Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi: Celosvětové prodeje poprvé překonaly hranici 1 milion vozů za rok

Diskuze (179)
Automobilka Audi v loňském roce zvýšila svoje celosvětové prodeje o 4,1 % a s 1.003.400 se tak poprvé ve své historii těsně dostala nad milionovou hranici. Největší zásluhu na růstu mají nová generace A4 a kompaktní SUV Q5.

Audi razí politiku neustálého rozšiřování nabídky. Jen loni bylo představeno 12 nových modelů a variant stávajících modelových řad – například A4 Avant, nový model Q5 a facelift modelů A3 a A6. Důkazem úspěšnosti této strategie je fakt, že v roce 2008 znamenali u Audi rekordní výsledek potřinácté v řadě, a to 1.003.400 prodaných aut (+ 4,1 %).

Navzdory ekonomické krizi přišel výrazný nárůst prodejů v závěru roku. V prosinci se v západní Evropě prodalo 53.900 vozů Audi, což ve srovnání s 43.969 kusy před rokem znamená nárůst o 22,7 %. Západní Evropa zůstává nejdůležitějším odbytištěm Audi, za celý rok 2008 tady ingolstadtská automobilka prodala 667 tisíc aut (+ 2,5 %).

Na asijských trzích a v pacifickém regionu si v prosinci Audi pořídilo 14 tisíc zákazníků (+ 15,6 %), za celý rok to je 155.100 prodaných kusů (+ 15,6 %). Třetím nejvýznamnějším odbytištěm jsou pro Audi USA. Zde došlo v prosinci k poklesu prodejů o 9,3 % na 7.712 ks, celoroční výsledek je 87.760 ks (- 6,1 %).

Ani letos Audi nezpomalí rozšiřování nabídky. Představí se například modely A5 Cabriolet, A5 Sportback nebo nová generace A8. Díky tomu automobilka neočekává, že by se její růst kvůli ekonomické krizi výrazně zbrzdil.

Diskuze (179)
Avatar - Hammunasakra
13. 1. 2009 18:46
Re: Milý MATTEL(e) 507!
Já už to párkrát někde zmiňovala, že 2.7 V6 HDi mi móóóc vyhovoval v C6 (ta mi tedy také MOC/MOC/MOC, ale cenově ;-\ ), takže ... Ale já spíše čekám na nový V6 3.0 HDi, co do C6 koncem léta dorazí a snad by (snad alespoň při faceliftu) mohl i do C5 (tedy on asi určitě nakonec dorazí, jde o to KDY)..
Co se mnou provozovaného a i po 3 letech stáje ještě oblíbeného "důchodce" týče, já právě i některé ty "lepší" znám, takže on to v reálu (v běžném provozu) až TAK obrovský rozdíl (jak se "papírově" může zdát) není. Co se emisí týče - Euro VI jako nový motor od bmw věru NEplní (ale na emise se zrovna v česku ..... ;-), že?), ale Umweltplakette jsem si vyřídila jako první (v česku - vážně ;-)) a mám selbstverständlich na okně ZELENOU nálepku (můžu "kdykoliv/kamkoliv") - takže ...
Já vím, že můj "důchodce" není žádný "zázrak", pointa je, že .... nevím kterak to v % vyjádřit, ale v NAPROSTÉ většině případů je "konkurenceschopný" a to i na německých dálnicích (loni jsem se "honila" /v pohodně - "v dobrém"/ ze Switzerland až skoro k Ikea v Praze se Impreza WRX a když my "loučili" dával najevo, že můj "důchodce" :yes: /pravda do toho posledního táhlého docela prudkého kopce před prahou "naznačil" ... my s Brumlou jemně přes 200 se rozletěli - on na nás ale nahoře, než na pražský okruh odbočil maličko počkat musel :'-( / - no už jsem se s tím "vyrovnala" :-)). Ne vážně - já VíM co umi/neumí .. a i na německých dálnicích je "konkurenceschopný" těch opravdu "pár" vozů co rychlejší jsou - na ty už nestačí ani ten třílitr od bmw (který bych ve verzi 35i asi - čistě teoreticky - preferovala já - trojková cupka se mi také MOC líbila!).
Já tedy "raději" benzín (je mi ... "sympatičtější") a popravdě jediné VLASTNí auto co "ropák" byl byla ta minulá C5 2.2 HDi - ale ten onen 3.0 V6 HDi asi "zkusím" ... jak to tak vypadá ;-)
PS: Spotřeba Brumly NEní až tak "děsivá" jak by se zdáti mohlo - na dálkové trase jsem se nejlépe na 8,4 dostala a POD deset jezdit věru NEní problém (automat, trvale klima, bez 240Watt hifi řídit NEumím) ... zvyšuje se JEDINĚ při poskakování od červené k červené a tak cca OD 200 km/h "nahoru" - spotřebou špičkovým moderním motorům věru konkurovat NEmůže. Mám tam "novější" software (který zvedl výkon o ... 3 kW a Nm - tak nějak, a snad i maličko zlepšil spotřebu, celkově prostě "prostěl" - papírové hodnoty nevyrostly nijak "dramaticky", ale smysl to určitě mělo - cca 2 hodiny "natékal" software pro motor, stejná doba pro převodovku). Před časem jsem do jiné diskuze "dokazovala" reálnou dlouhodobou spotřebu po ... už nevím několika tisících km a byla 10,9 litru (a věru se NEomezuji, tedy NEdělám nějaké "pitomosti" atd., ale při předjíždění "zadupnu" plyn a doma věru "vyššími" rychlostmi jezdím ... tak do 160 km/h je spotřeba "ok", pak se začíná zvedat a cca 220 km/h mám vyzkoušeno jako "rozumné maximum", kdy Brumla "teče" nad vozovkou a "přede" a aktuální spotřeba sice HODNĚ ukazuje, ale ještě "to jde" ... když ho "dál/výš/rychleji" začnu "přemlouvat", tak už i trochu "ztuha" mu to začne jít a ... prostě tam je "brumlí zlom"!
Trošičku "vyhecována" diskutujícími v takovéto diskuzi jsem to vloni na nové dálnici od "Nürnburg" při cestě do česka zkusila, u ÖMW natankovala, vynulovala a "naplno" se rozjela .. párkrát přibrzdit byla nucena ("miluji" kamiony v levém ..) a po 75ti km před hranicemi na 100 km/h zpomalila a počítač vyfotila ... průměrná spotřeba 16,5 litru - při průměrné rychlosti 168 km/h - tedy ona byla ještě maličko vyšší, ale než já vyfotila ... a padala VÝRAZNĚ rychleji, než ta průměrná spotřeba!
[odkaz]
Já onomu preferování "značky" až tak NEdám - C5 jsem si "vybrala/zvolila" po celkem "hloubkové analýze" (to znělo "DŮLEŽITĚ", že ;-) ), neb opravdu "příjemnější" vůz na dlouhé/dálkové trasy NEnašla. Trochu mi právě TO, co mu mladí kluci kteří auta povětšinou testující VYTÝKAJÍ až "vyhovuje" - tedy to že: Jede "SÁM" - že já ho tak nějak jen mírňonce "usměrňuji" kam a jak pomalu pojedeme. Dostat tohle auto k 18tinám asi by mne "kleplo", dnes až "nadšená" jsem .. Snad jsem se už "vybubla" a kupovat "pro zábavu" vůz střední třídy to je stejně spíše "bubost" - k tomu tu je Lotus, nebo alespoň nějaký "hot hatch", na dálkové trasy spíše něco takovéhoto (když už nemám na "klasické" gran tourismo, že?)
Co se auta týče měla jsem celkem "jasno" (opravdu NEvím - co by "těmto/mým konkrétním" požadavkům/potřebám posloužilo "lépe), co se motoru týče, chtěla jsem automat (na/vy"kvrdlaná" jsem už také "dostatečně")... takže výběr "úzký" byl, stará verze 2.2 HDi právě "dojížděla" (nová stejně - z "taktických" důvodů zatím NEmá automat), dvoulitr - to NE, to mi věru SLABÉ přišlo, takže ... V6 3.0 ... a byť už opravdu trochu "důchodový", "charakterem/chodem/zvukem" VELMi příjemný je a v nějakém Gebrauchtwagen katalog jsem se dočetla, že i spolehlivý a vůbec v reálu "dobrý" společník, tak ... tak ho mám a nakonec zas tak moc nejezdím, takže ledva na 100.000 km jsme se teprve dostali (ještě 50.000 km má záruku ... asi to možná nakonec ani do 5ti let "nestihnu") .. 2.7 V6 HDi se mi opravdu moc líbil ... a pokud se nic nezmění a já takhle dál budu "létat/evropou jezdit" tak opět další C5 si pořídím, ale asi zkuším "počkat" a nového 3.0 V6 HDi se "dočkat" ;-)
12. 1. 2009 09:20
Re: Asi máte PRAVDU ...
Teda Kylie, co příspěvek, to prakticky "nečtitelný" ( rozuměj nestravitelný ) shluk písmenek a interpunkčních znamének, kde pokud je nějaká nosná informace, nebo vůbec nějaká informace, tak se ztrácí v té naprosto "úchvatné" formě podání. Zjednodušeně řečeno, zatím jen cosi plácáš a zaujme to jen formou, která ale po cca. 2 až 3 příspěvcích začíná být dosti otravná a značně odpuzující.
Avatar - Pierro
12. 1. 2009 08:35
Re: Já a ...
Kylie, samozřejmě ti neberu, že jsi se svým brumlíkem spokojená. Ono koneckonců, pokud jde spotřeba mimo tebe a je tím posledním, co by tě trápilo, pak tě docela chápu. Šestiválec má samozřejmě své přednosti. Je pružný, na auto velikosti C5 i docela silný a vlastně jakožto polikač kilometrů na německých a kvalitních západoevropských dálnicích ideální. Já za hlavní nedostatek tohoto motoru pokládám přeci jen na dnešní poměry slabý výkon, poměrně vysoké emise, vyšší spotřebu, atd. Přeci jen moderní třílitry jsou někde uplně jinde a nemusí se jednat jen o tebou zmiňované motory od BMW. Ty opravdu hrají trochu jinou ligu. Co se týká šestiválců v benzínu, mohu s klidným svědomím říci, že tady PSA trochu zaspala. Motor v tvém voze je dnes více jak deset let starý a to se dnes počítá. A co bych viděl jako jako vhodný motor pro holčičku co si ráda užije něco pořádného?? No pokud nejsi odpůrkyní nafty, pak počkat na novou C5 s motorem 2,7 V6... Bez problémů bude jezdit o třídu lépe, než tvůj stařičký benzínový V6. To tedy pokud se bavíme o Citroenech. Nevím jaká další značka je tvému srdíčku blízká, ale napiš, a můžem se poohlédnout i po jiném typu auta... ;-)
Avatar - T613
11. 1. 2009 17:09
Re: Milý jossalito!
11. 1. 2009 15:23
Re: Bože jossalito!
A já Vám zase doporučuji, abyste, než někam přijdete, pročetla zdejší, již mnohokráte probrané, témata.