Aston Martin se zaměří na exportní trhy
Aston Martin je jeden z posledních výrobců luxusních sportovních vozů, který nepatří pod křídla velkého koncernu. To mu do jisté míry dává volný prostor ve vlastním směřování značky, ale na druhou stranu nemá tak jako Bentley, Ferrari, Jaguar nebo Lamborghini a další za zády silný mateřský koncern, který vedle financí na vývoj nebo sdílení komponentů může poskytovat podporu i při vytváření prodejní sítě.
To je jeden z důvodů, proč se nyní Aston Martin chystá zaměřit na nové trhy mimo Evropu a dokonce i mimo tradiční odbytiště pro sportovní a luxusní vozy v podobě severoamerického trhu.
Aston Martin se hodlá s podporou britské vlády ve výši až 6,9 milionu britských liber zaměřit na investice do vývoje nových produktů určených primárně pro nové a rozvíjející se exportní trhy, jakými jsou v současnosti stále ještě Čína a Střední východ.
Za první model, vyvinutý ještě bez státní podpory, lze považovat luxusní sedan Lagonda Taraf, který byl primárně určen pro klienty Aston Martinu z bohatých ropných států Blízkého východu, ale nyní bude s ohledem na poptávku v omezené míře nabídnut i evropským a jihoafrickým zákazníkům.
V případě, že budou modely určené pro Čínu a Střední východ úspěšné, pak lze počítat s příchodem velmi zajímavých novinek i na evropský a severoamerický trh, což ostatně nejlépe dokazuje právě nová Lagonda.