Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A3: aktualizace nejmenšího formátu

Ondřej Láník
Diskuze (189)
Z Ingolstadtu přišla za polovinou životního cyklu řady A3 zásadní inovace. Pokračuje přechod k jednoznačné identifikaci všech Audi ve dne i v noci díky světlům pro denní svícení. Vrcholný model S3 také jako Sportback. Nové převodovky a Audi Magnetic Ride.

Více než 200 tisíc v Evropě prodaných Audi A3 v minulém roce nenaznačovalo nic, co by mělo varovat před krizí středního věku. Přesto automobilka představuje facelift, který má zájem zákazníků udržet nebo dokonce zvýšit. Druhá generace Audi A3 se představila v roce 2003, po pěti letech přijdou letos v létě do prodeje první vozy s faceliftem.

Hlavní vizuální změna, plně odpovídající termínu facelift, se odehrála na přídi. Jsou zde nová světla se standardními prvky pro denní svícení, mírně pozměněná maska single-frame, nový nárazník, kapota a blatníky. Příplatkové bi-xenonové světlomety obsahují také prvky sestavené ze světelných diod. Nový tvar vnějších zpětných zrcátek - stejných jako u nového Superbu - obsahuje také diodové směrovky. Designéři naordinovali á-trojce také nové dveřní kliky a nová kola z lehkých slitin. Sportback dostal nový světelný pás v koncových svítilnách. Automobil se mírně zvětšil (délka 4,24 m, Sportback 4,29 m).

Uvnitř je známý základ. Modifikovány byly ovladače na středové konzole, přístroje před řidičem mají černé ciferníky a rudé ručky, přibyl indikátor pro optimální okamžik přeřazení z hlediska minimalizace spotřeby. Pozměněné jsou také příplatkové volanty, v jednom z provedení i se seříznutím věnce v dolní části. Nově zvolené materiály mají být modernější, ale přinejmenším stejně decentní a kvalitní jako dosud. U verzí s pohonem přední nápravy lze objednat vodě odolnou oboustrannou vložku na podlahu do zavazadlového prostoru.

Jako dosud je v nabídce osm motorů. Zážehové čtyřválce zastupuje 1,6 (75 kW), 1,4 TFSI (92 kW), 1,8 TFSI (118 kW) a 2.0 TFSI (147 kW), vznětové 1.9 TDI (77 kW), 2.0 TDI (103 a 125 kW), nyní již se systémem vstřikování common-rail. Vrcholem zůstávají verze 3,2 FSI (184 kW) a a pro verzi S3 2.0 TFSI (195 kW). Ta bude nyní k dispozici nejen se třemi dveřmi, ale i jako Sportback.

Nabídku obohatí provedení 1,6 (77 kW) spalující směs benzinu a etanolu (E 85), objeví se i úspornější provedení 1,9 TDI e s kombinovanou spotřebou 4,5 l/100 km.

Dvouspojková převodovka S tronic se šesti stupni je standardem pro 3,2 FSI, za příplatek ji ale dostanete k většině ostatních motorů. u ostatních (menších) kubatur je připravena příplatková sedmistupňová varianta se dvěma suchými spojkami. Quattro se spojkou Haldex nejnovější generace je dodáváno s pěti motorizacemi.

Tlumiče v provedení s motorem 1,8 TFSI (118 kW), 2,0 TDI (103 a 125 kW) mohou mít magnetoreologickou náplň, která mění své vlastnosti je-li v elektromagnetickém poli. Tuhost tlumičů tak lze měnit velmi rychle a přesně.

Ondřej Láník
Diskuze (189)
26. 4. 2008 09:25
Re: GTI
no pravdepodobne design budou casem umet merit Japonci, ale patent koupej od GTI :-)
Avatar - T613
26. 4. 2008 00:17
Re: GTI
:yes:
Avatar - T613
26. 4. 2008 00:15
Re: GTI
Byl jsem rád opraven. Díky.;-)
Avatar - Ronault.
25. 4. 2008 23:51
Re: GTI
příspěvek byl směřován na T613, omluva tedy... nějaké nedopatření či chyba v matrixu ;-)
Avatar - Ronault.
25. 4. 2008 23:51
Re: GTI
Je tedy s podivem, že ačkoliv tvary aut dělají designeři, čili lidé v tomto vzdělaní, tak přesto dle Tebe to musí být nevzdělanci... Pokud by byli vzdělaní, tak by podle znalce designu GTI musely všechny vozy vypadat jako A3. Proč tedy nejsou všechny vozy stejné?

Odpověď je jednoduchá. Stejně jako ostatní, tak i ty hodnotíš pomocí líbí/nelíbí. Rozdíl je však v tom, že ty svůj názor považuješ za odborný a jediný správný. Odborník na design by toto však nevyslovil, proto jim také nejsi... ;-)

Jinak řečeno: Desing není matematika, kde dva matematici by měli dojít k stejnému výsledku příkladu. Design není anatomie, kdy dva anatomové se shodnou na tom, co je ananatomické a co je již varieta či patalogický stav. Design je něco jiného, protože když se dva designéři postaví nad jedno dílo, tak jednomu se "líbí" a druhému se "nelíbí". Nebo umí snad někdo měřit design?