ATS chystá druhou značku, De Tomaso to ale nebude

 

Vzkříšený výrobce radikálních supersportů ATS chce oddělit výrobu čistě silničních vozů, proto zakládá novou divizi.

Italská firma ATS vstala už podruhé z mrtvých a jak se říká, s jídlem roste chuť. Z Borgomanera přestěhovala své ústředí mimo Apeninský poloostrov do Tenerife. Tedy na Kanárské ostrovy, které spravuje pro změnu Španělsko. Podnikatel Gianluca Gregis ovšem založil další značku, kterou tentokrát pojmenoval po sobě: Gregis Automobili. Vlastní sice práva i na legendární De Tomaso, to ale zatím nechává ležet ladem. Oprávněně, hazardování se slavným jménem by se nemuselo vyplatit a celý projekt pak půjde k ledu. A to přece nechceme, ne?

Obě divize zůstanou ale italské včetně všech hlavních inženýrů. Co hodlá Gregis Automobili vyrábět? Finální verzi Leggery (v italštině „lehký“) a úplně nový roadster Miranda. Leggera je ale nekompromisním speedsterem v retro designu připomínajícím padesátá a šedesátá léta minulého věku. Samozřejmě bez zbytečné výbavy a kudrlinek. Motory hodlá firma kupovat od velkých výrobců, vyjde to samozřejmě mnohem levněji. Dokonce se začne prodávat nejen coby hotové auto, ale i jako stavebnice. Podívá se s největší pravděpodobností také na okruhy do značkové série a ve vývoji je i elektrická verze. Ta pro běžné cesty samozřejmě dostane homologaci i registrační značku. Ceník začíná na 14.950 eurech (413 tisících Kč).

Mnohem dražší Miranda vzdává hold otevřené Lancii Aurelia, také její tvary jsou dost retro. Staví se zatím nefunkční prototyp, do útrob se dostanou zřejmě vidlicové osmiválce, možná i dvanáctiválce s až 373 kW. Finální verze s muší hmotností zhruba 1130 kg zrychlí z klidu na stovku během 3,5 s a zákazník za ni zaplatí 130 tisíc eur (asi 3,6 milionu korun). Kit v jejím případě koupit nepůjde.

No, takových podobných pokusů bylo již v historii mnoho a většinou je odvál čas. Gregise ale ctí to, že se spolu s kolegy nepustil do vývoje extrémně drahého supersportu se sedmimístnou cenovkou v evropské měně. Sice má možná trochu velké oči, ale snaha se cení. Nedojdou-li rychle peníze, obě značky mohou být životaschopné.

Původní ATS (Automobili Turismo e Sport) vyráběla v italském Pontecchio Marconi malé sporťáky a pro sezónu 1963 dokonce postavila i monopost F1, byť ne zrovna úspěšný. Nepomohl jí ani vlastní osmiválec od věhlasného Carla Chittiho, ani hvězdy typu Phila Hilla či Giancarla Baghettiho, hodně rychle se ze startovního roštu vytratila. Chitti byl také spolu s Giottem Bizzarrinim v únoru 1962 jedním ze zakladatelů společnosti, všichni včetně pilotů přišli z Maranella...

Tahle firmička, kterou po odchodu původního týmu ještě v letech 1967-1970 obnovil Alfonso Galvani, pochopitelně neměla nic společného s pozdějším německým ATS (Auto Technisches Spezialzubehör GmbH) Güntera Schimda. Mimochodem také stájí F1 a výrobcem litých kol.

AUTOFUN.CZ: ATS Sport 1000 Street: přes 200 koní a 500 kg pro silniční provoz

Spolupracujeme s TipCars.com
Bezstarostná doba není ideální pro psychické zdraví, říká psychiatr Hollý Bezstarostná doba není ideální pro psychické zdraví, říká psychiatr Hollý

Podle ředitele Psychiatrické nemocnice Bohnice Martina…

Babiš plánuje přidat zdravotním sestrám Babiš plánuje přidat zdravotním sestrám

Premiér v demisi a předseda hnutí ANO…

Pražská správa nemovitostí kupuje kanceláře na Chodově za téměř čtvrt miliardy Pražská správa nemovitostí kupuje kanceláře na Chodově za téměř čtvrt miliardy

Společnost Vinton Development prodala firmě Pražská…

 
Zdroj: Motor Authority. Automobil

Štítky Lancia Sportovní Roadster

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok

Koncern JLR letos představí zbrusu nového nástupce…

 





 
Alfa Romeo Quadrifoglio Verde: Kde se vzal zelený čtyřlístek?

Alfa Romeo Quadrifoglio Verde: Kde se vzal zelený čtyřlístek?

Dnes 18:50

„Zelený čtyřlístek“ neboli italsky quadrifoglio verde najdete na karoserii všech nejvýkonnějších vozů Alfy Romeo posledních několika desítek let. Kde se ale toto logo vzalo a proč jej Alfa Romeo používá?




Blesk.cz

Autor hitu Pošta v SuperStar skončil a diváci propukli v pláč! Bez tebe to není ono, vzlykají

Autor hitu Pošta v SuperStar skončil a diváci…

„Pošta, pošta, žluté auto má…“ Touto autorskou písní soutěžící Ladislav Angyal (19) totálně odzbrojil nejen…

Jarní trendy: Hrajte si s barvami, stuhami a perličkami

Jarní trendy: Hrajte si s barvami, stuhami a perličkami

Trendy pro letošní jaro v sobě snoubí jemné dívčí prvky a pohodlí. Tenisky v pudrových barvách nemusíte nosit…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

HITY bundesligy: Kadeřábek v sestavě kola, přímák bez zdi i akce snů

HITY bundesligy: Kadeřábek v sestavě kola, přímák…

Víkendové 31. kolo německé bundesligy bylo nabité parádními akcemi i góly, jedním se blýskl i český obránce…

 

Reflex.cz

K psychiatrům chodí čím dál víc lidí, doba není dobrá pro duševní zdraví, říká šéf Bohnic Hollý

K psychiatrům chodí čím dál víc lidí, doba není…

Kdo je zdravý a kdo psychicky nemocný? Podle ředitele Psychiatrické nemocnice Bohnice Martina Hollého je hranice…

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický islamismus ohrožuje svobodu, vzniká apartheid naruby

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický…

Situace kolem vzrůstající muslimské komunity ve Francii se stále více vyhrocuje. Naposledy se to projevilo před…