22.2. 2015 Ondřej Chamilla Ondřej Chamilla

Audi A4 příští generace: Známe motory, 3.0 TDI nebude chybět

 

Server Motor.es zveřejnil motorovou paletu chystané další generace Audi A4. Prim budou hrát benzinové a naftové čtyřválce, nezapomene se však ani na šestiválce či hybridy.

Audi A4 B9 je již téměř hotovým vozem, na internetu se objevují první údajné fotografie automobilu okopírované z katalogu a nyní zde máme zatím neověřenou, ale uvěřitelnou informaci o použitých motorech.

Základem dle informací bude benzinová čtrnáctistovka TFSI, a to hned ve třech variantách. Nejslabší o výkonu 92 kW má umět odpojovat dva válce (systém COD) a spojena bude se šestistupňovým manuálem. Silnější varianta se 110 kW už nabídne alternativně devítistupňovou dvouspojkovou převodovku S-tronic, podobně jako nejsilnější verze se 132 kW a opět s odpojováním válců. Všechny tyto verze mají být k dispozici jen s pohonem předních kol.

Nejslabší dvoulitrový turbomotor známý třeba z Octavie RS má nabídnout 166 kW a šestistupňový manuál, verze quattro dostane 180 KW a standardní devítistupňovou dvouspojku. Nemá chybět ani quattro hybrid se 166 kW a 26 kW elektromotorem. Vrcholem nabídky zážehových jednotek údajně bude přeplňovaný třílitrový šestiválec, opět se stejnou dvouspojkovou převodovkou, pohonem všech kol a výkonem 200 kW.

Základem mezi diesely má být 1.6 TDI s 88 kW a šestistupňovým manuálem. Dále máme očekávat hned tři varianty dvoulitrového TDI s 92, 110 a 130 kW, které nabídnou spojení buďto s manuálem, nebo devítistupňovým automatem. Všechny dosud zmiňované diesely se pojí pouze s pohonem předních kol s výjimkou toho nejsilnějšího, který může mít i 4x4. K němu se ještě přidá verze se 140 kW, která je výhradně jako čtyřkolka, volitelně s manuálem nebo automatem. Čtyřválcovým naftovým vrcholem se má stát 2.0 TDI, pravděpodobně se dvěma turbodmychadly a 162 kW, spojené výhradně s manuálem.

Pro ty, co chtějí stejný výkon s automatem a pohonem 4x4 je připraven již třílitrový šestiválec, u něhož nebude chybět ani výkonnější varianta se 190 kW a výhradně automatem. Poslední verzí je hybridní e-tron, kde se motor 2.0 TDI 140 kW pojí se dvěma elektromotory o výkonu 100 kW a devítistupňovým S-tronicem.

Spolupracujeme s TipCars.com
Od zavedení EET uplynulo půl roku. Činnost komplikuje hlavně drobným podnikatelům Od zavedení EET uplynulo půl roku. Činnost komplikuje hlavně drobným podnikatelům

Elektronická evidence tržeb (EET) půl roku po zavedení…

KLDR chce po celé zemi rozmístit nový systém protivzdušné obrany KLDR chce po celé zemi rozmístit nový systém protivzdušné obrany

Severní Korea oznámila, že provedla test nového systému…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi A4 příští generace: Známe motory, 3.0…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




Výrobu vozů Audi A4 a A5 narušil nedostatek součástek Výrobu vozů Audi A4 a A5 narušil nedostatek součástek

Německá automobilka Audi byla ve své továrně v…

Audi budou komunikovat se semafory, už příští rok Audi budou komunikovat se semafory, už příští rok

Moderní systém komunikace mezi vozy značky Audi a…

 



 
Takto budeme svítit v budoucnosti: Opravdu jsou laser a diody nejlepší cesta?

Takto budeme svítit v budoucnosti: Opravdu jsou laser a diody nejlepší?

Dnes 11:31

Budoucnost svícení dnes patří laseru a diodám, jež dávají designérům netušené možnosti. Máme ale dát vale klasice?




Blesk.cz

Barbora (33) bojuje s roztroušenou sklerózou! Součást terapie: Let nad nočním Brnem

Barbora (33) bojuje s roztroušenou sklerózou!…

Bála jsem se. Bylo to ale úžasné. Dechberoucí! Tak zhodnotila svůj víkendový přelet nad ohňostroji v Brně…

Modřany se přesouvají tisíce let před náš letopočet: Startuje výstava „Doba bronzová“

Modřany se přesouvají tisíce let před náš letopočet:…

Praha 12 zahajuje dlouho plánovanou výstavu s názvem „Doba bronzová“. V oblíbeném Viničním domku se objevila…

 

iSport.cz

Vážná nehoda sparťana Čermáka! Jeho auto hořelo, měl být opilý

Vážná nehoda sparťana Čermáka! Jeho auto hořelo, měl…

Ligová sezona pro Aleše Čermáka skončila vážnou nehodou. Záložník Sparty měl mít podle informací agentury…

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc než ve Spartě

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc…

Poslední zápas sezony, výhra 4:0, která znamenala mistrovský titul. O dobrou náladu bylo po sobotním duelu…

 

Reflex.cz

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný originál z jeskyně Gough

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný…

Víte, jak má chutnat pravý čedar? Ve vesnici Cheddar v Somersetu na jihozápadě Anglie to vědí dokonale. Jen tady…

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…