Audi A5 DTM vs. BMW M3 DTM: Souboj začne nanovo
Německé mistrovství cestovních vozů DTM bude opět pestřejší o BMW. Mnichovská automobilka při ceremoniálu na olympijském stadionu představila studii modelu M3 DTM, který bude nasazovat od příští sezóny.
Novinka naváže na úspěšné působení první generace M3, která se v DTM objevovala v letech 1988 až 1992. Za tu dobu BMW vybojovalo 150 pódiových umístění, následně přepustilo pozice jiným značkám, jako Audi, Mercedes-Benz nebo zahraniční Alfa Romeo.
M3 DTM je postavena podle pravidel pro příští sezónu, která zavádějí nové standardizované komponenty. Cílem je snížit náklady na vývoj a tím přitáhnout nové účastníky. Alespoň v případě BMW se to organizátorům skutečně povedlo.
Společně s vozem byli představeni první dva tovární jezdci – v souvislosti s divizí BMW Motorsport již dobře známí Andy Priaulx a Augusto Farfus. První z nich pro BMW vyhrál jeden titul ETCC, tři tituly WTCC nebo například čtyřiadvacetihodinovku na Nürburgringu v roce 2005. Jeho brazilský kolega má na kontě mimo jiné 15 jednotlivých vítězství ve WTCC a loňský triumf na Nürburgringu.
Audi nasadí proti M3 novou A5
Premiéra závodního BMW byla ohlášena dlouho dopředu, a proto bylo pro Audi snadné načasovat ohlášení nového speciálu pro DTM jen pár chvil před odhalením M3 DTM. Nový produkt divize Audi Sport nese interní kód R17, marketingové označení je A5 DTM.
Vůz vzhledově vychází z připravovaného faceliftu modelu A5. Také on byl od začátku navržen v souladu s novými pravidly. V sérii DTM nahradí současný model A4, který od roku 2004 získal čtyři mistrovské tituly.