Audi A6 Avant 3,0 Bi-TDI (230 kW): První jízdní dojmy

Audi A6 Avant 3,0 Bi-TDI (230 kW): První jízdní dojmy

 

Do Wiesbadenu jsme se vypravili vyzkoušet kombi verzi modelu Audi A6.

Vyrazit na prezentaci nové karosářské verze známého auta je vždycky trošku problematické. Tedy ani ne tak vyrazit, jako spíše něco duchaplného z ní napsat, rozdílů většinou bývá zoufale málo a zkoušejte něco, co se dá napsat ve třech větách, rozmělnit do rozumně dlouhého článku. Naštěstí tohle nebyl případ modelu Audi A6 Avant.

Tedy ne, že by bylo tohle kombi něčím jiným, než sedanem s batohem, ale nových témat tu máme víc, než dost. Ale nejprve k tomu nejzásadnějšímu – 4,93 m dlouhé, 1,87 m široké a 1,46 m vysoké kombi představuje další z řady designově velmi atraktivních vozů z Ingolstadtu a dá se říci, že v tomto případě vypadá dokonce lépe, než výchozí sedan. To je zásluha zejména postupně vzad klesající siluety auta, inspirované vozy kupé.

Audi A6 Avant: Podrobný popis, technika, české ceny

Po otevření pátých dveří se odkryje jáma, schopna spolykat 565 l nákladu, při sklopení zadních sedadel (do roviny s dnem kufru) a plném zarovnání po střechu pojme auto 1680 litrů. Sklopení lze provést nejen od zadních bočních dveří, ale také dálkově zevnitř zavazadlového prostoru zatáhnutím na páčku, která ale budí dojem, že v ní musí každou chvíli něco prasknout.

Hlavním úkolem této mise bylo dostat se za volant verze s novým třílitrovým turbodieselem, přeplňovaným dvěma turby, jenž disponuje výkonem 230 kW v rozmezí 3900-4500 min-1 a točivým momentem lokomotivových 650 Nm ve škále 1450-2800 min-1. Ten je zkombinovaný s osmistupňovou automatickou převodovkou a za její asistence zvládne stovku za 5,3 s a jeho maximální rychlost činí 250 km/h.

Audi A6 Avant 3,0 TDIR
 

Jak asi hádáte, tato mise byla splněna. Ba co víc, konkrétně se jednalo o verzi s paketem S-Line, aktivním zadním diferenciálem a dynamickým řízením, tedy v konfiguraci, představující maximální možné sportovní naftové provedení.

Při pohledu do technických údajů a srovnání se slabším, jednoturbovým třilitrem je jasné, že se v případě jeho ladění drželi trošku zkrátka, nicméně rozdíl mezi oběma motory je propastný.

Šest set padesát newtonmetrů již od nejnižších otáček zajišťuje skutečně impozantní zátah takřka od volnoběhu a motor má tolik síly, že se s výjimkou kickdownu převodovka vůbec neobtěžuje podřazovat a s býčí silou žene auto vpřed už pod 2000 otáčkami. A ten zvuk… Pro jistotu si stahuji okno a zkontroluji zrcátka, jestli mi na nárazníku nevisí nějaká „amerika“. Ale ne, to jen zvukové naladění 3.0 Bi-TDI připomíná benzinové osmiválce. Na mou duši…

Audi A6 Avant - technická data vznětových motorů
Model2,0 TDI3,0 TDI3,0 TDI quattro3,0 TDI quattro3,0 TDI BiT quattro
Převodovka6M (CVT)6M (CVT)7DS 4x47DS 4x48A 4x4
Zdvihový objem [cm3]19682967296729672967
Válce/ventily4/46/46/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]130/4200150/3750-4500150/ 3250-4500180/4000-4500230/3900-4500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]380/1750-2500400/1250-3500450/1250-3000500/1400-3250650/1450-2800
Max. rychlost [km/h]222232 (230)230243250
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,07,9 (7,4)7,26,35,3
Komb. spotřeba [l/100 km]5,05,3 (5,2)5,85,96,4
Pohotovostní hmotnost [kg]17151765 (1780)18651865-
Cena [Kč]1.058.300,-1.188.200,-1.317.400,-1.391.600,-1.496.600,-

Překvapuje mě, že prodleva turba v nízkých otáčkách není o mnoho menší než u standardního třílitru, motor se rozbíhá stejně hladce, jen o poznání důrazněji. Působivý je ale rozsah využitelných otáček, nový šestiválec nejen že s chutí zrychluje už pod dvěma tisíci, ale v manuálním sportovním režimu přeřazuje výš až v 5200 otáčkách! Je to opravdová nádhera.

A příjemným překvapením bylo i chování na silnici. Obrovská síla motoru umožňuje zadnímu diferenciálu razantně se vypořádat s nedotáčivostí auta v zatáčkách a to takovým stylem, že nezřídka dokonce došlo v módu Dynamic k vyvolání lehké přetáčivosti. Ale pokud to snad vyznělo tak, že je A6 Avant zase nedotáčivý mastodont, tak to nebylo záměrem. Více váhy vzadu naopak auto propůjčuje větší mrštnost a ovladatelnost, než je tomu v případě sedanu.

Zmínku zaslouží rozhodně i dynamické řízení. Jedná se o obdobu aktivního řízení u BMW, ale na rozdíl od něj tohle funguje až překvapivě dobře. Variabilní převod v zatáčkách zajišťuje znamenitou strmost řízení, takže se auto ovládá jen mírnými pohyby volantu, velmi se to podobá jízdě s Renaultem Laguna 4Control a řízení přitom rozhodně nelze považovat za mrtvé, tupé nebo dokonce umělé, je v něm naopak mnohem více citu a informací, než ve standardním audiřízení. Neptejte se mě, jak se jim to povedlo…

K vyzkoušení byly ale i nižší motorizace s pohonem pouze předních kol. Popravdě řečeno, některé kombinace mě překvapily, jako třeba se slabším třílitrovým TDI, neměl jsem ani tušení, že se něco takového ještě vůbec dělá. Ale ani teď nebylo překvapením konec, svezení s předokolkou bylo totiž nad očekávání příjemné.

Zatímco u quattra s aktivním diferenciálem je řidič sice rychlý a auto se snadno ovládá, nelze přehlédnout značnou váhu auta, v případě předokolky působí A6 Avant až překvapivě lehkonoze. Je jen minimálně nedotáčivý, zatáčí ochotně a v zatáčkách pneumatiky nesvádí tak tvrdé boje s odstředivými silami. Jakkoli jsem si myslel, že pohon předních kol v německé prémiové vyšší střední je naprostý nesmysl, v tomto případě to není vůbec marné.

Audi A6 Avant - technická data zážehových motorů
Model2,0 TFSI2,8 FSI2,8 FSI quattro3,0 TFSI quattro
Převodovka6M (CVT)6M (CVT)7DS 4x47DS 4x4
Zdvihový objem [cm3]1984277327732995
Válce/ventily4/46/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]132/4000-6000150/5250-6200150/5250-6500220/5250-6500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]320/1500-3900280/3000-5000280/3000-5000440/2900-4500
Max. rychlost [km/h]232232 (230)230250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,18,1 (7,9)8,35,6
Komb. spotřeba [l/100 km]6,57,7 (7,4)8,08,2
Pohotovostní hmotnost [kg]-1705 (1735)18051865
Cena [Kč]1.009.700,-1.095.400,-1.224.500,-1.403.000,-

Vzhledem k tomu, že jsem testoval sedan A6 poměrně nedávno, bylo také zajímavé sledovat, jak v Německu avant maskuje asi jediný větší neduh současné generace – větší hluk od kol. Na kvalitních německých silnicích prostě nic jako ruchy od podvozku neexistovalo a tohle auto je přece určeno primárně na tento typ povrchu. Že by dostal Avant dodatečnou izolaci podvozku je nepravděpodobné.

Je tu ale ještě jedna úžasná novinka. Vedle všech těch hi-tech hračiček, jejichž přítomnost na jednom místě je i v této kategorii momentálně ojedinělá, přibyla další radůstka – Audi zavádí do A6 navigační systém, využívající satelitních map Google, takže navigace zobrazuje trasu na obrazovce v reálném prostředí. Při jízdě tedy víte, že zatímco je dálnice lemována lesem, o kousek dál je jezero, louka, další lesík nebo farma.

A pokud si navigaci přiblížíte na maximum, dojde k přepnutí na Google Street Wiew (pochopitelně tam, kde je k dispozici) a šipky vás vedou přímo reálnou ulicí, v níž se můžete i otáčet a hledat. Vyžaduje to pochopitelně připojení k internetu a paušál na neomezené stahování dat. Pokud dojde k výpadku, jede se dál se standardním navigačním grafickým rozhraním.

Audi A6 Avant - Nové fotografie
 

Audi A6 Avant
 

Audi A6 Avant tedy kromě velkého kufru nabídne majitelům oproti sedanu lepší jízdní vlastnosti a ačkoli je to subjektivní, také atraktivnější vzhled. Nový dvouturbový naftový třílitr je mimořádně dynamický motor se zvukem benzinového osmiválce, schopný točit přes 5000 otáček.

Jake.auto.cz: Audi A6 (přehled testů a dalších článků)

Audi A6 Avant 3,0 Bi-TDI (230 kW): První jí­zdní dojmy
 

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Británie zaplatí Francii přes miliardu na ochranu území před imigranty Británie zaplatí Francii přes miliardu na ochranu území před imigranty

Za další posílení bezpečnostních opatření v oblasti…

Česká obuvnická investice v Ghaně se po dvou letech znovu rozjela Česká obuvnická investice v Ghaně se po dvou letech znovu rozjela

Novou zakázku na pět tisíc bot za více než čtyři miliony…

Všech sedm křesel obsadí v čele Světového ekonomického fóra ženy Všech sedm křesel obsadí v čele Světového ekonomického fóra ženy

Světovému ekonomickému fóru budou poprvé v historii plně…

Natland dá stovky milionů do realit. Bude stavět nedaleko golfu ve Zbraslavi Natland dá stovky milionů do realit. Bude stavět nedaleko golfu ve Zbraslavi

Ještě letos začne v území mezi Vltavou a Berounkou na jih…

 
Zdroj: Foto: Audi, Unitedpictures

Štítky Audi Jízdní dojmy Vyšší střední třída Luxusní značky

 

Tapety

 

Přidat názorDiskuse: Audi A6 Avant 3,0 Bi-TDI (230 kW): První…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy! Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy!

Na březnovém autosalonu v Ženevě představí Škoda Auto…

Škoda loni prodala 1,2 milionu aut. Nejdůležitější trh překvapí Škoda loni prodala 1,2 milionu aut. Nejdůležitější trh překvapí

O více než šest procent navýšila v roce 2017, oproti tomu…

 



Nové Audi A6 přijede v roce 2018 se zajímavějším vzhledem Nové Audi A6 přijede v roce 2018 se zajímavějším vzhledem

Nadcházející generace Audi A6 přijde až po svých přímých…

Prior Design trošičku rozšířil Audi A6 Avant i RS 6 Avant Prior Design trošičku rozšířil Audi A6 Avant i RS 6 Avant

Prior Design pod označením PD600R nabízí výrazné úpravy…

 



 
Dakar 2018 – 12. etapa: Kolomý si chválí druhé místo

Dakar 2018 – 12. etapa: Kolomý si chválí druhé místo

Dnes 22:45

Český trucker Martin Kolomý z týmu Tatra Buggyra Racing obsadil druhé místo ve dvanácté etapě 40. ročníku Rallye Dakar. K neuvěřitelné situaci došlo v průběžném pořadí kategorie kamionů.




Blesk.cz

25 tipů na víkend: Královské klenoty, závody psích spřežení i překvapivé pokusy

25 tipů na víkend: Královské klenoty, závody psích…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Polsko obměnilo ministry, názor na migranty ale zůstal: Do země je nepustíme, říká vláda

Polsko obměnilo ministry, názor na migranty ale…

Nová polská vláda premiéra Mateusze Morawieckého nijak nemění odmítavý postoj k přijímání uprchlíků. Uvedla to…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Medaile? Soči se nemusí opakovat, říká Doktor. Vlajkonoše zvolí sportovci

Medaile? Soči se nemusí opakovat, říká Doktor.…

Třikrát startoval Martin Doktor na olympijských hrách jako sportovec, jednou jel v pozici šéftrenéra…

 

Reflex.cz

Brexit: Odpůrci i stoupenci si pohrávají s možností opakování referenda o odchodu z EU

Brexit: Odpůrci i stoupenci si pohrávají s možností…

Jeden z hlasatelů brexitu, europoslanec Nigel Farage se obává, že hlasování pro brexit by mohlo být zrušeno,…

Prezident Zeman se podrobil zákroku v nemocnici, mluvčí informaci potvrdil

Prezident Zeman se podrobil zákroku v nemocnici,…

Prezident Miloš Zeman se v úterý podrobil malému zákroku, jeho příčinou byl drobný zánět. ČTK to dnes řekl…