Audi A6 Avant 3,0 Bi-TDI (230 kW): První jízdní dojmy

Audi A6 Avant 3,0 Bi-TDI (230 kW): První jízdní dojmy

 

Do Wiesbadenu jsme se vypravili vyzkoušet kombi verzi modelu Audi A6.

Vyrazit na prezentaci nové karosářské verze známého auta je vždycky trošku problematické. Tedy ani ne tak vyrazit, jako spíše něco duchaplného z ní napsat, rozdílů většinou bývá zoufale málo a zkoušejte něco, co se dá napsat ve třech větách, rozmělnit do rozumně dlouhého článku. Naštěstí tohle nebyl případ modelu Audi A6 Avant.

Tedy ne, že by bylo tohle kombi něčím jiným, než sedanem s batohem, ale nových témat tu máme víc, než dost. Ale nejprve k tomu nejzásadnějšímu – 4,93 m dlouhé, 1,87 m široké a 1,46 m vysoké kombi představuje další z řady designově velmi atraktivních vozů z Ingolstadtu a dá se říci, že v tomto případě vypadá dokonce lépe, než výchozí sedan. To je zásluha zejména postupně vzad klesající siluety auta, inspirované vozy kupé.

Audi A6 Avant: Podrobný popis, technika, české ceny

Po otevření pátých dveří se odkryje jáma, schopna spolykat 565 l nákladu, při sklopení zadních sedadel (do roviny s dnem kufru) a plném zarovnání po střechu pojme auto 1680 litrů. Sklopení lze provést nejen od zadních bočních dveří, ale také dálkově zevnitř zavazadlového prostoru zatáhnutím na páčku, která ale budí dojem, že v ní musí každou chvíli něco prasknout.

Hlavním úkolem této mise bylo dostat se za volant verze s novým třílitrovým turbodieselem, přeplňovaným dvěma turby, jenž disponuje výkonem 230 kW v rozmezí 3900-4500 min-1 a točivým momentem lokomotivových 650 Nm ve škále 1450-2800 min-1. Ten je zkombinovaný s osmistupňovou automatickou převodovkou a za její asistence zvládne stovku za 5,3 s a jeho maximální rychlost činí 250 km/h.

Audi A6 Avant 3,0 TDIR
 

Jak asi hádáte, tato mise byla splněna. Ba co víc, konkrétně se jednalo o verzi s paketem S-Line, aktivním zadním diferenciálem a dynamickým řízením, tedy v konfiguraci, představující maximální možné sportovní naftové provedení.

Při pohledu do technických údajů a srovnání se slabším, jednoturbovým třilitrem je jasné, že se v případě jeho ladění drželi trošku zkrátka, nicméně rozdíl mezi oběma motory je propastný.

Šest set padesát newtonmetrů již od nejnižších otáček zajišťuje skutečně impozantní zátah takřka od volnoběhu a motor má tolik síly, že se s výjimkou kickdownu převodovka vůbec neobtěžuje podřazovat a s býčí silou žene auto vpřed už pod 2000 otáčkami. A ten zvuk… Pro jistotu si stahuji okno a zkontroluji zrcátka, jestli mi na nárazníku nevisí nějaká „amerika“. Ale ne, to jen zvukové naladění 3.0 Bi-TDI připomíná benzinové osmiválce. Na mou duši…

Audi A6 Avant - technická data vznětových motorů
Model2,0 TDI3,0 TDI3,0 TDI quattro3,0 TDI quattro3,0 TDI BiT quattro
Převodovka6M (CVT)6M (CVT)7DS 4x47DS 4x48A 4x4
Zdvihový objem [cm3]19682967296729672967
Válce/ventily4/46/46/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]130/4200150/3750-4500150/ 3250-4500180/4000-4500230/3900-4500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]380/1750-2500400/1250-3500450/1250-3000500/1400-3250650/1450-2800
Max. rychlost [km/h]222232 (230)230243250
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,07,9 (7,4)7,26,35,3
Komb. spotřeba [l/100 km]5,05,3 (5,2)5,85,96,4
Pohotovostní hmotnost [kg]17151765 (1780)18651865-
Cena [Kč]1.058.300,-1.188.200,-1.317.400,-1.391.600,-1.496.600,-

Překvapuje mě, že prodleva turba v nízkých otáčkách není o mnoho menší než u standardního třílitru, motor se rozbíhá stejně hladce, jen o poznání důrazněji. Působivý je ale rozsah využitelných otáček, nový šestiválec nejen že s chutí zrychluje už pod dvěma tisíci, ale v manuálním sportovním režimu přeřazuje výš až v 5200 otáčkách! Je to opravdová nádhera.

A příjemným překvapením bylo i chování na silnici. Obrovská síla motoru umožňuje zadnímu diferenciálu razantně se vypořádat s nedotáčivostí auta v zatáčkách a to takovým stylem, že nezřídka dokonce došlo v módu Dynamic k vyvolání lehké přetáčivosti. Ale pokud to snad vyznělo tak, že je A6 Avant zase nedotáčivý mastodont, tak to nebylo záměrem. Více váhy vzadu naopak auto propůjčuje větší mrštnost a ovladatelnost, než je tomu v případě sedanu.

Zmínku zaslouží rozhodně i dynamické řízení. Jedná se o obdobu aktivního řízení u BMW, ale na rozdíl od něj tohle funguje až překvapivě dobře. Variabilní převod v zatáčkách zajišťuje znamenitou strmost řízení, takže se auto ovládá jen mírnými pohyby volantu, velmi se to podobá jízdě s Renaultem Laguna 4Control a řízení přitom rozhodně nelze považovat za mrtvé, tupé nebo dokonce umělé, je v něm naopak mnohem více citu a informací, než ve standardním audiřízení. Neptejte se mě, jak se jim to povedlo…

K vyzkoušení byly ale i nižší motorizace s pohonem pouze předních kol. Popravdě řečeno, některé kombinace mě překvapily, jako třeba se slabším třílitrovým TDI, neměl jsem ani tušení, že se něco takového ještě vůbec dělá. Ale ani teď nebylo překvapením konec, svezení s předokolkou bylo totiž nad očekávání příjemné.

Zatímco u quattra s aktivním diferenciálem je řidič sice rychlý a auto se snadno ovládá, nelze přehlédnout značnou váhu auta, v případě předokolky působí A6 Avant až překvapivě lehkonoze. Je jen minimálně nedotáčivý, zatáčí ochotně a v zatáčkách pneumatiky nesvádí tak tvrdé boje s odstředivými silami. Jakkoli jsem si myslel, že pohon předních kol v německé prémiové vyšší střední je naprostý nesmysl, v tomto případě to není vůbec marné.

Audi A6 Avant - technická data zážehových motorů
Model2,0 TFSI2,8 FSI2,8 FSI quattro3,0 TFSI quattro
Převodovka6M (CVT)6M (CVT)7DS 4x47DS 4x4
Zdvihový objem [cm3]1984277327732995
Válce/ventily4/46/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]132/4000-6000150/5250-6200150/5250-6500220/5250-6500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]320/1500-3900280/3000-5000280/3000-5000440/2900-4500
Max. rychlost [km/h]232232 (230)230250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,18,1 (7,9)8,35,6
Komb. spotřeba [l/100 km]6,57,7 (7,4)8,08,2
Pohotovostní hmotnost [kg]-1705 (1735)18051865
Cena [Kč]1.009.700,-1.095.400,-1.224.500,-1.403.000,-

Vzhledem k tomu, že jsem testoval sedan A6 poměrně nedávno, bylo také zajímavé sledovat, jak v Německu avant maskuje asi jediný větší neduh současné generace – větší hluk od kol. Na kvalitních německých silnicích prostě nic jako ruchy od podvozku neexistovalo a tohle auto je přece určeno primárně na tento typ povrchu. Že by dostal Avant dodatečnou izolaci podvozku je nepravděpodobné.

Je tu ale ještě jedna úžasná novinka. Vedle všech těch hi-tech hračiček, jejichž přítomnost na jednom místě je i v této kategorii momentálně ojedinělá, přibyla další radůstka – Audi zavádí do A6 navigační systém, využívající satelitních map Google, takže navigace zobrazuje trasu na obrazovce v reálném prostředí. Při jízdě tedy víte, že zatímco je dálnice lemována lesem, o kousek dál je jezero, louka, další lesík nebo farma.

A pokud si navigaci přiblížíte na maximum, dojde k přepnutí na Google Street Wiew (pochopitelně tam, kde je k dispozici) a šipky vás vedou přímo reálnou ulicí, v níž se můžete i otáčet a hledat. Vyžaduje to pochopitelně připojení k internetu a paušál na neomezené stahování dat. Pokud dojde k výpadku, jede se dál se standardním navigačním grafickým rozhraním.

Audi A6 Avant - Nové fotografie
 

Audi A6 Avant
 

Audi A6 Avant tedy kromě velkého kufru nabídne majitelům oproti sedanu lepší jízdní vlastnosti a ačkoli je to subjektivní, také atraktivnější vzhled. Nový dvouturbový naftový třílitr je mimořádně dynamický motor se zvukem benzinového osmiválce, schopný točit přes 5000 otáček.

Jake.auto.cz: Audi A6 (přehled testů a dalších článků)

Audi A6 Avant 3,0 Bi-TDI (230 kW): První jí­zdní dojmy
 

Spolupracujeme s TipCars.com
Japonský gigant NTT ulovil obří zakázku. Bude spolupracovat s Toyotou Japonský gigant NTT ulovil obří zakázku. Bude spolupracovat s Toyotou

Japonská telekomunikační firma NTT expanduje do…

Velcí průmysloví hráči v Německu nasmlouvali nejméně zakázek za 12 let Velcí průmysloví hráči v Německu nasmlouvali nejméně zakázek za 12 let

Němečtí dodavatelé velkých průmyslových celků loni…

Lidl prudce zvýšil mzdy. Jak zareagují ostatní řetězce? Lidl prudce zvýšil mzdy. Jak zareagují ostatní řetězce?

Přesčasy, práce o víkendech a nízká mzda – tak vypadá…

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil tendr České pošty na datové schránky Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil tendr České pošty na datové schránky

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil zatím…

 
Zdroj: Foto: Audi, Unitedpictures
 

Tapety

 

Přidat názorDiskuse: Audi A6 Avant 3,0 Bi-TDI (230 kW): První…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 




Nové Audi A6 přijede v roce 2018 se zajímavějším vzhledem Nové Audi A6 přijede v roce 2018 se zajímavějším vzhledem

Nadcházející generace Audi A6 přijde až po svých přímých…

Prior Design trošičku rozšířil Audi A6 Avant i RS 6 Avant Prior Design trošičku rozšířil Audi A6 Avant i RS 6 Avant

Prior Design pod označením PD600R nabízí výrazné úpravy…

 



 
Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Včera

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898 a stalo se zakladatelem dodnes trvající tradice.




Blesk.cz

UniCredit Bank asi prodají: Co bude s jejími klienty?

UniCredit Bank asi prodají: Co bude s jejími klienty?

Italská skupina UniCredit prodává svoji slovenskou a českou divizi. O segmenty má údajně zájem Moneta Money Bank…

Dětské porno u Zemana v počítači překvapilo i policii. Prošetřuje ho

Dětské porno u Zemana v počítači překvapilo i…

Zpráva o dětské pornografii na počítači prezidenta Miloše Zemana byla překvapivá i pro orgány činné v trestním…

 

iSport.cz

Špatné zprávy! Rosický musel na další operaci, v této sezoně si nezahraje

Špatné zprávy! Rosický musel na další operaci, v…

Nepříjemné zvěsti se potvrdily. Záložník Sparty Tomáš Rosický si v této sezoně už určitě nezahraje, dlouhodobé…

170 korun vs. 450 korun. Fans Komety běsní kvůli dvojí ceně vstupenek

170 korun vs. 450 korun. Fans Komety běsní kvůli…

V hokejové extralize zbývá v Generali play off už jen čtveřice nejlepších, semifinále začne ve středu 29. března…

 

Reflex.cz

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují jeho nejupřímnější tvář

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují…

Fotograf Alexander Petrosyan strávil několik let objevováním a dokumentováním nekonečných zákoutí Petrohradu.…

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů, společnost ji u nás nebude nadále vyrábět

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů,…

Nápoje Coca-Cola, Fanta, Sprite a Kinley tonic se v Česku už nebudou prodávat ve dvoulitrovém balení. Před…