Povědomá silueta s dlouhou kapotou a kabinou tvaru vzedmuté vlny nyní skrývá pouhých 4,38 m dlouhé hliníkové dvoumístné kupé, nejmenší ve výrobním programu a zaměřené na maximální agilitu. Více než výmluvný je fakt, že novinka se měla původně jmenovat DB5, ovšem marketéři se na poslední chvíli rozhodli nechat legendární bondovské jméno v archivu a nazvali jej podle použitého motoru prostě V8, s tradičním přídomkem Vantage.

Design

se v zájmu utváření silné firemní identity, která je pro exkluzivní výrobce prakticky vším, vzdal všech neuvážených experimentů a zahrál v tom nejlepším slova smyslu na absolutní jistotu. Vantage tedy skutečně vypadá jako trochu zmenšený dvanáctiválcový doubleseater DB9 a to i v případě detailů jako je tvar oken či boční vzduchové výdechy, které se u jiných producentů naopak stávají odlišovacími znaky jednotlivých výrobních řad. Povědomé jsou i krátké převisy a široké blatníky, stejně jako nezaměnitelná astonovská maska či koncová LED světla v „C“ designu se středovou lištou v barvě karoserie. Jako každý krásný celek, je i „malý“ Aston dotvořen precizními detaily, např. lehce působícími koly s tenkými paprsky, filigránskými zpětnými zrcátky, originálními předními obrysovkami či výklopnými klikami dveří, v klidovém stavu splývajícími s povrchem.

Uvnitř

udělali architekti vše proto, aby hned od prvních vteřin bylo jasné, s kým má řidič tu čest. Volba kvalitních materiálů je v této společnosti samozřejmostí, uvnitř obývacího pokoje se symboly roztažených křídel znějí ozvěny slavných historických vítězství, zahalené do precizního stylu, dotvořeného leštěným hliníkem a ryze elegantními křivkami se sportovním feelingem, který ovšem není určující. Kdo už měl čest s jiným horkokrevníkem téže značky, hned pozná charakteristické kovové kruhové přístroje s ručičkami, stoupajícími po číselnících zrcadlově proti sobě. Každý spínač a indikátor zdobí lesklé lemování, kožené čalounění je nedílnou součástí výbavy a lze jej získat v různých barevných odstínech, sladěných s vnějším lakováním. O patřičný komfort se starají desetisměrně elektricky polohovatelná křesla, automatická klimatizace a výkonná zvuková aparatura. Bezpečnost zase hlídá čtveřice airbagů a kompletní paleta asistenčních systémů. K dispozici je přirozeně taktéž dlouhý seznam extra doplňků. V největší možné míře je pod oblou střechou cítit, že kolem vás je pravý Aston Martin, a případné pochybnosti definitivně rozptýlí pohled přes dlouhou kapotu. A pokud se jako správný gentleman rozhodnete s Astonem cestovat, jako nečekaný bonus Vám přidá třísetlitrový zavazadelník pod výklopným víkem a sedmdesátisedmilitrovou palivovou nádrž.

Karoserie z lehkých materiálů

byla jako druhá u Astonů postavena podle tzv. VH (Vertical Horizontal) konstrukční metody. Skelet sestává z lehkých hliníkových výkovků, odlitků a výlisků, spojovaných lepením a nýtováním. Lepení s vulkanizací za studena je dostatečně pevné, ovšem nepřenáší vibrace jako svařované spoje; získává tedy i jízdní komfort. Pokročilé metalurgické metody umožnily minimalizovat počet vstupních dílů, např. celý rám čelního okna je z jediného kusu aluminia. V hojné míře jsou zastoupeny i kompozitní materiály, nechybí dokonce ani ultralehké magnesium, z něhož vznikly vnitřní výplně dveří. Povrchové panely také využívají lehké materiály; přední blatníky a některé jiné menší díly jsou z kompozitu, velké boční panely tvoří ocelové výlisky, zbytek je rovněž vesměs z hliníku. Jedním z pozitivních dopadů na aerodynamiku i vzhled je minimalizace spár a viditelných spojů na povrchu karoserie. Plusem je i pohotovostní hmotnost 1570 kg.

Podvozek

tvoří čím dál oblíbenější „tatrovácký“ systém Transaxle s hliníkovou centrální nosnou rourou, uprostřed které rotuje s motorem napevno propojený karbonový kardanový hřídel a přenáší kroutící moment ke spojce, převodovce a poté do diferenciálu s omezenou svorností. Obě nápravy obsahují stabilizátory, hliníková dvojitá příčná ramena a pružící jednotky s jednoplášťovými hliníkovými tlumiči, uloženými koaxiálně v pružinách. Rozvor činí 2600 mm. Všechna kola jsou obržděna čtyřpístkovými třmeny Brembo, průměr kotoučů vpředu/vzadu dosahuje 355/330 mm. Nedílnou součástí je ABS s EBD, TC, DSC a PTC (Positive Torque Control). Osmnáctipalcové desetipaprskové disky o šířkách 8,5J/9,5J jsou obuty do pneumatik Bridgestone Potenza 235/45 a 275/40. Volitelně jsou k dispozici o palec větší sedmipaprsková kola o shodných šířkách.

Poháněcí agregát

je jednou z nejzajímavějších položek. Za přední nápravou podélně uložený celohliníkový vidlicový podčtvercový (vrtání/zdvih 89/86 mm) osmiválec 4,3 l s variabilním časováním sacích ventilů byl sice vyvinut s podporou koncernových technologických kapacit, přesto, jak zástupci automobilky zdůrazňují, je určen výhradně pro Aston Martin a nebude sdílen v jiném voze koncernu. Odolávat zátěži 280 kW/7000 ot. a 410 Nm/5000 ot. a odlivu oleje při extrémních bočních přetíženích mu pomáhá suchá kliková skříň, která zároveň umožňuje i velmi nízkou zástavbovou výšku a potažmo i snížení těžiště vozu. Nerezové hliníkové potrubí je vybaveno aktivním obtokovým ventilem. Startovním převodovým ústrojím je ručně řazená šestistupňová skříň Graziano s těsně po sobě řazenými rychlostními stupni; jiné převodovky zatím v nabídce nejsou, ovšem později se věci patrně změní. Výsledkem je maximální rychlost 280 km/h a zrychlení 0 –100 km/h za 5 s. Někteří spartánštější konkurenti sice nabízejí o něco lepší hodnoty, avšak Aston Martin si sebou veze více komfortu a noblesy, takže je mu pro jeho úžasný charakter téměř vše předem odpuštěno, i předpokládaná hvězdná prodejní cena. Ostatně v půlce roku 2005 se britští i kontinentální zákazníci budou moci přesvědčit osobně, ti zámořští si počkají dalšího půl roku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Americká cla na ocel a hliník brzy dopadnou i na EU, počítá Německo Americká cla na ocel a hliník brzy dopadnou i na EU, počítá Německo

Německá vláda nepočítá s tím, že se podaří prodloužit pro…

Libeňský most pražští plánovači bourat nedoporučují, přesto chtějí postavit nový Libeňský most pražští plánovači bourat nedoporučují, přesto chtějí postavit nový

Gremiální rada pražského Institutu plánování a rozvoje…

Samsung dosáhl rekordního provozního zisku Samsung dosáhl rekordního provozního zisku

Jihokorejský výrobce elektroniky Samsung Electronics v…

Vlastník televize Nova hlásí o polovinu vyšší provozní zisk Vlastník televize Nova hlásí o polovinu vyšší provozní zisk

Mediální společnost Central European Media Enterprises…

 

Štítky Design Aston Martin

 

Tapety

Aston Martin V8 Vantage Aston Martin V8 Vantage
Aston Martin V8 Vantage Aston Martin V8 Vantage
Aston Martin V8 Vantage Aston Martin V8 Vantage
Aston Martin V8 Vantage Aston Martin V8 Vantage
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m! Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m!

Pod kapotou bílého Superbu je dvoulitr TSI o původním…

 






 
BMW 8 polooficiálně: Odhaluje se ještě před premiérou! Známe i technická data M850i

BMW 8 polooficiálně: Odhaluje se ještě před premiérou! Známe i technická data M850i

Dnes 08:44

BMW s prototypy chystané řady 8 vyrazilo do Walesu, aby otestovala jeho podvozek. Spolu s tím odhalilo také bližší informace o novince.




Blesk.cz

Odhalily zvrhlého producenta a sexuální praktiky Hollywoodu. Pitt natočí o novinářkách film

Odhalily zvrhlého producenta a sexuální praktiky…

Příběh novinářek Jodi Kantorové a Megan Twoheyové z amerického listu The New York Times (NYT), které pomohly…

Býk vtrhl do obchodního centra a zranil 8 lidí. Spoušť zachytila kamera

Býk vtrhl do obchodního centra a zranil 8 lidí.…

Neobvyklý pohled se naskytl lidem v peruánském městě Cuzco. Po ulicích běhal splašený býk, který vrážel, do čeho…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

Boston v sedmém zápase pálil, Krejčí s Pastrňákem celkem pomohli 5 body

Boston v sedmém zápase pálil, Krejčí s Pastrňákem…

Útočníci David Pastrňák a David Krejčí výrazně pomohli v sedmém rozhodujícím zápase prvního kola play off NHL k…

 

Reflex.cz

Avengers: Infinity War je skvostný koncentrovaný epos pro moderní dobu

Avengers: Infinity War je skvostný koncentrovaný…

Desetiletá sága marvelovského filmového vesmíru dochází grandiózního finále ve filmu Avengers: Infinity War...…

Unikátní aplikace přesně ukáže, co by se stalo, kdyby Prahu zasáhla jaderná bomba

Unikátní aplikace přesně ukáže, co by se stalo,…

Co by se stalo, kdyby v Praze vybuchla severokorejská jaderná bomba? Nebo nukleární nálože, kterými disponují…