Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi chystá dvě nová SUV: Q4 a Q8, jejich rodištěm bude střední Evropa

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
Čtyři kruhy potvrdily příchod dvou modelů řady Q, tedy přírůstků do kategorie SUV. Menší bude vyjíždět z maďarské továrny, větší z té ve slovenské metropoli.

Bratislava a maďarský Györ (česky Ráb) leží jen 80 km od sebe. V hlavním městě Slovenska má továrnu Volkswagen, v tom druhém pak přímo Audi. Právě luxusnější koncernová značka chystá pro nejbližší období SUV ofenzivu. Do portfolia automobilky přibudou dva nové modely: Q4 a Q8. Koncept toho většího jsme viděli v Ženevě a jinak se vlastně ani nejedná o překvapivou informaci...

Už jsou známá i oficiální místa produkce. Zatímco obří „osmičku“ začne chrlit do světa bratislavský závod již příští rok, „čtyřky“ pro změnu z Maďarska se dočkáme v roce 2019. Spory s Alfou Romeo ohledně označení Q4 se evidentně podařilo vyřešit a Audi na ně práva nakonec získalo.

Sériová Q8 bude vycházet jak z detoritské modré studie, tak i z ženevské zlatooranžové Q8 Sport. To znamená, že si zachová siluetu, kterou Audi přirovnává ke kupé, i když auto má dva páry bočních dveří i výklopnou zadní stěnu. Očekávejme dostatek prostoru v kabině i nejnovější jízdní asistenty a informační systém. Na Slovensku už se vyrábí také Q7, a to už od dob první generace, konkrétně celých 12 let. Rodí se zde i ostrá varianta S a také plug-in hybrid s tradičním přídomkem e-tron.

Video se připravuje ...

Stejný styl hodlá vyznávat rovněž Q4 továrny Audi Hungaria. Její oficiální podobu zatím neznáme. Samozřejmě se jedná o kompaktní model umístěný v portfoliu mezi Q3 a Q5, nikoli velké SUV. Mimochodem, produkce Q3 se do Maďarska přesune z katalánského Martorellu, jinak sídla Seatu, už příští rok. Půjde zcela jistě o druhou generaci tohoto modelu.

„Integrujeme dva kompletně nové modely Q do existující produkční sítě a tím zvýšíme naši konkurenceschopnost v extrémně důležitém segmentu,“ řekl člen představenstva Audi Hubert Waltl, který je zodpovědný za produkci a logistiku.


Aleš Dragoun
Diskuze (8)
Avatar - Bubáq
12. 4. 2017 17:09
Re: Audi se snaží co nejvíce zobludnit své vozy
>:D >:D >:D
12. 4. 2017 11:09
Re: Audi se snaží co nejvíce zobludnit své vozy
Když vidím ty výkresy a techniku tak, bych si tipnul, že budeš muset sundat celou kapotu nebo lépe díky modulárnímu systému demontovat celé auto tím, že ho odvezeš na šroťák a koupíš si nové. >:D
12. 4. 2017 11:03
Re: Cena
Ty musíš mít doma velkou sbírku "angličáků" viď. ;-\
Avatar - sargis
12. 4. 2017 10:24
Re: Audi se snaží co nejvíce zobludnit své vozy
Hm, ja to vidim tak, ze Audi bude mat coskoro vacsiu masku ako kapotu a sevisne ukony sa budu vykonavat spredu po snazi naraznika+masky.
Avatar - Bubáq
12. 4. 2017 07:04
Audi se snaží co nejvíce zobludnit své vozy
Po totálně (designově) impotentní Q7 avizuje Audi, že krize tvůrců designu jejich vozů nejenže nekončí, ona je, zdá se, nekonečná. Designéři si totiž stanovili chybné cíle a vehementně se je snaží naplnit. Anebo - a to je možná pravdě blíž - už prostě nevědí, jak dál. To, co předvádí v případě těchto studií na téma Q8, je prostě obludnost! Počínaje single frame, který býval ozdobou vozů Audi, přes nepochopitelně anti-dynamický profil a anti- elegantní prostor mezi nápravami, až po záď, jíž prostě chybí jakákoliv myšlenka, u Audi se nakonec rozhodli, že svým zákazníkům především z Blízkého Východu a z Číny naservírují obludu. Tímto počinem jasně definují, jak nemá vypadat čtyřdvéřové SUV- kupé. Koneckonců, svět se nezastavil, a někdo by měl od BMW převzít titul designově nejnudnější a nejméně nápadité značky v Evropě.
Audi by si ovšem mělo dát pozor, aby v této soutěži nepřevzalo celosvětový titul od SsangYongu....