Audi: Celosvětové prodeje poprvé překonaly hranici 1 milion vozů za rok
Audi razí politiku neustálého rozšiřování nabídky. Jen loni bylo představeno 12 nových modelů a variant stávajících modelových řad – například A4 Avant, nový model Q5 a facelift modelů A3 a A6. Důkazem úspěšnosti této strategie je fakt, že v roce 2008 znamenali u Audi rekordní výsledek potřinácté v řadě, a to 1.003.400 prodaných aut (+ 4,1 %).
Navzdory ekonomické krizi přišel výrazný nárůst prodejů v závěru roku. V prosinci se v západní Evropě prodalo 53.900 vozů Audi, což ve srovnání s 43.969 kusy před rokem znamená nárůst o 22,7 %. Západní Evropa zůstává nejdůležitějším odbytištěm Audi, za celý rok 2008 tady ingolstadtská automobilka prodala 667 tisíc aut (+ 2,5 %).
Na asijských trzích a v pacifickém regionu si v prosinci Audi pořídilo 14 tisíc zákazníků (+ 15,6 %), za celý rok to je 155.100 prodaných kusů (+ 15,6 %). Třetím nejvýznamnějším odbytištěm jsou pro Audi USA. Zde došlo v prosinci k poklesu prodejů o 9,3 % na 7.712 ks, celoroční výsledek je 87.760 ks (- 6,1 %).
Ani letos Audi nezpomalí rozšiřování nabídky. Představí se například modely A5 Cabriolet, A5 Sportback nebo nová generace A8. Díky tomu automobilka neočekává, že by se její růst kvůli ekonomické krizi výrazně zbrzdil.