Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ares Pantera je krásná moderní interpretace slavného De Tomasa. S technikou Lamborghini!

David Bureš
Diskuze (1)

Bývalý šéf značky Dany Bahar dnes podniká v oblasti stavby aut na míru. Nejnovějším dílem jeho firmy Ares Design je moderní interpretace De Tomasa Pantera.

De Tomaso Pantera nemá smysl fanouškům automobilů blíže představovat, sporťák s osmiválcem Ford se stal nejpopulárnějším modelem této italské značky. Nyní se automobil vrací na scénu, ne však s logy De Tomasa, jak se ještě před pár lety spekulovalo, ale se znaky firmy Ares Design, úpravce aut bývalého šéfa Lotusu, Danyho Bahara.

Ares Design chce navázat na někdejší slávu italských karosáren jako Pininfarina nebo Italdesign. Po kontroverzní úpravě Mercedes-Benzu G přichází právě s moderní interpretací De Tomasa Pantera.

Přestože to podle prvních zveřejněných nákresů není zřejmé, základem nového díla je Lamborghini Huracán. Ares Design použil jeho útroby včetně 5,2litrového atmosférického desetiválce. Ten však firma upraví, aby z něj dostala více než výchozích 427 kW základního Huracánu RWD.

Vnější tvar však byl kompletně přepracován do podoby původní Pantery, že byste v tomto díle hledali Huracán jen marně. Ares dokonce slibuje i „mrkačky,“ byť kvůli ochraně chodců bude muset odkrývat světlomety nějak jinak než dávný předchůdce. Záď je pak pěkně baculatá, se čtyřmi výraznými koncovkami výfuku. Výsledkem je opravdu krásné auto spojující retro tvar s moderními detaily, jako jsou velká kola, karbonové díly nebo diody denního svícení.

Automobil bude vznikat v nově otevřené továrně Ares Design v italské Modeně, a to počínaje rokem 2018. Kolik aut vznikne, firma zatím neodhalila. Je ale jasné, že produkce bude notně omezená. Ať už kvůli složitosti přestavby Huracánu do úplně jiné podoby, s níž bude nepochybně spjata i vysoká cenovka, tak kvůli zachování exkluzivity.

Ares Pantera a dříve odhalené projekty jako Ares X-Raid (přestavěný Mercedes G) a Bentley Mulsanne upravené do podoby kupé přitom nejsou všechno. Firma chystá mnohá další překvapení, která bude chtít odhalit při slavnostním otevření své modenské továrny v lednu 2018. Cílem Aresu je totiž být světovým lídrem v oblasti přestavby aut. Tak snad to nedopadne jako s někdejšími velkolepými plány Bahara na mohutnou expanzi Lotusu, z níž nakonec kvůli nedostatku financí nebylo nic...

David Bureš
Diskuze (1)
12. 12. 2017 16:49
Splitter
Vpravdě mohutný splitter a nad ním nebo v něm by člověk čekal difuzor. Patrně stačí jen vdech k chladiči - ten je v tom nejsprávnějším místě.
Počkáme na další články - někde.