Aston Martin Virage: První dojmy

Aston Martin Virage: První dojmy

 
 

Virage je čtvrtým dvanáctiválcovým GT v portfoliu Aston Martin a je to opět o něco jiné auto, než ty ostatní.

Jak jsme se přesvědčili v diskusi s experty automobilky, je nový dvanáctiválcový Aston opět o něco jiné auto, než ty ostatní.

Jméno Aston Martinu Virage, nejdražšího GT přelomu osmdesátých a devadesátých let, se objevuje na novém dvanáctiválcovém modelu, který má být nejluxusnějším Astonem všech dob. Design je syntézou DB9 a čtyřdveřového Rapide, technika ale na společném základu s dalšími současnými Astony vzniklo auto s mnoha většími či menšími inovacemi.

Příď Virage má uhlazenější a špičatější tvar, který připomíná čtyřdveřové Rapide. Přední xenonová světla s pásy světlených diod jsou oběma modelům společná, nárazník je už ale u Virage nový. Zbývající partie adaptují jen několik detailů z Rapide, jako zpětná zrcátka, lišty přecházející z předních blatníků do dveří nebo čirá skla zadních světel.

Exteriér dostane mimo standardní vzorník tři nové laky: prezentovanou oranžovou metalízu, speciální tmavou až téměř šedou perleť a unikátní odstín Apple Green, velmi světlou zelenou.

Aston Martin Rapide: První dojmy

Interiér necvičené oko od ostatních Astonů nerozezná, my ale několik odlišností zaznamenáváme a další si necháváme vysvětlit. Především je tu standardně kompletní kožené čalounění. Semianilinovou kůží jsou potažena sedadla, celá palubní deska i výplně dveří. Tomu sekunduje alcantarový strop.

Luxusní materiály ukrývají drobnou, avšak důležitou inovaci – kompletně přepracované odhlučnění interiéru. Konstruktérům se osvědčil materiál Thinsulate, díky kterému prý dosáhli dokonalého odfiltrování aerodynamického hluku.

Novinkově se objevuje kontrastní piping zhotovený unikátním výrobním postupem, který zaručuje výrazně delší trvanlivost spoje a stálost barev. Za jízdy ale řidič spíše ocení novou vestavěnou navigaci od Garmin, která nahrazuje stávající zařízení sdílené s Land Rovery.

Luxusní materiály interiéru dominují. Kde není kůže, tam se použil hliník, případně jiný kov. Virage má skleněný klíček a skleněná jsou také tlačítka pro ovládání převodovky. Plasty zatím nacházíme ve středech otočných hliníkových ovladačů klimatizace, v produkčních autech je ale nahradí keramické elementy. Z umělých hmot proto bude zhotoveno jen pár detailů, jako jsou mřížky výdechů ventilace nebo kryt displeje rádia.

Volba nákladných materiálů se přirozeně projevuje i v celkových dojmech z kabiny. Rezervy jsou jen u středového panelu, který kvůli matné úpravě vypadá jako imitace. Chladný povrch ale potvrdí, že se nám lidé od Astonu nesnaží namluvit nesmysly. Na výběr navíc bude řada dalších dekorů jako piano lak, mahagon nebo další druhy dřeva.

ŽENEVA 2011: Všechny novinky na jednom místě

Celé auto je sestavováno ručně a zaměstnanci automobilky jsou na to patřičně hrdí. Karoserii částečně tvoří karbonové panely, podstatný je ale hlavně způsob, jakým je celek sestaven. Karoserie každého auta má netěsnosti mezi jednotlivými díly a na okrajích těsnění. U běžného kupé prý v součtu tvoří plochu 32 cm2 povrchu auta, v případě Virage to má být 28 cm2, v současnosti s přehledem nejnižší hodnota. Nemáme šanci tyto informace ověřit, když pro nic jiného, tak z toho důvodu, že automobilky obvykle podobné detaily nesdělují. Praktický důsledek této finesy je ale jasný – menší aerodynamické turbulence, lepší odhlučnění a menší vibrace jednotlivých částí karoserie.

Exkurzi u Aston Martinu zakončujeme jasnou otázkou: Jaký je smysl existence takového modelu mezi DB9 a DBS? Dostává se nám hned dvou odpovědí. Ta jednodušší říká, že Virage je verzí kupé nebo kabriolet od loni uvedeného Rapide.

Přesnou a velmi zajímavou definici poskytuje podobnější odpověď. DBS nebo V12 Vantage jsou tvrdými a nekompromisními stroji, řidičsky náročnějšími a nevhodnými pro mnohahodinové přesuny. Existuje ale skupina zákazníků, kteří vyžadují maximum technických inovací a zároveň chtějí určitou úroveň komfortu.

To proto má Virage například karbonové brzdy z DBS. Ale také má kompletně přednastavený podvozek, který má vždy nabídnout při dané rychlosti co nejlepší úroveň komfortu odpružení. Pohodlí a zážitek z kategorie gran turismo bude mít ve Virage vždy navrch nad rychlostí. I proto asi málokoho bude trápit, že nejvyšší rychlost nepřekoná 300 km/h – je totiž udávána na 299 km/h.

Aston Martin - srovnání Virage a dalších modelů
ModelVirageRapideDB9DBS
Motor6,0 V126,0 V126,0 V126,0 V12
Zdvihový objem [cm3]5935593559355935
Válce/ventily12/412/412/412/4
Největší výkon [kW/min-1]365/6500350/6000350/6000380/6500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]570/5750600/5000600/5000570/5750
Max. rychlost [km/h]299296306307
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,65,04,64,3
Komb. spotř. [l/100 km]----
Poh. hmotnost [kg]1785195017601695
Délka [mm]4703501947104721
Šířka [mm]1904190418751905
Výška [mm]1282136013001280
Rozvor [mm]2740298927402740

Anketa

Jak se vám líbí Aston Martin Virage? Ohodnoťte jako ve škole:
Spolupracujeme s TipCars.com
Le Penová prý europarlament poškodila o pět milionů eur Le Penová prý europarlament poškodila o pět milionů eur

Evropský parlament vyhodnotil na pět milionů eur (135…

Jihočeský hejtman Zimola rezignoval na svou funkci Jihočeský hejtman Zimola rezignoval na svou funkci

Jihočeský hejtman Jiří Zimola (ČSSD) rezignoval na…

Na trať Posázavského pacifiku se vrátí lokomotiva Bardotka Na trať Posázavského pacifiku se vrátí lokomotiva Bardotka

Výletníky na trati Posázavského pacifiku začne od soboty…

Z parketu Jany Steckerové: Euro pookřálo Z parketu Jany Steckerové: Euro pookřálo

Po vítězství Emmanuela Macrona v prvním kole…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely

Lidem cestujícím do Velké Británie lze doporučit, aby…

Jsou SUV vážně pomalejší? Porovnání jejich dynamiky s příbuznými kombi Jsou SUV vážně pomalejší? Porovnání jejich dynamiky s příbuznými kombi

Potřetí srovnáváme příbuzná kombi s SUV a zjišťujeme,…

 




Aston Martin Virage Shooting Brake Zagato: Britská perla s velkým Z Aston Martin Virage Shooting Brake Zagato: Britská perla s velkým Z

V Miláně si znovu pohráli s britským klenotem z Gaydonu.…

Aston Martin miluje ženy a ženy milují Aston Martin (video) Aston Martin miluje ženy a ženy milují Aston Martin (video)

Aston Martin Virage, který je hlavní hvězdou krátkého…

 



 
Motory 1.4 a 1.6 VTi/1.6 THP: Největší francouzsko-německý motorový průšvih!

Motory 1.4 a 1.6 VTi/1.6 THP: Francouzsko-německý motorový průšvih!

Dnes 08:00

V roce 2006 uvedl Citroën modernizovanou první generaci C4. Největší její novinkou byla úplně první aplikace zcela nových motorů. Počáteční nadšení ale po čase vystřídaly rozpaky.




Blesk.cz

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Sezóna plesů skončila a opět se ukázalo, že i na velkých a prestižních bálech, jakým byl i ten Česko Slovenský v…

Vyprošťování z kolejí a oživování ve vagónu: Drsné záběry z pádu ženy pod metro na I. P. Pavlova

Vyprošťování z kolejí a oživování ve vagónu: Drsné…

Ve středu odpoledne spadla třicetiletá žena pod metro ve stanici I. P. Pavlova, utrpěla těžké zranění hlavy.…

 

iSport.cz

Slovensko se před MS bojí! Všichni z NHL odmítli přijet, hrozí blamáž

Slovensko se před MS bojí! Všichni z NHL odmítli…

Obavy jsou na místě. Slovenští fanoušci se před hokejovým šampionátem v Německu a Francii strachují o udržení…

SESTŘIHY: Real vyhrál 6:2 v La Coruni, Barcelona smetla Osasunu 7:1

SESTŘIHY: Real vyhrál 6:2 v La Coruni, Barcelona…

Fotbalisté Realu Madrid a Barcelony se ve 34. kole La Ligy činili. „Bílý balet“ vyhrál na půdě La Coruni jasně…

 

Reflex.cz

Revoluční krok v Zimbabwe: Nemáte na školné pro děti? Můžete platit živou kozou či ovcí

Revoluční krok v Zimbabwe: Nemáte na školné pro…

V roce 1980 se obyvatelé někdejší britské kolonie Rhodesie dočkali vytoužené nezávislosti. Ovšem od roku 1987…

Nová šílenost v Tádžikistánu: Prezidentovi se musí říkat „zakladatel míru a národní jednoty, vůdce národa...

Nová šílenost v Tádžikistánu: Prezidentovi se musí…

Autoritářští vládcové světa si zakládají i na svých nejrůznějších titulech, která pak používají především…