Renesance značky De Tomaso: Nové informace
Italská automobilka De Tomaso fungovala od roku 1963 do 2004. V 70tých letech se De Tomaso pustil i do segmentu sportovně-luxusních aut s čtyřdveřovým modelem Deauville a dvoudveřovým Longchamp. Místo dalšího vývoje ponechala automobilka na tomto poli prostor dceřinému Maserati, nyní se ale má zaniklá značka vrátit a navázat na 30 let starou tradici.
Majitelem značky De Tomaso je Gian Mario Rossignolo, bývalý vrcholný manažer Fiatu. U nových modelů spojil své síly s karosárnou Pininfarina poté, co mu nevyšel pokus převzít provozy zkrachovalého studia Bertone (jeho turínskou továrnu odkoupil právě Fiat).
De Tomasa proto budou vyjíždět z bran továrny Grugliasco, která je po ukončení výroby Alfy Romeo Brera/Spider neobsazená. Rossignolo počítá s tím, že ročně prodá asi 8 tisíc aut – 3 tisíce crossoverů, 3 tisíce sedanů a 2 tisíce kupé.
Veřejnosti byl zatím odhalen jen crossover, předběžně označovaný SLC (Sport Luxury Crossover). Na žádné z fotografii ale není vidět celé auto. Zatím proto není jasné, zda půjde o crossover typu BMW 5 GT nebo spíš o sportovněji pojaté SUV jako BMW X6 či Infiniti FX.
Při výstavní premiéře v Ženevě by mohly být přítomny hned všechny tři nové modely najednou. Původ jejich techniky stále není znám, nabídku motorů by ale měl tvořit zážehový V8 404 kW (550 k) a umírněnější turbodiesel V6 184 kW (250 k).