Audi 4,0 TFSI V8: Vidlicový osmiválec pro Audi S6, S7 a S8

Audi 4,0 TFSI V8: Vidlicový osmiválec pro Audi S6, S7 a S8

 
 

Nový čtyřlitrový osmiválec zásobují vzduchem dvě turbodmychadla. Přesto si při malých zatíženích vystačí se čtyřmi válci…

Vidlicový osmiválec byl vyvinut ve spolupráci s automobilkou Bentley a vyrábí se v maďarském Györu. Díky vrtání 84,5 mm a zdvihu 89 mm disponuje objemem 3993 cm3. Má klasické rozevření motorů V8, tedy válce svírají úhel 90o a navíc je přeplňován dvojicí turbodmychadel typu Twin-scroll. Z každého páru válců vede samostatné výfukové potrubí, které se spojuje až těsně před turbínou. Stlačený vzduch prochází mezichladičem, který je stejně jako u turbodmychadla umístěn mezi řadami válců svírajícími písmeno V.

Výfukové ventily najdeme uvnitř hlav, sací naopak vně. Nechybí přímé vstřikování, čtyři vačkové hřídele pohání řetěz. Při zahřívání pohonné jednotky je odpojeno vodní čerpadlo pomocí kulového kohoutu. Blok agregátu je vyroben ze slitiny hliníku a křemíku. Celá jednotka je navíc poměrně kompaktní, na délku má pouze 497 mm, proto je umístěná až nad přední nápravou.

I ostatní technika odpovídá počátku druhé dekády jedenadvacátého století, pochopitelně také trochu hysterickému snižování emisí CO2, do kterého nutí automobilky Evropská unie. Nový motor Audi je tak vybaven deaktivací čtyř válců. U čtyř kruhů jí říkají Cylinder On Demand, doslova válec na vyžádání nebo na počkání, chcete-li. Válce se vypínají ve chvíli, kdy není nutné využívat maximálního výkonu, otáčky jsou v nízkém nebo středním pásmu a v převodovce je zařazen třetí a vyšší stupeň. V té chvíli se pomocí posuvných pouzder na vačkovém hřídeli uzavřou sací a výfukové ventily válců č. 2, 3, 5 a 8. Spalovací komory jsou v té chvíli plné vzduchu a vstřikování a zapalování jsou vypnuté.

Spotřeba paliva díky deaktivaci klesla až o 5 % a zmiňované emise CO2 o 12 g/km. U A8 by neměla v průměru překročit 10 l/100 km, S6 včetně kombi Avant a S7 Sportback si žádají výrazně méně, přesné hodnoty však dosud nebyly zveřejněny.

Při využití start/stop systému je navíc snížení spotřeby v kombinovaném cyklu až dvojnásobné, jde tedy o ekvivalent 24 g CO2 na 1 km jízdy. O čtyřválcovém provozním režimu je řidič informován na přístrojové desce. Chce-li do práce zapojit všech osm, stačí stisknout plynový pedál až k podlaze. Celý proces probíhá hladce, vše je hotovo během 300 ms.

Hluk a vibrace motorů jsou také menší díky uložení motoru na aktivních silentblocích. I prostor pro cestující je tišší. Systém snižování hluku ANC (Active Noise Control) zde využívá čtyř mikrofonů namontovaných na střeše vozu pro detekci rušivých složek v kabině, obzvláště při běhu jen na polovinu válců. Odstraňuje je zasíláním protizvuku přes reproduktory.

Motor pro S6 a S7 poskytuje 309 kW (420 k) výkonu a 550 Nm točivého momentu. Automobily s ním z 0 na 100 km/h zrychlí za 4,8, respektive 4,9 s. Sedan S8 se chlubí 382 kW (520 k) a 650 Nm. Sprint z klidu na stovku zvládne za raketových 4,2 s. Všechny modely ovšem přibrzdí na německých dálnicích ve 250 km/h omezovač.

Točivý moment je přenášen pomocí sedmistupňového ústrojí S-tronic nebo osmistupňového Tiptronicu. Rozdíl ve výkonech je způsoben použitím jiného sání, rozdílným plnicím tlakem turbodmychadel a verze pro S8 má přídavný olejový chladič. Jiný je také kompresní poměr a časování ventilů a vstřikovačů.

Kompletní nová série S se představí na nadcházející IAA ve Frankfurtu. Zákazníci se jí dočkají na začátku příštího roku.

JAKE.AUTO.CZ: Audi S6 (přehled článků)

JAKE.AUTO.CZ: Audi S8 (přehled článků)

Audi.auto.cz - všechny informace o vozech Audi na auto.cz

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Jana Pavce: Starý dobrý hotel Zápisník Jana Pavce: Starý dobrý hotel

Některé kultury vidí čas spíše jako kruh než přímku.…

Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec

Vědec z lovaňské univerzity objevil chybu bezdrátového…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi 4,0 TFSI V8: Vidlicový osmiválec pro…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 





 
Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Včera

Od ukončení výroby kupé puma uplynulo už 16 let, takže dnes jsou tato auta k mání za cenu jednoho průměrného platu. Racing Puma je ale něco docela jiného...




Blesk.cz

Tři miliony Čechů zvažují změnu práce. Chtějí povýšení i vyšší výplatu

Tři miliony Čechů zvažují změnu práce. Chtějí…

Češi zjišťují, že nastal ideální čas k tomu, aby si řekli o vyšší plat. Nebo změnili práci. Podle nového…

Rusko prý tajně financuje Tálibán. A dodává mu palivo za více než 50 milionů

Rusko prý tajně financuje Tálibán. A dodává mu…

Rusko posílá každý měsíc islamistickému hnutí Tálibán do Afghánistánu cisterny s pohonnými hmotami v hodnotě 2,5…

 

iSport.cz

Pokleknutí hráčů Herthy? Ohlas po světě, doma zazněla také kritika

Pokleknutí hráčů Herthy? Ohlas po světě, doma…

Bundesligový zápas ještě nezačal a už z něj byla celosvětová událost. Fotbalisté Herthy Berlín se rozhodli před…

Komise stojí za sudím: Krev není kritérium, u Bakoše není jasný úmysl

Komise stojí za sudím: Krev není kritérium, u Bakoše…

Rozhodčí si vedli dobře a neudělali žádnou hrubou chybu. Tak hodnotí výkon Radka Příhody a jeho kolegů…

 

Reflex.cz

JXD: Proč mám vlastně pomáhat Ahmedovi?

JXD: Proč mám vlastně pomáhat Ahmedovi?

Ano, Ahmed má hlad. Dozvídám se to jednak ze stejnojmenného románu, za druhé dnes a denně ze zpráv. Situace na…

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal Rakušan Sebastian Kurz, předstihl i Kim Čong-una

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal…

Svět politiky se někdy otevírá i pro hodně mladé lidi, ale aby někdo dosáhl tak závratné kariéry jako Rakušan…