25.7. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Audi chystá do roku 2020 tři elektromobily, chce i vodíkové auto

 

Zájem o elektromobily zatím roste jen na některých trzích, kde jsou kvůli dotacím dostupnější. Audi jim ale věří a chce jich nabídnout více.

Audi se v éře po kauze Dieselgate stejně jako další značky VW Group více zaměří na ekologické vozy. Právě kvůli tomu chce nabídnout více automobilů poháněných elektřinou, a to jak plug-in hybridů, tak čistých elektromobilů. Tyto modely jsou pro Audi důležité hlavně v USA nebo v Číně, kde roste zájem o tyto vozy.

Předseda představenstva čtyř kruhů Rupert Stadler přiznal, že automobilka do roku 2020 představí hned tři elektromobily. Prvním bude v roce 2018 SUV, zatím přezdívané Q6, které bude vycházet z loňského konceptu e-tron quattro. Počítá se i s elektrickými zástupci v kompaktní a vyšší střední třídě. Audi se údajně nevyhýbá ani myšlence elektrického miniauta. O bratru citigo se čtyřmi kruhy se v minulosti už hodně spekulovalo, nejmenším audi ale nadále zůstává A1.

Vedle elektrických aut Audi rozšíří také svoji nabídku plug-in hybridů. V následujících čtyřech letech chce automobilka podle svého šéfa představit několik takových aut. Plug-in hybrid bude určitě odvozen od nových generací modelů A6, A7 a A8.

Součástí nabídky ingolstadtské značky se v budoucnu stane i vůz poháněný palivový články. Stadler tvrdí, že takové auto je pro Audi v následujících letech povinnost. Firma už vodíkem poháněný automobil vyvíjí, v minulosti představila jeho prototyp, A7 Sportback h-tron quattro. Techniku by už automobilka tedy měla, problémem rozšíření takových vozů je ale infrastruktura vodíkových stanic. Proto se „vodíkového“ audi patrně nedočkáme dříve než na začátku příštího desetiletí.

Další důležitou oblastí, na níž se chce Audi zaměřit, jsou také autonomní vozy. Automobilka do budoucna počítá nejen s vylepšením stávajících jízdních asistentů, ale i s plně samoříditelným autem, které bude postrádat volant nebo pedály. Automobilka se přitom v této oblasti nevyhýbá partnerství s dalšími firmami. Nebylo by tak překvapivé, kdyby se Audi snažilo navázat spolupráci s Googlem nebo Applem, jež na takovém autě pracují.

Nabídku Audi však nečeká jen rozšiřování, ale také v určitém ohledu zužování. Automobilka se totiž patrně zbaví třídveřových verzí modelů A1 a A3, jejichž prodeje jsou nízké. „Myslím, že neztratíme mnoho zákazníků,“ říká Stadler o možném konci třídveřové A1 a A3 s tím, že automobilka raději investuje do jiných modelů a jejich derivátů. Konec tak může čekat i další modely nebo méně oblíbené kombinace motorů a převodovek.

Spolupracujeme s TipCars.com
Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny

Politika slabé koruny přestala být atraktivní i pro…

Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry

Tak nám tu prý začala revoluce. A zase tarifová. Při…

Turci oznámili konec operace v Sýrii Turci oznámili konec operace v Sýrii

Turecko dokončilo svou vojenskou operaci na severu Sýrie,…

Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh

Ukrajina nedokázala uspokojivě vysvětlit, proč nesplatila…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Včera

U minulé generace picanta jsem měl pocit, že vlastně řídím malé auto. Že je minikia celkově velmi dospělá. Došel jsem ke stejnému závěru i v případě novinky?




Blesk.cz

Povstalci v Kongu zavraždili 2 unesené experty OSN. Ženě sťali hlavu

Povstalci v Kongu zavraždili 2 unesené experty OSN.…

Dva experti OSN, kteří se pohřešovali v Demokratické republice Kongo, byli nalezeni mrtví. Američana Michaela…

Gábina drsně o Noidovi, se kterým se rozvádí: Je to alkoholik! Byl závislý na drogách

Gábina drsně o Noidovi, se kterým se rozvádí: Je to…

Rozpoutala se rozvodová válka! Gábina Dvořáková (28) odmítá, že by se její manželství rozpadlo kvůli provalené…

 

iSport.cz

"Boží ruka" i zářez Chelsea či Irů. Kdy by video…

Po úterním přátelském utkání Francie se Španělskem (0:2) je video ve fotbale opět aktuálním tématem. V duelu…

Kdo jsou hvězdy české devatenáctky? Talent PSV, krajánci i mazák v brance

Kdo jsou hvězdy české devatenáctky? Talent PSV,…

Jednoho si piplají v nizozemském PSV Eindhoven, jako velký talent pro svůj A tým. Druhý zase pravidelně…

 

Reflex.cz

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Už se nám to blíží. Slib udržet kurs 27 korun za euro dala Česká národní banka do konce března. Pak jej může…

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s koly místo tyčí, chtějí ním na americký trh

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s…

S originálním nápadem vstupují do českého byznysového rybníku Petra Krhutová a Helena Záleská. Mladé…