Aston Martin Virage: První dojmy

Aston Martin Virage: První dojmy

 
 

Virage je čtvrtým dvanáctiválcovým GT v portfoliu Aston Martin a je to opět o něco jiné auto, než ty ostatní.

Jak jsme se přesvědčili v diskusi s experty automobilky, je nový dvanáctiválcový Aston opět o něco jiné auto, než ty ostatní.

Jméno Aston Martinu Virage, nejdražšího GT přelomu osmdesátých a devadesátých let, se objevuje na novém dvanáctiválcovém modelu, který má být nejluxusnějším Astonem všech dob. Design je syntézou DB9 a čtyřdveřového Rapide, technika ale na společném základu s dalšími současnými Astony vzniklo auto s mnoha většími či menšími inovacemi.

Příď Virage má uhlazenější a špičatější tvar, který připomíná čtyřdveřové Rapide. Přední xenonová světla s pásy světlených diod jsou oběma modelům společná, nárazník je už ale u Virage nový. Zbývající partie adaptují jen několik detailů z Rapide, jako zpětná zrcátka, lišty přecházející z předních blatníků do dveří nebo čirá skla zadních světel.

Exteriér dostane mimo standardní vzorník tři nové laky: prezentovanou oranžovou metalízu, speciální tmavou až téměř šedou perleť a unikátní odstín Apple Green, velmi světlou zelenou.

Aston Martin Rapide: První dojmy

Interiér necvičené oko od ostatních Astonů nerozezná, my ale několik odlišností zaznamenáváme a další si necháváme vysvětlit. Především je tu standardně kompletní kožené čalounění. Semianilinovou kůží jsou potažena sedadla, celá palubní deska i výplně dveří. Tomu sekunduje alcantarový strop.

Luxusní materiály ukrývají drobnou, avšak důležitou inovaci – kompletně přepracované odhlučnění interiéru. Konstruktérům se osvědčil materiál Thinsulate, díky kterému prý dosáhli dokonalého odfiltrování aerodynamického hluku.

Novinkově se objevuje kontrastní piping zhotovený unikátním výrobním postupem, který zaručuje výrazně delší trvanlivost spoje a stálost barev. Za jízdy ale řidič spíše ocení novou vestavěnou navigaci od Garmin, která nahrazuje stávající zařízení sdílené s Land Rovery.

Luxusní materiály interiéru dominují. Kde není kůže, tam se použil hliník, případně jiný kov. Virage má skleněný klíček a skleněná jsou také tlačítka pro ovládání převodovky. Plasty zatím nacházíme ve středech otočných hliníkových ovladačů klimatizace, v produkčních autech je ale nahradí keramické elementy. Z umělých hmot proto bude zhotoveno jen pár detailů, jako jsou mřížky výdechů ventilace nebo kryt displeje rádia.

Volba nákladných materiálů se přirozeně projevuje i v celkových dojmech z kabiny. Rezervy jsou jen u středového panelu, který kvůli matné úpravě vypadá jako imitace. Chladný povrch ale potvrdí, že se nám lidé od Astonu nesnaží namluvit nesmysly. Na výběr navíc bude řada dalších dekorů jako piano lak, mahagon nebo další druhy dřeva.

ŽENEVA 2011: Všechny novinky na jednom místě

Celé auto je sestavováno ručně a zaměstnanci automobilky jsou na to patřičně hrdí. Karoserii částečně tvoří karbonové panely, podstatný je ale hlavně způsob, jakým je celek sestaven. Karoserie každého auta má netěsnosti mezi jednotlivými díly a na okrajích těsnění. U běžného kupé prý v součtu tvoří plochu 32 cm2 povrchu auta, v případě Virage to má být 28 cm2, v současnosti s přehledem nejnižší hodnota. Nemáme šanci tyto informace ověřit, když pro nic jiného, tak z toho důvodu, že automobilky obvykle podobné detaily nesdělují. Praktický důsledek této finesy je ale jasný – menší aerodynamické turbulence, lepší odhlučnění a menší vibrace jednotlivých částí karoserie.

Exkurzi u Aston Martinu zakončujeme jasnou otázkou: Jaký je smysl existence takového modelu mezi DB9 a DBS? Dostává se nám hned dvou odpovědí. Ta jednodušší říká, že Virage je verzí kupé nebo kabriolet od loni uvedeného Rapide.

Přesnou a velmi zajímavou definici poskytuje podobnější odpověď. DBS nebo V12 Vantage jsou tvrdými a nekompromisními stroji, řidičsky náročnějšími a nevhodnými pro mnohahodinové přesuny. Existuje ale skupina zákazníků, kteří vyžadují maximum technických inovací a zároveň chtějí určitou úroveň komfortu.

To proto má Virage například karbonové brzdy z DBS. Ale také má kompletně přednastavený podvozek, který má vždy nabídnout při dané rychlosti co nejlepší úroveň komfortu odpružení. Pohodlí a zážitek z kategorie gran turismo bude mít ve Virage vždy navrch nad rychlostí. I proto asi málokoho bude trápit, že nejvyšší rychlost nepřekoná 300 km/h – je totiž udávána na 299 km/h.

Aston Martin - srovnání Virage a dalších modelů
ModelVirageRapideDB9DBS
Motor6,0 V126,0 V126,0 V126,0 V12
Zdvihový objem [cm3]5935593559355935
Válce/ventily12/412/412/412/4
Největší výkon [kW/min-1]365/6500350/6000350/6000380/6500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]570/5750600/5000600/5000570/5750
Max. rychlost [km/h]299296306307
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,65,04,64,3
Komb. spotř. [l/100 km]----
Poh. hmotnost [kg]1785195017601695
Délka [mm]4703501947104721
Šířka [mm]1904190418751905
Výška [mm]1282136013001280
Rozvor [mm]2740298927402740
Rallye Dakar 2018

Anketa

Jak se vám líbí Aston Martin Virage? Ohodnoťte jako ve škole:
Spolupracujeme s TipCars.com
Zetor se drží v zisku, i když prodeje traktorů klesly až o polovinu Zetor se drží v zisku, i když prodeje traktorů klesly až o polovinu

Brněnský výrobce traktorů Zetor Tractors loni hospodařil…

Glosa Jaroslava Bukovského: Korunová spravedlnost Glosa Jaroslava Bukovského: Korunová spravedlnost

Českým dovolenkářům svitla po roce opět naděje…

U tepláren vyrostou velké elektrické baterie U tepláren vyrostou velké elektrické baterie

Spojením baterií s konvenčními generátory elektřiny si…

Praha se snaží stát chytrým městem, připravuje celopražské úložiště dat Praha se snaží stát chytrým městem, připravuje celopražské úložiště dat

Městská firma Operátor ICT chystá celopražské úložiště…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

 



Aston Martin Virage Shooting Brake Zagato: Britská perla s velkým Z Aston Martin Virage Shooting Brake Zagato: Britská perla s velkým Z

V Miláně si znovu pohráli s britským klenotem z Gaydonu.…

Aston Martin miluje ženy a ženy milují Aston Martin (video) Aston Martin miluje ženy a ženy milují Aston Martin (video)

Aston Martin Virage, který je hlavní hvězdou krátkého…

 



 
Porsche Cayenne S – Ferdinand měl pravdu!

TEST: Porsche Cayenne S – Ferdinand měl pravdu!

Dnes 12:51

Porsche Cayenne přijíždí ve třetí generaci a právě esko má být ze současné nabídky žádaným středobodem. Vyzkoušeli jsme jej i s celou řadou příplatkových položek.




Blesk.cz

Klause uvěznil v Alpách sníh. Kalamita mu znemožnila návrat do Prahy

Klause uvěznil v Alpách sníh. Kalamita mu znemožnila…

Exprezident Václav Klaus platí za vášnivého lyžaře. Za zimními radovánkami se proto nyní vydal do rakouských…

Zlý vlk zneužil 274 dětí, zatkli ho ve Venezuele

Zlý vlk zneužil 274 dětí, zatkli ho ve Venezuele

Muž, po kterém pátrala Kolumbie kvůli podezření ze zneužití 274 dětí, byl zatčen ve Venezuele. Zadržený Juan…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Česko-slovenská MEGAbitva je blízko! Terminátor Vémola vyzval Végha

Česko-slovenská MEGAbitva je blízko! Terminátor…

Čeští i slovenští fanoušci MMA si tento střet přejí vidět už dlouho. A možná se brzy dočkají. Karlos Vémola…

 

Reflex.cz

Prezident lhář i

Prezident lhář i "nerušit, kradu". Podívejte se na…

„Miloši, končíme.“ „Miloše, do koše...“ To byla nezapomenutelná davová skandování v listopadu 1989. A k tomu…

Lidovec Bartošek: Kopání do Drahoše Zemanovi škodí, Babiš druhé jmenování premiérem jisté nemá

Lidovec Bartošek: Kopání do Drahoše Zemanovi škodí,…

Druhá vláda s ANO už bez premiéra Andreje Babiše? Podle místopředsedy KDU-ČSL Jana Bartoška je to aktuálně už…