22.2. 2015 Ondřej Chamilla Ondřej Chamilla

Audi A4 příští generace: Známe motory, 3.0 TDI nebude chybět

 

Server Motor.es zveřejnil motorovou paletu chystané další generace Audi A4. Prim budou hrát benzinové a naftové čtyřválce, nezapomene se však ani na šestiválce či hybridy.

Audi A4 B9 je již téměř hotovým vozem, na internetu se objevují první údajné fotografie automobilu okopírované z katalogu a nyní zde máme zatím neověřenou, ale uvěřitelnou informaci o použitých motorech.

Základem dle informací bude benzinová čtrnáctistovka TFSI, a to hned ve třech variantách. Nejslabší o výkonu 92 kW má umět odpojovat dva válce (systém COD) a spojena bude se šestistupňovým manuálem. Silnější varianta se 110 kW už nabídne alternativně devítistupňovou dvouspojkovou převodovku S-tronic, podobně jako nejsilnější verze se 132 kW a opět s odpojováním válců. Všechny tyto verze mají být k dispozici jen s pohonem předních kol.

Nejslabší dvoulitrový turbomotor známý třeba z Octavie RS má nabídnout 166 kW a šestistupňový manuál, verze quattro dostane 180 KW a standardní devítistupňovou dvouspojku. Nemá chybět ani quattro hybrid se 166 kW a 26 kW elektromotorem. Vrcholem nabídky zážehových jednotek údajně bude přeplňovaný třílitrový šestiválec, opět se stejnou dvouspojkovou převodovkou, pohonem všech kol a výkonem 200 kW.

Základem mezi diesely má být 1.6 TDI s 88 kW a šestistupňovým manuálem. Dále máme očekávat hned tři varianty dvoulitrového TDI s 92, 110 a 130 kW, které nabídnou spojení buďto s manuálem, nebo devítistupňovým automatem. Všechny dosud zmiňované diesely se pojí pouze s pohonem předních kol s výjimkou toho nejsilnějšího, který může mít i 4x4. K němu se ještě přidá verze se 140 kW, která je výhradně jako čtyřkolka, volitelně s manuálem nebo automatem. Čtyřválcovým naftovým vrcholem se má stát 2.0 TDI, pravděpodobně se dvěma turbodmychadly a 162 kW, spojené výhradně s manuálem.

Pro ty, co chtějí stejný výkon s automatem a pohonem 4x4 je připraven již třílitrový šestiválec, u něhož nebude chybět ani výkonnější varianta se 190 kW a výhradně automatem. Poslední verzí je hybridní e-tron, kde se motor 2.0 TDI 140 kW pojí se dvěma elektromotory o výkonu 100 kW a devítistupňovým S-tronicem.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

Fischer: Za mizerné platy může Zeman, Babiše bych premiérem nejmenoval Fischer: Za mizerné platy může Zeman, Babiše bych premiérem nejmenoval

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi A4 příští generace: Známe motory, 3.0…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 



Výrobu vozů Audi A4 a A5 narušil nedostatek součástek Výrobu vozů Audi A4 a A5 narušil nedostatek součástek

Německá automobilka Audi byla ve své továrně v…

Audi budou komunikovat se semafory, už příští rok Audi budou komunikovat se semafory, už příští rok

Moderní systém komunikace mezi vozy značky Audi a…

 



 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Dnes 18:50

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Výsledek je vítězstvím českého fotbalu, řekl Malík. Překvapila ho síla mandátu

Výsledek je vítězstvím českého fotbalu, řekl Malík.…

Martin Malík označil zvolení novým předsedou Fotbalové asociace ČR za vítězství pro celý český fotbal, ne za…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…