Audi A6 Avant 3,0 Bi-TDI (230 kW): První jízdní dojmy

Audi A6 Avant 3,0 Bi-TDI (230 kW): První jízdní dojmy

 
1.8. 2011 Michal Fokt

Do Wiesbadenu jsme se vypravili vyzkoušet kombi verzi modelu Audi A6.

Vyrazit na prezentaci nové karosářské verze známého auta je vždycky trošku problematické. Tedy ani ne tak vyrazit, jako spíše něco duchaplného z ní napsat, rozdílů většinou bývá zoufale málo a zkoušejte něco, co se dá napsat ve třech větách, rozmělnit do rozumně dlouhého článku. Naštěstí tohle nebyl případ modelu Audi A6 Avant.

Tedy ne, že by bylo tohle kombi něčím jiným, než sedanem s batohem, ale nových témat tu máme víc, než dost. Ale nejprve k tomu nejzásadnějšímu – 4,93 m dlouhé, 1,87 m široké a 1,46 m vysoké kombi představuje další z řady designově velmi atraktivních vozů z Ingolstadtu a dá se říci, že v tomto případě vypadá dokonce lépe, než výchozí sedan. To je zásluha zejména postupně vzad klesající siluety auta, inspirované vozy kupé.

Audi A6 Avant: Podrobný popis, technika, české ceny

Po otevření pátých dveří se odkryje jáma, schopna spolykat 565 l nákladu, při sklopení zadních sedadel (do roviny s dnem kufru) a plném zarovnání po střechu pojme auto 1680 litrů. Sklopení lze provést nejen od zadních bočních dveří, ale také dálkově zevnitř zavazadlového prostoru zatáhnutím na páčku, která ale budí dojem, že v ní musí každou chvíli něco prasknout.

Hlavním úkolem této mise bylo dostat se za volant verze s novým třílitrovým turbodieselem, přeplňovaným dvěma turby, jenž disponuje výkonem 230 kW v rozmezí 3900-4500 min-1 a točivým momentem lokomotivových 650 Nm ve škále 1450-2800 min-1. Ten je zkombinovaný s osmistupňovou automatickou převodovkou a za její asistence zvládne stovku za 5,3 s a jeho maximální rychlost činí 250 km/h.

Audi A6 Avant 3,0 TDIR
 

Jak asi hádáte, tato mise byla splněna. Ba co víc, konkrétně se jednalo o verzi s paketem S-Line, aktivním zadním diferenciálem a dynamickým řízením, tedy v konfiguraci, představující maximální možné sportovní naftové provedení.

Při pohledu do technických údajů a srovnání se slabším, jednoturbovým třilitrem je jasné, že se v případě jeho ladění drželi trošku zkrátka, nicméně rozdíl mezi oběma motory je propastný.

Šest set padesát newtonmetrů již od nejnižších otáček zajišťuje skutečně impozantní zátah takřka od volnoběhu a motor má tolik síly, že se s výjimkou kickdownu převodovka vůbec neobtěžuje podřazovat a s býčí silou žene auto vpřed už pod 2000 otáčkami. A ten zvuk… Pro jistotu si stahuji okno a zkontroluji zrcátka, jestli mi na nárazníku nevisí nějaká „amerika“. Ale ne, to jen zvukové naladění 3.0 Bi-TDI připomíná benzinové osmiválce. Na mou duši…

Audi A6 Avant - technická data vznětových motorů
Model2,0 TDI3,0 TDI3,0 TDI quattro3,0 TDI quattro3,0 TDI BiT quattro
Převodovka6M (CVT)6M (CVT)7DS 4x47DS 4x48A 4x4
Zdvihový objem [cm3]19682967296729672967
Válce/ventily4/46/46/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]130/4200150/3750-4500150/ 3250-4500180/4000-4500230/3900-4500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]380/1750-2500400/1250-3500450/1250-3000500/1400-3250650/1450-2800
Max. rychlost [km/h]222232 (230)230243250
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,07,9 (7,4)7,26,35,3
Komb. spotřeba [l/100 km]5,05,3 (5,2)5,85,96,4
Pohotovostní hmotnost [kg]17151765 (1780)18651865-
Cena [Kč]1.058.300,-1.188.200,-1.317.400,-1.391.600,-1.496.600,-

Překvapuje mě, že prodleva turba v nízkých otáčkách není o mnoho menší než u standardního třílitru, motor se rozbíhá stejně hladce, jen o poznání důrazněji. Působivý je ale rozsah využitelných otáček, nový šestiválec nejen že s chutí zrychluje už pod dvěma tisíci, ale v manuálním sportovním režimu přeřazuje výš až v 5200 otáčkách! Je to opravdová nádhera.

A příjemným překvapením bylo i chování na silnici. Obrovská síla motoru umožňuje zadnímu diferenciálu razantně se vypořádat s nedotáčivostí auta v zatáčkách a to takovým stylem, že nezřídka dokonce došlo v módu Dynamic k vyvolání lehké přetáčivosti. Ale pokud to snad vyznělo tak, že je A6 Avant zase nedotáčivý mastodont, tak to nebylo záměrem. Více váhy vzadu naopak auto propůjčuje větší mrštnost a ovladatelnost, než je tomu v případě sedanu.

Zmínku zaslouží rozhodně i dynamické řízení. Jedná se o obdobu aktivního řízení u BMW, ale na rozdíl od něj tohle funguje až překvapivě dobře. Variabilní převod v zatáčkách zajišťuje znamenitou strmost řízení, takže se auto ovládá jen mírnými pohyby volantu, velmi se to podobá jízdě s Renaultem Laguna 4Control a řízení přitom rozhodně nelze považovat za mrtvé, tupé nebo dokonce umělé, je v něm naopak mnohem více citu a informací, než ve standardním audiřízení. Neptejte se mě, jak se jim to povedlo…

K vyzkoušení byly ale i nižší motorizace s pohonem pouze předních kol. Popravdě řečeno, některé kombinace mě překvapily, jako třeba se slabším třílitrovým TDI, neměl jsem ani tušení, že se něco takového ještě vůbec dělá. Ale ani teď nebylo překvapením konec, svezení s předokolkou bylo totiž nad očekávání příjemné.

Zatímco u quattra s aktivním diferenciálem je řidič sice rychlý a auto se snadno ovládá, nelze přehlédnout značnou váhu auta, v případě předokolky působí A6 Avant až překvapivě lehkonoze. Je jen minimálně nedotáčivý, zatáčí ochotně a v zatáčkách pneumatiky nesvádí tak tvrdé boje s odstředivými silami. Jakkoli jsem si myslel, že pohon předních kol v německé prémiové vyšší střední je naprostý nesmysl, v tomto případě to není vůbec marné.

Audi A6 Avant - technická data zážehových motorů
Model2,0 TFSI2,8 FSI2,8 FSI quattro3,0 TFSI quattro
Převodovka6M (CVT)6M (CVT)7DS 4x47DS 4x4
Zdvihový objem [cm3]1984277327732995
Válce/ventily4/46/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]132/4000-6000150/5250-6200150/5250-6500220/5250-6500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]320/1500-3900280/3000-5000280/3000-5000440/2900-4500
Max. rychlost [km/h]232232 (230)230250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,18,1 (7,9)8,35,6
Komb. spotřeba [l/100 km]6,57,7 (7,4)8,08,2
Pohotovostní hmotnost [kg]-1705 (1735)18051865
Cena [Kč]1.009.700,-1.095.400,-1.224.500,-1.403.000,-

Vzhledem k tomu, že jsem testoval sedan A6 poměrně nedávno, bylo také zajímavé sledovat, jak v Německu avant maskuje asi jediný větší neduh současné generace – větší hluk od kol. Na kvalitních německých silnicích prostě nic jako ruchy od podvozku neexistovalo a tohle auto je přece určeno primárně na tento typ povrchu. Že by dostal Avant dodatečnou izolaci podvozku je nepravděpodobné.

Je tu ale ještě jedna úžasná novinka. Vedle všech těch hi-tech hračiček, jejichž přítomnost na jednom místě je i v této kategorii momentálně ojedinělá, přibyla další radůstka – Audi zavádí do A6 navigační systém, využívající satelitních map Google, takže navigace zobrazuje trasu na obrazovce v reálném prostředí. Při jízdě tedy víte, že zatímco je dálnice lemována lesem, o kousek dál je jezero, louka, další lesík nebo farma.

A pokud si navigaci přiblížíte na maximum, dojde k přepnutí na Google Street Wiew (pochopitelně tam, kde je k dispozici) a šipky vás vedou přímo reálnou ulicí, v níž se můžete i otáčet a hledat. Vyžaduje to pochopitelně připojení k internetu a paušál na neomezené stahování dat. Pokud dojde k výpadku, jede se dál se standardním navigačním grafickým rozhraním.

Audi A6 Avant - Nové fotografie
 

Audi A6 Avant
 

Audi A6 Avant tedy kromě velkého kufru nabídne majitelům oproti sedanu lepší jízdní vlastnosti a ačkoli je to subjektivní, také atraktivnější vzhled. Nový dvouturbový naftový třílitr je mimořádně dynamický motor se zvukem benzinového osmiválce, schopný točit přes 5000 otáček.

Jake.auto.cz: Audi A6 (přehled testů a dalších článků)

Audi A6 Avant 3,0 Bi-TDI (230 kW): První jí­zdní dojmy
 

Spolupracujeme s TipCars.com
Bohatí Češi věří fondům kvalifikovaných investorů, vkládají do nich stále více Bohatí Češi věří fondům kvalifikovaných investorů, vkládají do nich stále více

Bohatí Češi přicházejí na chuť investování do fondů…

Praha a Vídeň představí svá inovativní řešení v rámci Dnů Vídně Praha a Vídeň představí svá inovativní řešení v rámci Dnů Vídně

Inovativní plánování chytrých měst, zakládání městských…

Stropnickému v odchodu z ministerstva bránit nebudu, řekl prezident Stropnickému v odchodu z ministerstva bránit nebudu, řekl prezident

Odstupovat by měli spíš až pravomocně odsouzení členové…

Amazon bude dodávat zboží až do auta, i bez přítomnosti majitele Amazon bude dodávat zboží až do auta, i bez přítomnosti majitele

Americká společnost Amazon, která koncem loňského roku…

 
Zdroj: Foto: Audi, Unitedpictures

Štítky Audi Jízdní dojmy Vyšší střední třída Luxusní značky

 

Tapety

 

Přidat názorDiskuse: Audi A6 Avant 3,0 Bi-TDI (230 kW): První…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m! Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m!

Pod kapotou bílého Superbu je dvoulitr TSI o původním…

Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7? Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7?

Nový Touareg se svými technickými údaji přichází až nyní.

 



Nové Audi A6 přijede v roce 2018 se zajímavějším vzhledem Nové Audi A6 přijede v roce 2018 se zajímavějším vzhledem

Nadcházející generace Audi A6 přijde až po svých přímých…

Prior Design trošičku rozšířil Audi A6 Avant i RS 6 Avant Prior Design trošičku rozšířil Audi A6 Avant i RS 6 Avant

Prior Design pod označením PD600R nabízí výrazné úpravy…

 



 
Jak je to s tím tajemstvím loga Škodovky na krytu motoru? Podívejte se s námi pod kapotu Kodiaqu

Jak je to s tím tajemstvím loga Škodovky na krytu motoru? Podívejte se s námi pod kapotu Kodiaqu

Včera

Škodovky prý v motorovém prostoru ukrývají logo VW zakryté okřídleným šípem. Zkusili jsme kouknout pod kapotu Kodiaqu Sportline.




Blesk.cz

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo vůbec odletět

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo…

Pořádné zdržení zažili cestující, kteří měli letět v pondělí večer z dánské Kodaně do Prahy. Jejich letoun se…

Gott se na Slovensku dočkal ponížení! Na pódiu to pak zbytečně ještě rozmázl!

Gott se na Slovensku dočkal ponížení! Na pódiu to…

Karel Gott (78) na koncertech všem rozdává radost, on sám se ale tentokrát dočkal jen nemilého překvapení! Na…

 

iSport.cz

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a farem, ale i mazáci

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a…

Sotva skončil jeden velký turnaj, prakticky hned je tu další. Na ZOH v Pchjongčchangu se umístil český tým pod…

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning - dánské Kladno

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning…

Jednu velkou premiéru má mistrovství světa v ledním hokeji 2018. Vůbec poprvé se elitní divize světového…

 

Reflex.cz

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat město? Kde začíná cenzura?

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat…

Brno žije! Divadlo žije! Národní divadlo Brno zařadilo do květnového festivalu Divadelní svět Brno představení…

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Socha kamenného rytíře s brněním nebo pláštěm a taseným mečem se opírá o erb s městskými znaky. Každý obchodník,…