Audi A3: aktualizace nejmenšího formátu

Audi A3: aktualizace nejmenšího formátu

 
 

Z Ingolstadtu přišla za polovinou životního cyklu řady A3 zásadní inovace. Pokračuje přechod k jednoznačné identifikaci všech Audi ve dne i v noci díky světlům pro denní svícení. Vrcholný model S3 také jako Sportback. Nové převodovky a Audi Magnetic Ride.

Více než 200 tisíc v Evropě prodaných Audi A3 v minulém roce nenaznačovalo nic, co by mělo varovat před krizí středního věku. Přesto automobilka představuje facelift, který má zájem zákazníků udržet nebo dokonce zvýšit. Druhá generace Audi A3 se představila v roce 2003, po pěti letech přijdou letos v létě do prodeje první vozy s faceliftem.

Hlavní vizuální změna, plně odpovídající termínu facelift, se odehrála na přídi. Jsou zde nová světla se standardními prvky pro denní svícení, mírně pozměněná maska single-frame, nový nárazník, kapota a blatníky. Příplatkové bi-xenonové světlomety obsahují také prvky sestavené ze světelných diod. Nový tvar vnějších zpětných zrcátek - stejných jako u nového Superbu - obsahuje také diodové směrovky. Designéři naordinovali á-trojce také nové dveřní kliky a nová kola z lehkých slitin. Sportback dostal nový světelný pás v koncových svítilnách. Automobil se mírně zvětšil (délka 4,24 m, Sportback 4,29 m).

Uvnitř je známý základ. Modifikovány byly ovladače na středové konzole, přístroje před řidičem mají černé ciferníky a rudé ručky, přibyl indikátor pro optimální okamžik přeřazení z hlediska minimalizace spotřeby. Pozměněné jsou také příplatkové volanty, v jednom z provedení i se seříznutím věnce v dolní části. Nově zvolené materiály mají být modernější, ale přinejmenším stejně decentní a kvalitní jako dosud. U verzí s pohonem přední nápravy lze objednat vodě odolnou oboustrannou vložku na podlahu do zavazadlového prostoru.

Jako dosud je v nabídce osm motorů. Zážehové čtyřválce zastupuje 1,6 (75 kW), 1,4 TFSI (92 kW), 1,8 TFSI (118 kW) a 2.0 TFSI (147 kW), vznětové 1.9 TDI (77 kW), 2.0 TDI (103 a 125 kW), nyní již se systémem vstřikování common-rail. Vrcholem zůstávají verze 3,2 FSI (184 kW) a a pro verzi S3 2.0 TFSI (195 kW). Ta bude nyní k dispozici nejen se třemi dveřmi, ale i jako Sportback.

Nabídku obohatí provedení 1,6 (77 kW) spalující směs benzinu a etanolu (E 85), objeví se i úspornější provedení 1,9 TDI e s kombinovanou spotřebou 4,5 l/100 km.

Dvouspojková převodovka S tronic se šesti stupni je standardem pro 3,2 FSI, za příplatek ji ale dostanete k většině ostatních motorů. u ostatních (menších) kubatur je připravena příplatková sedmistupňová varianta se dvěma suchými spojkami. Quattro se spojkou Haldex nejnovější generace je dodáváno s pěti motorizacemi.

Tlumiče v provedení s motorem 1,8 TFSI (118 kW), 2,0 TDI (103 a 125 kW) mohou mít magnetoreologickou náplň, která mění své vlastnosti je-li v elektromagnetickém poli. Tuhost tlumičů tak lze měnit velmi rychle a přesně.

Spolupracujeme s TipCars.com
PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony

Jízdenka pražské integrované dopravy (PID) rozšíří…

Nemocnice hledají miliardy na kybernetickou bezpečnost Nemocnice hledají miliardy na kybernetickou bezpečnost

Evropské nařízení na podporu kybernetické bezpečnosti,…

Chraňme si soukromí! Když Velký bratr pořád roste Chraňme si soukromí! Když Velký bratr pořád roste

Záměrně zveličované hrozby terorismu, extremismu a daňové…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Audi A3: aktualizace nejmenšího formátu







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 




Ojeté Audi A3 1.6: Když základ stačí Ojeté Audi A3 1.6: Když základ stačí

Audi A3 druhé generace vypadá stále k světu, i s…

Audi balanced mobility: Zelená energie pro plynová a elektrická Audi Audi balanced mobility: Zelená energie pro plynová a elektrická Audi

Audi představilo v Hamburku projekt Audi balanced…

 



 
Motocyklová VC Kataru 2017: MotoGP vyhrál po boji s Doviziosem Maverick Viñales

Motocyklová VC Kataru 2017

Včera

V první GP letošní sezóny silničního motocyklového MS byli nejúspěšnější Maverick Viales (MotoGP), Franco Morbidelli (Moto2) a Joan Mir (Moto3).




Blesk.cz

Ruce pryč! Těchto 6 věcí je špinavějších než záchodová mísa

Ruce pryč! Těchto 6 věcí je špinavějších než záchodová mísa

Nechceme vás strašit, protože bakterie jsou více méně přirozené, ale čeho je moc, toho je příliš. Dennodenně…

Útočník z Londýna nebyl „osamělý vlk“? Další muž skončil ve vazbě za plánování teroru

Útočník z Londýna nebyl „osamělý vlk“? Další muž…

Britská policie dál prošetřuje okolnosti středečního teroristického útoku v Londýně. Stále není úplně vyloučené,…

 

iSport.cz

Sivok byl před San Marinem nervózní. O poločase se s trenérem smál

Sivok byl před San Marinem nervózní. O poločase se s…

Celkem se obával ostudy, moc toho nenaspal. Nakonec odjížděl hodně spokojený. Obránce Tomáš Sivok popisoval i…

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval fotbal. Máme o co hrát

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval…

Trenér fotbalové reprezentace Karel Jarolím si po vítězství 6:0 v utkání kvalifikace mistrovství světa na půdě…

 

Reflex.cz

Čestný doktor Drtina vydělává na Hitlerovi. Proč ne na felaci?

Čestný doktor Drtina vydělává na Hitlerovi. Proč ne…

JUDr. PhDr. Emerich Drtina, Dr.h.c., ředitel nakladatelství Naše vojsko, prodává hrnky a trička s Adolfem…

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží, politici jen zopakovali své bláboly

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží,…

Třeba premiér Sobotka, kancléřka Merkelová či předseda Evropské komise Juncker skutečně věří tomu, co říkali…