reklama


Aston Martin V8 Vantage - anglický chov a americké peníze

Aston Martin V8 Vantage - anglický chov a americké peníze

 
 

V dnešní době patří k dobrému tónu mezi výrobci vozidel snů mít ve své nabídce tři výrobní řady, které přeci jen lépe odolávají výkyvům v poptávce, než jedna samotná. Této poučce se rozhodli přizpůsobit i šéfové britského Aston Martinu (majitel Ford), sídlícího v Gaydonu v hrabství Warwickshire.

Podobně jako elitní garda koncernu VW ze Svaté Agáty s rozzuřeným býkem v erbu, i britský producent se rozhodl obětovat kus své pýchy a vrcholové dvanáctiválcové modely Vanquish S a DB9 (podrobný popis DB9 je zde) doplnit dostupnějším sportovním automobilem s civilizovanějším charakterem, avšak bez jakýchkoliv stylistických kompromisů.

Nový low-end

I třetí současný model legendární „okřídlené“ značky sestoupil mezi obyčejnější osmiválcovou konkurenci a ve jménu podstatného zvýšení prodejů nabídl takřka veškerou noblesu uctívané značky v menším a dostupnějším balení. Povědomá silueta s dlouhou kapotou a kabinou tvaru vzedmuté vlny nyní skrývá pouhých 4,38 m dlouhé hliníkové dvoumístné kupé, nejmenší ve výrobním programu a zaměřené na maximální agilitu. Více než výmluvný je fakt, že novinka se měla původně jmenovat DB5, ovšem marketéři se na poslední chvíli rozhodli nechat legendární bondovské jméno v archivu a nazvali jej podle použitého motoru prostě V8, s tradičním přídomkem Vantage.

Design

se v zájmu utváření silné firemní identity, která je pro exkluzivní výrobce prakticky vším, vzdal všech neuvážených experimentů a zahrál v tom nejlepším slova smyslu na absolutní jistotu. Vantage tedy skutečně vypadá jako trochu zmenšený dvanáctiválcový doubleseater DB9 a to i v případě detailů jako je tvar oken či boční vzduchové výdechy, které se u jiných producentů naopak stávají odlišovacími znaky jednotlivých výrobních řad. Povědomé jsou i krátké převisy a široké blatníky, stejně jako nezaměnitelná astonovská maska či koncová LED světla v „C“ designu se středovou lištou v barvě karoserie. Jako každý krásný celek, je i „malý“ Aston dotvořen precizními detaily, např. lehce působícími koly s tenkými paprsky, filigránskými zpětnými zrcátky, originálními předními obrysovkami či výklopnými klikami dveří, v klidovém stavu splývajícími s povrchem.

Uvnitř

udělali architekti vše proto, aby hned od prvních vteřin bylo jasné, s kým má řidič tu čest. Volba kvalitních materiálů je v této společnosti samozřejmostí, uvnitř obývacího pokoje se symboly roztažených křídel znějí ozvěny slavných historických vítězství, zahalené do precizního stylu, dotvořeného leštěným hliníkem a ryze elegantními křivkami se sportovním feelingem, který ovšem není určující. Kdo už měl čest s jiným horkokrevníkem téže značky, hned pozná charakteristické kovové kruhové přístroje s ručičkami, stoupajícími po číselnících zrcadlově proti sobě. Každý spínač a indikátor zdobí lesklé lemování, kožené čalounění je nedílnou součástí výbavy a lze jej získat v různých barevných odstínech, sladěných s vnějším lakováním. O patřičný komfort se starají desetisměrně elektricky polohovatelná křesla, automatická klimatizace a výkonná zvuková aparatura. Bezpečnost zase hlídá čtveřice airbagů a kompletní paleta asistenčních systémů. K dispozici je přirozeně taktéž dlouhý seznam extra doplňků. V největší možné míře je pod oblou střechou cítit, že kolem vás je pravý Aston Martin, a případné pochybnosti definitivně rozptýlí pohled přes dlouhou kapotu. A pokud se jako správný gentleman rozhodnete s Astonem cestovat, jako nečekaný bonus Vám přidá třísetlitrový zavazadelník pod výklopným víkem a sedmdesátisedmilitrovou palivovou nádrž.

Karoserie z lehkých materiálů

byla jako druhá u Astonů postavena podle tzv. VH (Vertical Horizontal) konstrukční metody. Skelet sestává z lehkých hliníkových výkovků, odlitků a výlisků, spojovaných lepením a nýtováním. Lepení s vulkanizací za studena je dostatečně pevné, ovšem nepřenáší vibrace jako svařované spoje; získává tedy i jízdní komfort. Pokročilé metalurgické metody umožnily minimalizovat počet vstupních dílů, např. celý rám čelního okna je z jediného kusu aluminia. V hojné míře jsou zastoupeny i kompozitní materiály, nechybí dokonce ani ultralehké magnesium, z něhož vznikly vnitřní výplně dveří. Povrchové panely také využívají lehké materiály; přední blatníky a některé jiné menší díly jsou z kompozitu, velké boční panely tvoří ocelové výlisky, zbytek je rovněž vesměs z hliníku. Jedním z pozitivních dopadů na aerodynamiku i vzhled je minimalizace spár a viditelných spojů na povrchu karoserie. Plusem je i pohotovostní hmotnost 1570 kg.

Podvozek

tvoří čím dál oblíbenější „tatrovácký“ systém Transaxle s hliníkovou centrální nosnou rourou, uprostřed které rotuje s motorem napevno propojený karbonový kardanový hřídel a přenáší kroutící moment ke spojce, převodovce a poté do diferenciálu s omezenou svorností. Obě nápravy obsahují stabilizátory, hliníková dvojitá příčná ramena a pružící jednotky s jednoplášťovými hliníkovými tlumiči, uloženými koaxiálně v pružinách. Rozvor činí 2600 mm. Všechna kola jsou obržděna čtyřpístkovými třmeny Brembo, průměr kotoučů vpředu/vzadu dosahuje 355/330 mm. Nedílnou součástí je ABS s EBD, TC, DSC a PTC (Positive Torque Control). Osmnáctipalcové desetipaprskové disky o šířkách 8,5J/9,5J jsou obuty do pneumatik Bridgestone Potenza 235/45 a 275/40. Volitelně jsou k dispozici o palec větší sedmipaprsková kola o shodných šířkách.

Poháněcí agregát

je jednou z nejzajímavějších položek. Za přední nápravou podélně uložený celohliníkový vidlicový podčtvercový (vrtání/zdvih 89/86 mm) osmiválec 4,3 l s variabilním časováním sacích ventilů byl sice vyvinut s podporou koncernových technologických kapacit, přesto, jak zástupci automobilky zdůrazňují, je určen výhradně pro Aston Martin a nebude sdílen v jiném voze koncernu. Odolávat zátěži 280 kW/7000 ot. a 410 Nm/5000 ot. a odlivu oleje při extrémních bočních přetíženích mu pomáhá suchá kliková skříň, která zároveň umožňuje i velmi nízkou zástavbovou výšku a potažmo i snížení těžiště vozu. Nerezové hliníkové potrubí je vybaveno aktivním obtokovým ventilem. Startovním převodovým ústrojím je ručně řazená šestistupňová skříň Graziano s těsně po sobě řazenými rychlostními stupni; jiné převodovky zatím v nabídce nejsou, ovšem později se věci patrně změní. Výsledkem je maximální rychlost 280 km/h a zrychlení 0 –100 km/h za 5 s. Někteří spartánštější konkurenti sice nabízejí o něco lepší hodnoty, avšak Aston Martin si sebou veze více komfortu a noblesy, takže je mu pro jeho úžasný charakter téměř vše předem odpuštěno, i předpokládaná hvězdná prodejní cena. Ostatně v půlce roku 2005 se britští i kontinentální zákazníci budou moci přesvědčit osobně, ti zámořští si počkají dalšího půl roku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Čínská ekonomika zrychlila, pohánějí ji rekordní půjčky od bank Čínská ekonomika zrychlila, pohánějí ji rekordní půjčky od bank

Tempo růstu čínské ekonomiky ve čtvrtém čtvrtletí…

Netflix potěšil investory, jeho výsledky příjemně překvapily Netflix potěšil investory, jeho výsledky příjemně překvapily

Akcie Netflixu vzrostly před zahájením obchodování na…

ECB podpořila spekulanty na zhodnocení koruny, s tiskem peněz nepřestane ECB podpořila spekulanty na zhodnocení koruny, s tiskem peněz nepřestane

Společná měna během necelé hodiny oslabila o více než půl…

Komentář Michaela Romancova: Jak se chovat u stolu s Trumpem Komentář Michaela Romancova: Jak se chovat u stolu s Trumpem

S nástupem Baracka Obamy byly spojovány nesmírné naděje.…

 
 

Tapety

Aston Martin V8 Vantage Aston Martin V8 Vantage
Aston Martin V8 Vantage Aston Martin V8 Vantage
Aston Martin V8 Vantage Aston Martin V8 Vantage
Aston Martin V8 Vantage Aston Martin V8 Vantage
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji

Volvo XC60 je vůbec nejprodávanějším modelem…

 




Aston Martin V12 Vantage S Spitfire 80 oslavuje slavnou stíhačku Aston Martin V12 Vantage S Spitfire 80 oslavuje slavnou stíhačku

Supermarine Spitfire, jeden z nejslavnějších stíhacích…

Aston Martin Vantage GT12 Roadster: Na míru postavený extrémní aston Aston Martin Vantage GT12 Roadster: Na míru postavený extrémní aston

Britská automobilka postavila na přání nejmenovaného…

 



 
Volkswagen Touareg 3.0 TDI vs. Volvo XC90 D5 AWD – Druhá šance

Volkswagen Touareg 3.0 TDI vs. Volvo XC90 D5 AWD – Druhá šance

Dnes 08:03

Volvo XC90 se čtyřválcovým turbodieselem D5 jsme už proti šestiválcovému konkurentovi jednou postavili. Prohrálo. Dokáže si po změnách pro modelový rok 2017 vylepšit reputaci?




Blesk.cz

Narkobaron „Prcek“ dobojoval: Mexiko ho vydalo Spojeným státům

Narkobaron „Prcek“ dobojoval: Mexiko ho vydalo…

Mexický narkobaron Joaquín Guzmán byl vydán do Spojených států. Oznámilo to mexické ministerstvo zahraničí a…

Natálka (6) onemocněla rakovinou už ve dvou letech. „Točila se jí hlava“

Natálka (6) onemocněla rakovinou už ve dvou letech.…

Rakovina je diagnóza, které se bojí každý. Když ale onemocní malé dítě, je to rána pro celou rodinu. To velmi…

 

iSport.cz

Kresta na startu sezony WRC: Přichází úplně nová éra, z aut teď jde strach

Kresta na startu sezony WRC: Přichází úplně nová…

Sotva skončil v Jižní Americe náročný Dakar, rallye sezona pokračuje startem královské disciplíny WRC.…

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič ještě může Zlínu pomoct

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič…

Zlínský rychlík Vukadin Vukadinovič setrvá i na jaře na Moravě, jeho námluvy se Slavií padly. Samotný hráč se…

 

Reflex.cz

Ruský velkofilm Viking pochválil sám Putin. I tak přijde někomu málo vlastenecký

Ruský velkofilm Viking pochválil sám Putin. I tak…

Ruský historický film Viking vydělal v devíti dnech rekordní miliardu rublů. Může dokonce vytlačit nejúspěšnější…

Děkujeme Sobotkově vládě, že nás tak pěkně vychovává. Bez ní bychom zvlčili

Děkujeme Sobotkově vládě, že nás tak pěkně…

Stačí už jen prezidentův podpis a začneme žít zdravě, moderním životním stylem. Po poslancích i ctihodní…

 
 
reklama