Audi A3: aktualizace nejmenšího formátu
Více než 200 tisíc v Evropě prodaných Audi A3 v minulém roce nenaznačovalo nic, co by mělo varovat před krizí středního věku. Přesto automobilka představuje facelift, který má zájem zákazníků udržet nebo dokonce zvýšit. Druhá generace Audi A3 se představila v roce 2003, po pěti letech přijdou letos v létě do prodeje první vozy s faceliftem.
Hlavní vizuální změna, plně odpovídající termínu facelift, se odehrála na přídi. Jsou zde nová světla se standardními prvky pro denní svícení, mírně pozměněná maska single-frame, nový nárazník, kapota a blatníky. Příplatkové bi-xenonové světlomety obsahují také prvky sestavené ze světelných diod. Nový tvar vnějších zpětných zrcátek - stejných jako u nového Superbu - obsahuje také diodové směrovky. Designéři naordinovali á-trojce také nové dveřní kliky a nová kola z lehkých slitin. Sportback dostal nový světelný pás v koncových svítilnách. Automobil se mírně zvětšil (délka 4,24 m, Sportback 4,29 m).
Uvnitř je známý základ. Modifikovány byly ovladače na středové konzole, přístroje před řidičem mají černé ciferníky a rudé ručky, přibyl indikátor pro optimální okamžik přeřazení z hlediska minimalizace spotřeby. Pozměněné jsou také příplatkové volanty, v jednom z provedení i se seříznutím věnce v dolní části. Nově zvolené materiály mají být modernější, ale přinejmenším stejně decentní a kvalitní jako dosud. U verzí s pohonem přední nápravy lze objednat vodě odolnou oboustrannou vložku na podlahu do zavazadlového prostoru.
Jako dosud je v nabídce osm motorů. Zážehové čtyřválce zastupuje 1,6 (75 kW), 1,4 TFSI (92 kW), 1,8 TFSI (118 kW) a 2.0 TFSI (147 kW), vznětové 1.9 TDI (77 kW), 2.0 TDI (103 a 125 kW), nyní již se systémem vstřikování common-rail. Vrcholem zůstávají verze 3,2 FSI (184 kW) a a pro verzi S3 2.0 TFSI (195 kW). Ta bude nyní k dispozici nejen se třemi dveřmi, ale i jako Sportback.
Nabídku obohatí provedení 1,6 (77 kW) spalující směs benzinu a etanolu (E 85), objeví se i úspornější provedení 1,9 TDI e s kombinovanou spotřebou 4,5 l/100 km.
Dvouspojková převodovka S tronic se šesti stupni je standardem pro 3,2 FSI, za příplatek ji ale dostanete k většině ostatních motorů. u ostatních (menších) kubatur je připravena příplatková sedmistupňová varianta se dvěma suchými spojkami. Quattro se spojkou Haldex nejnovější generace je dodáváno s pěti motorizacemi.
Tlumiče v provedení s motorem 1,8 TFSI (118 kW), 2,0 TDI (103 a 125 kW) mohou mít magnetoreologickou náplň, která mění své vlastnosti je-li v elektromagnetickém poli. Tuhost tlumičů tak lze měnit velmi rychle a přesně.