Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Allroad Shooting Brake: Rekreační sportovec pro Detroit

Aleš Dragoun
Diskuze (37)
Audi představí v Detroitu nejnovější studii nazvanou Allroad Shooting Brake. První skici nám ukázala automobilka už v prosinci.

V Ingolstadtu si trochu hrají s pojmy. Allroad Shooting Brake je ve skutečnosti třídveřovým hatchbackem s výrazným oplastováním, které jej řadí mezi crossovery. Auto je koneckonců určeno pro volný čas a může jet i mimo zpevněné cesty. Ale klasický off-road to samozřejmě není. Podvozek má rozvor 2,51 m, což svědčí o tom, že jde o velmi kompaktní vůz. Délka 4,20 m jej řadí mezi malé crossovery, značná je šířka 1,85 m, naopak do výšky narostlo jen 1,41 m. Dostalo chromované střešní nosiče a modrý „ledový“ lak (barva se oficiálně jmenuje Ice Blue), který doplňují šedé a stříbrné odstíny. Karoserie se spoilerem na víku zavazadelníku je vyrobena z hliníku a plastů vyztužených uhlíkovými vlákny. Lehký kov posloužil i na plechové kryty podvozku. Dvě koncovky výfuku našly své místo v zadním difuzoru,

Čtyřmístný černošedý interiér je laděn ve sportovním duchu, o čemž svědčí nejen tvar tříramenného volantu a blyštivé hliníkové doplňky, ale i trojice výdechů ventilace připomínajících letecké proudové motory. Je zde umístěno i ovládání klimatizace a vyhřívání sedadel. Přední sedačky mají integrované opěrky, čalounění kombinuje kůži a Alcantaru. Na středové konzole jsou ovladače systému MMI a dvouspojkové převodovky e-S tronic, řazení ale neprobíhá mechanickou cestou, nýbrž „po drátech“. Přístroje před řidičem jsou pochopitelně digitální, celý TFT displej má úhlopříčku 12,3 palce a umí zobrazit nejen tradiční budíky, ale například také navigační mapy. Další centrální obrazovky tak není třeba.

Na bocích karoserie před zadními blatníky najdeme známé logo e-tron. To značí jediné: nejnovější studie Audi má v útrobách elektromotory. Jsou dokonce dva. Jinak se jedná o plug-in hybrid s pohonem všech kol. Trojice motorů dává celkový výkon 300 kW a točivý moment 650 N.m. Srdcem je napříč umístěný zážehový čtyřválec 2.0 TFSI s 215 kW a 380 N.m. Přímovstřikový agregát má výfukové potrubí zabudované v hlavě válců. Na něj navazuje první elektromotor tvaru kotouče s výkonem 40 kW a točivým momentem 270 N.m, ten je integrován do převodovky e-S tronic, která přenáší sílu na přední nápravu. Allroad Shooting Brake je ale „quattro”, to znamená, že další elektrická jednotka (85 kW a taktéž 270 N.m) se nachází na zadní nápravě. Může fungovat i samostatně, pomůže ale na kluzkém povrchu a polní cestě. Kapalinou chlazené lithium-iontové baterie našly místo před ní. Mají kapacitu jen 8,8 kWh, stačí to ale na 50 km čistě elektrické jízdy.

Tabulková spotřeba dle standardů ECE činí 1,9 l/100 km a akční rádius vozu je 820 km. Dostal pochopitelně moderní přední diody Matrix, které známe už ze sériové řady A8. Na elektrický systém se může připojit řidič pomocí mobilu a přes něj dobít i baterie. Palubní nabíječka je multifunkční, může pracovat s různými konektory i napětím. K mání jsou i hybridní a sportovní režim jízdy. V hybridním slouží přední elektromotor jako generátor a také dobíjí baterie. K dalšímu nastavení v tomto ohledu slouží systém MMI.

Allroad Shooting Brake váží kolem 1600 kg, což zas není tak moc. Podvozek má vpředu vzpěry McPherson a vzadu čtyřprvkové závěsy. Jízdní výkony jsou ale takřka supersportovní: při použití všech pohonných jednotek (zmíněný mód Sport) umí sprintovat z klidu na stovku za 4,6 s a na dálnici se případně rozjede až ke 250 km/h. Pak zasáhne omezovač. V elektrickém módu (ten se mění tlačítky na volantu) činí maximální rychlost auta jen 130 km/h. Posilovač řízení je mimochodem elektromechanický. Allroad Shooting Brake jezdí na devatenáctipalcových kolech s pneumatikami 255/40 Ulrich Hackenberg z technického vývoje se oficiálně vyjádřil, že jde o pohled do blízké budoucnosti. Spekulace o příchodu modelu Q2 tak mohou nabrat na síle.

Aleš Dragoun
Diskuze (37)
16. 1. 2014 11:22
Re: Predobraz TT-čka
Nepovažujem sa tu za žiadneho Nostradama...reagoval som na text autora Auto CZ keď písal o Q2.... to vy ostatný ste to tu začali rozoberať ako, že je a neni to TT3.... Každopádne, od pasu dole to je Audi TT....ale nie ako každé Audi.... ale Audi TT....taktiež rozloženie interiéru....detail a koncept interiéru.... Osobne som ešte pred 11 rokmi vyrastal na TT1 keď že to bolo moje prvé vysnené auto..., takže to auto cítim, poznám ho do detailu....a z tohto konceptu je proste cítiť to Audi TT...či už sa bavíme o vonkajšku ale aj rozložení a riešení interieru...ma typické prvky Audi TT....a už končím túto debatu...dik
Avatar - white label
14. 1. 2014 18:52
Re: Predobraz TT-čka
Od "pasu dolů" takhle podobně z profilu vypadal už koncept Steppenwolf z roku 2000, takže od "pasu dolů" žádné Nostradámovy schopnosti nepotřebuješ...
To můžeš klidně napsat, že nové TTéčko bude (od pasu dolů) vypadat zase jako Audi.
[odkaz]
14. 1. 2014 17:55
Re: Predobraz TT-čka
Môj názor je presne opačný....myslím si, že tu nám Audi práve odhaľuje postupne časti TT stým, že si skúša aj reakcie na inač typologický pojaté auto... pokiaľ viem, TT je už hotové a tetuje sa, je možné, že bude predstavené už v Ženeve....a toto je kúsok z neho.... Skúsim to inač, predstav si, že by Audi ukázalo TT3 a potom by z neho urobilo túto štúdiu...povedal by si si....hele...TT s baťohem do terénu.... Terénna verzia z TT.... Takže toto je vlastne TT s baťohem....minimálne od pásu dole je to TT...(tým od pásu dolu myslím od spodných liniek okna) ...a myslím ,že dosť reálne...podlaha, dlžka, ponton, zadok a predok...minimálne predné vstupy vzduchu pripomínajú Audi TT RS súčasnej generácie... Samozrejme, že nám neukážu štúdiu TT-čka ako bude vyzerať a potom ho prestavia len s malými úpravami ako hotovú verziu....to Audi tak nerobí.... Takže toto je TT3....pre Vás s Baťohem...aneb postupné odhalovanie nového TT3....:)
Avatar - white label
14. 1. 2014 16:01
Re: Predobraz TT-čka
Už druhý co mě nečte, no dobře, píšu si to do deníčku... : :-| >:-[]
14. 1. 2014 12:13
Re: Predobraz TT-čka
He, já tě nečet vůbec, to jen aby sis nemyslel, že tě kopíruju. >:D