Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A3 dostalo 2.0 TDI se 135 kW z Golfu GTD

David Bureš
Diskuze (21)
A3 se nejsilnější verze vznětového dvoulitru dočkalo až po svých koncernových sourozencích.

Automobilka Audi rozšiřuje nabídku motorů pro model A3. Auto je nově dostupné s vrcholnou verzí turbodieselu 2.0 TDI, která je již dostupná pro jeho sourozence – Volkswagen Golf GTD, Seat Leon FR a dieselovou Škodu Octavia RS.

Nově nabízená verze dosahuje výkonu 135 kW (184 koní), točivý moment vrcholí hodnotou 380 N.m. V kombinaci se šestistupňovým manuálem zrychlí A3 s tímto dvoulitrem pod kapotou z 0-100 km/h za 7,3 sekundy a jede maximální rychlostí 233 km/h.

Automobil spotřebuje v normovaném kombinovaném cyklu 4,1 litru nafty na 100 kilometrů. Vypouštěné emise oxidu uhličitého činí v kombinovaném cyklu 108 gramů na ujetý kilometr. Agregát samozřejmě splňuje normu Euro 6, která vstoupí v platnost příští rok.

Vrcholná varianta 2.0 TDI bude pro A3 dostupná v kombinaci s pohonem předních kol i systémem quattro, vedle manuálu bude k dispozici také dvouspojková převodovka S tronic.

Motor bude nabídnut pro všechny karosářské varianty auta, jako první se jej dočkají třídveřových hatchback a pětidveřový Spaceback, sedan o něco později. První exempláře A3 s novým turbodieselem se mají u prodejců objevit během září.

Audi už zveřejnilo české ceny tohoto provedení. Třídveřový hatchback přijde s tímto motorem a základní výbavou Attraction na 729.600 korun, pětidveřové A3 Sportback je o 24.900 korun dražší. Za S tronic v kombinaci s quattrem se připlácí 110.300 korun, respektive 110.400 Kč u Sportbacku.

David Bureš
Diskuze (21)
5. 8. 2013 11:30
Re: RS?
Když už jsme u toho, stačí se podívat na dragstery. :-)
5. 8. 2013 11:20
Re: RS?
Jo, jo. Platilo to hlavně u atmosfér. Ty motory neměly tak velký točivý moment (v nižších/ středních otáčkách). Pamatuji si na porovnání TT a Z4 se šestiválci. Na suchu udělala Z4 s Haldexem krátký proces. Na mokru samozřejmě strčilo TT Z4 do kapsy.

Tak jsem se na to podíval a 520d obouvá 225/55 R17 a A3 205/55 R16. Takže tady výhodu má. Jinak ano, BMW mají typicky vpředu a vzadu stejnou gumu (takže poslední věta prvního odstavce není pravdivá). To Mercedes rád strká dozadu větší. Například i běžné CLS to tak má, pokud mě paměť nešálí.

Za ideálních podmínek se geometrie moc neprojeví. Myslím si, že ji můžeš zanedbat. Ale pokud se projeví, tak bude mít BMW zase spíš navrch. A že v reálném světě se projeví. Zmínil jsem to spíš jen pro úplnost, když už jsem o to zavadil.
Avatar - Emel
5. 8. 2013 09:58
Re: RS?
Jo, tohle je legrace. Při menším výkonu je lepší zadokolka než čtyřkolka, protože i zadokolka dokáže ten výkon přenést a drobný prokluz na jedničku tolik neva. Pak je lepší čtyřkolka. No a pak od nějakého výkonu zase zadokolka, protože už se ti auto skoro staví na zadní :-) .

Myslím, že běžná BMW mají vzadu stejná kola jako vpředu... a rozdíl v šíři gum proti Audi bych nečekal. Pokud sprintuješ někde na letišti, geometrie do toho asi taky moc nemluví.
5. 8. 2013 08:51
Re: Audi vs sport
Stejně to bylo u 2,0 TFSI a nejspíš i bude. Také dostáváš jen ten motor, zbytek auta je prakticky standardní A3. A motory to sportovní rozhodně nejsou. Ve střední je také nabízí jako standardní jednotky. Audi má logicky standard trochu výš. A nejde jen o motor. Standardní Golf a Octavia nejsou pod sukněmi stejné jako A3. Právě GTI a asi i RS dostávají některé prvky, které jsou u A3 standardem, jako hliníkové pomocné rámy náprav. V podobných drobnostech jsou mezi těmito sourozenci rozdíly. Moc se o tom nemluví a já už dávno zapomněl, jaké přesně jsou. Ale jsou tam.
5. 8. 2013 08:32
Re: RS?
380 je na klice, ne na kolech (tam bude mnohem víc). "postupně roste s rychlostí" - to není pravda. Rostou otáčky (kola). Moment, který pneumatika zvládne přenést, zůstává (více méně) stejný (pomíjím vlivy jako teplota).

Ono právě hodně záleží na těžišti. A na podmínkách. Třeba na uježděném sněhu bych si spíš vsadil na FF s těžkým předkem než na 50/50 FR. Na takovém povrchu nedosáhneš nijak závratného zrychlení (pokud by se nejelo s řetězy, hřeby atp.), těžiště se tolik neposune.