ATS chystá druhou značku, De Tomaso to ale nebude

 

Vzkříšený výrobce radikálních supersportů ATS chce oddělit výrobu čistě silničních vozů, proto zakládá novou divizi.

Italská firma ATS vstala už podruhé z mrtvých a jak se říká, s jídlem roste chuť. Z Borgomanera přestěhovala své ústředí mimo Apeninský poloostrov do Tenerife. Tedy na Kanárské ostrovy, které spravuje pro změnu Španělsko. Podnikatel Gianluca Gregis ovšem založil další značku, kterou tentokrát pojmenoval po sobě: Gregis Automobili. Vlastní sice práva i na legendární De Tomaso, to ale zatím nechává ležet ladem. Oprávněně, hazardování se slavným jménem by se nemuselo vyplatit a celý projekt pak půjde k ledu. A to přece nechceme, ne?

Obě divize zůstanou ale italské včetně všech hlavních inženýrů. Co hodlá Gregis Automobili vyrábět? Finální verzi Leggery (v italštině „lehký“) a úplně nový roadster Miranda. Leggera je ale nekompromisním speedsterem v retro designu připomínajícím padesátá a šedesátá léta minulého věku. Samozřejmě bez zbytečné výbavy a kudrlinek. Motory hodlá firma kupovat od velkých výrobců, vyjde to samozřejmě mnohem levněji. Dokonce se začne prodávat nejen coby hotové auto, ale i jako stavebnice. Podívá se s největší pravděpodobností také na okruhy do značkové série a ve vývoji je i elektrická verze. Ta pro běžné cesty samozřejmě dostane homologaci i registrační značku. Ceník začíná na 14.950 eurech (413 tisících Kč).

Mnohem dražší Miranda vzdává hold otevřené Lancii Aurelia, také její tvary jsou dost retro. Staví se zatím nefunkční prototyp, do útrob se dostanou zřejmě vidlicové osmiválce, možná i dvanáctiválce s až 373 kW. Finální verze s muší hmotností zhruba 1130 kg zrychlí z klidu na stovku během 3,5 s a zákazník za ni zaplatí 130 tisíc eur (asi 3,6 milionu korun). Kit v jejím případě koupit nepůjde.

No, takových podobných pokusů bylo již v historii mnoho a většinou je odvál čas. Gregise ale ctí to, že se spolu s kolegy nepustil do vývoje extrémně drahého supersportu se sedmimístnou cenovkou v evropské měně. Sice má možná trochu velké oči, ale snaha se cení. Nedojdou-li rychle peníze, obě značky mohou být životaschopné.

Původní ATS (Automobili Turismo e Sport) vyráběla v italském Pontecchio Marconi malé sporťáky a pro sezónu 1963 dokonce postavila i monopost F1, byť ne zrovna úspěšný. Nepomohl jí ani vlastní osmiválec od věhlasného Carla Chittiho, ani hvězdy typu Phila Hilla či Giancarla Baghettiho, hodně rychle se ze startovního roštu vytratila. Chitti byl také spolu s Giottem Bizzarrinim v únoru 1962 jedním ze zakladatelů společnosti, všichni včetně pilotů přišli z Maranella...

Tahle firmička, kterou po odchodu původního týmu ještě v letech 1967-1970 obnovil Alfonso Galvani, pochopitelně neměla nic společného s pozdějším německým ATS (Auto Technisches Spezialzubehör GmbH) Güntera Schimda. Mimochodem také stájí F1 a výrobcem litých kol.

AUTOFUN.CZ: ATS Sport 1000 Street: přes 200 koní a 500 kg pro silniční provoz

Spolupracujeme s TipCars.com
Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho…

VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad

Obrázků a dokumentů z legendární bitvy druhé světové…

Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou

Na pásu pouště, který vybíhá ze Sahary do Atlantiku,…

 
Zdroj: Motor Authority. Automobil
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

 






 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let ležely na záchodě mafiánského sídla

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let…

Dva obrazy Vincenta Van Gogha v celkové hodnotě kolem 100 milionů dolarů (2,5 miliardy Kč), ukradené před 14…

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro jejich zaměstnance

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro…

Diskont Lidl se dává do obchodu se stravenkami. Ty původně nabídl svým 8000 zaměstnancům, nyní je začne nabízet…

 

iSport.cz

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko jen remizovalo s Kanadou

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko…

Fotbalisté Německa v domácí přípravě porazili 1:0 Anglii. Soupeři českého týmu v kvalifikaci o postup na…

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík a debutant Jankto

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík…

Po bídném prvním poločase přišla konečně gólová smršť. Trenér české reprezentace Karel Jarolím vyměnil o…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…