Aston Martin Virage: První dojmy

Aston Martin Virage: První dojmy

 
 

Virage je čtvrtým dvanáctiválcovým GT v portfoliu Aston Martin a je to opět o něco jiné auto, než ty ostatní.

Jak jsme se přesvědčili v diskusi s experty automobilky, je nový dvanáctiválcový Aston opět o něco jiné auto, než ty ostatní.

Jméno Aston Martinu Virage, nejdražšího GT přelomu osmdesátých a devadesátých let, se objevuje na novém dvanáctiválcovém modelu, který má být nejluxusnějším Astonem všech dob. Design je syntézou DB9 a čtyřdveřového Rapide, technika ale na společném základu s dalšími současnými Astony vzniklo auto s mnoha většími či menšími inovacemi.

Příď Virage má uhlazenější a špičatější tvar, který připomíná čtyřdveřové Rapide. Přední xenonová světla s pásy světlených diod jsou oběma modelům společná, nárazník je už ale u Virage nový. Zbývající partie adaptují jen několik detailů z Rapide, jako zpětná zrcátka, lišty přecházející z předních blatníků do dveří nebo čirá skla zadních světel.

Exteriér dostane mimo standardní vzorník tři nové laky: prezentovanou oranžovou metalízu, speciální tmavou až téměř šedou perleť a unikátní odstín Apple Green, velmi světlou zelenou.

Aston Martin Rapide: První dojmy

Interiér necvičené oko od ostatních Astonů nerozezná, my ale několik odlišností zaznamenáváme a další si necháváme vysvětlit. Především je tu standardně kompletní kožené čalounění. Semianilinovou kůží jsou potažena sedadla, celá palubní deska i výplně dveří. Tomu sekunduje alcantarový strop.

Luxusní materiály ukrývají drobnou, avšak důležitou inovaci – kompletně přepracované odhlučnění interiéru. Konstruktérům se osvědčil materiál Thinsulate, díky kterému prý dosáhli dokonalého odfiltrování aerodynamického hluku.

Novinkově se objevuje kontrastní piping zhotovený unikátním výrobním postupem, který zaručuje výrazně delší trvanlivost spoje a stálost barev. Za jízdy ale řidič spíše ocení novou vestavěnou navigaci od Garmin, která nahrazuje stávající zařízení sdílené s Land Rovery.

Luxusní materiály interiéru dominují. Kde není kůže, tam se použil hliník, případně jiný kov. Virage má skleněný klíček a skleněná jsou také tlačítka pro ovládání převodovky. Plasty zatím nacházíme ve středech otočných hliníkových ovladačů klimatizace, v produkčních autech je ale nahradí keramické elementy. Z umělých hmot proto bude zhotoveno jen pár detailů, jako jsou mřížky výdechů ventilace nebo kryt displeje rádia.

Volba nákladných materiálů se přirozeně projevuje i v celkových dojmech z kabiny. Rezervy jsou jen u středového panelu, který kvůli matné úpravě vypadá jako imitace. Chladný povrch ale potvrdí, že se nám lidé od Astonu nesnaží namluvit nesmysly. Na výběr navíc bude řada dalších dekorů jako piano lak, mahagon nebo další druhy dřeva.

ŽENEVA 2011: Všechny novinky na jednom místě

Celé auto je sestavováno ručně a zaměstnanci automobilky jsou na to patřičně hrdí. Karoserii částečně tvoří karbonové panely, podstatný je ale hlavně způsob, jakým je celek sestaven. Karoserie každého auta má netěsnosti mezi jednotlivými díly a na okrajích těsnění. U běžného kupé prý v součtu tvoří plochu 32 cm2 povrchu auta, v případě Virage to má být 28 cm2, v současnosti s přehledem nejnižší hodnota. Nemáme šanci tyto informace ověřit, když pro nic jiného, tak z toho důvodu, že automobilky obvykle podobné detaily nesdělují. Praktický důsledek této finesy je ale jasný – menší aerodynamické turbulence, lepší odhlučnění a menší vibrace jednotlivých částí karoserie.

Exkurzi u Aston Martinu zakončujeme jasnou otázkou: Jaký je smysl existence takového modelu mezi DB9 a DBS? Dostává se nám hned dvou odpovědí. Ta jednodušší říká, že Virage je verzí kupé nebo kabriolet od loni uvedeného Rapide.

Přesnou a velmi zajímavou definici poskytuje podobnější odpověď. DBS nebo V12 Vantage jsou tvrdými a nekompromisními stroji, řidičsky náročnějšími a nevhodnými pro mnohahodinové přesuny. Existuje ale skupina zákazníků, kteří vyžadují maximum technických inovací a zároveň chtějí určitou úroveň komfortu.

To proto má Virage například karbonové brzdy z DBS. Ale také má kompletně přednastavený podvozek, který má vždy nabídnout při dané rychlosti co nejlepší úroveň komfortu odpružení. Pohodlí a zážitek z kategorie gran turismo bude mít ve Virage vždy navrch nad rychlostí. I proto asi málokoho bude trápit, že nejvyšší rychlost nepřekoná 300 km/h – je totiž udávána na 299 km/h.

Aston Martin - srovnání Virage a dalších modelů
ModelVirageRapideDB9DBS
Motor6,0 V126,0 V126,0 V126,0 V12
Zdvihový objem [cm3]5935593559355935
Válce/ventily12/412/412/412/4
Největší výkon [kW/min-1]365/6500350/6000350/6000380/6500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]570/5750600/5000600/5000570/5750
Max. rychlost [km/h]299296306307
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,65,04,64,3
Komb. spotř. [l/100 km]----
Poh. hmotnost [kg]1785195017601695
Délka [mm]4703501947104721
Šířka [mm]1904190418751905
Výška [mm]1282136013001280
Rozvor [mm]2740298927402740

Anketa

Jak se vám líbí Aston Martin Virage? Ohodnoťte jako ve škole:
Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Michala Noska: Kouř a dým prohrávají s elektřinou Glosa Michala Noska: Kouř a dým prohrávají s elektřinou

Británie nedávno oznámila, že do roku 2040 ze silnic…

Praha schválila změny územního plánu kvůli novým tramvajovým tratím Praha schválila změny územního plánu kvůli novým tramvajovým tratím

Hlavní město nechá zpracovat změny územního plánu, které…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč

Elektrické vozítko bude již v září dostupné i ve verzi…

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc? Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou…

 



Aston Martin Virage Shooting Brake Zagato: Britská perla s velkým Z Aston Martin Virage Shooting Brake Zagato: Britská perla s velkým Z

V Miláně si znovu pohráli s britským klenotem z Gaydonu.…

Aston Martin miluje ženy a ženy milují Aston Martin (video) Aston Martin miluje ženy a ženy milují Aston Martin (video)

Aston Martin Virage, který je hlavní hvězdou krátkého…

 



 
Toto nejsou záběry z Need for Speed! Šílený jezdec takto rychle jel na běžné silnici

Toto nejsou záběry z Need for Speed! Šílený jezdec takto rychle jel na běžné silnici

Dnes 15:50

Tento řidič asi zapomněl, že už nehraje počítačovou hru, ale jede na skutečné silnici, kde je game over opravdu konečná.




Blesk.cz

Nemocný a smutný Karel Gott: Ruší vystoupení a omlouvá se fanouškům

Nemocný a smutný Karel Gott: Ruší vystoupení a…

Karel Gott (78) musí být opět pod dohledem přísného oka doktorů. Onemocněl totiž akutním zánětem průdušek a…

Léto se rozloučí předčasně. V srpnu i začátkem září bude jen 20 °C

Léto se rozloučí předčasně. V srpnu i začátkem září…

V následujících čtyřech týdnech budou teploty postupně klesat, zůstanou ale na dlouhodobém průměru. Také…

 

iSport.cz

United slaví další výhru 4:0. Formu Pogby a spol. odneslo Swansea

United slaví další výhru 4:0. Formu Pogby a spol.…

Fotbalisté Manchesteru United zvítězili v druhém kole anglické ligy na hřišti Swansea vysoko 4:0 a zopakovali…

Šarapovová vyzradila, proč ji Serena nesnáší: Začalo to pláčem v šatně

Šarapovová vyzradila, proč ji Serena nesnáší: Začalo…

Jsou největšími tvářemi ženského tenisu ve třetím tisíciletí. Serena Williamsová a Maria Šarapovová. Zatímco…

 

Reflex.cz

Nejstarší uprchlici světa, které je 106 let, nedali azyl ve Švédsku. Má se vrátit do Afghánistánu

Nejstarší uprchlici světa, které je 106 let, nedali…

Na neobvyklý příklad v souvislosti s uprchlíky upozornila švédská média. V červnu byla v této skandinávské zemi…

Rusko staví most, kterým chce anektovaný Krym spojit s Ruskem. Bude mu to k něčemu?

Rusko staví most, kterým chce anektovaný Krym spojit…

Zhruba 5 tisíc dělníků pracuje již dva roky na stavbě mostu, který má spojovat poloostrov Kerč s Ruskem…