20.11. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

Audi A7 Sportback h-tron quattro: Vodíkový koncept ujede přes 500 km

 

Letošní autosalon v Los Angeles je ve znamení vodíku. Auto s palivovými články zde představují Toyota, Honda i Audi.

Budoucnost automobilů je podle některých výrobců ve vodíkových palivových článcích. Vůz s takovým pohonem představuje na autosalonu v Los Angeles také Audi. Jeho představa se jmenuje A7 Sportback h-tron quattro.

Prototyp A7 Sportback h-tron quattro je poháněn dvojicí elektromotorů o celkovém výkonu 170 kW a točivém momentu 540 N.m. Přívlastek quattro odkazuje na pohon všech kol – jeden elektromotor pohání přední nápravu, druhý pak tu zadní, přičemž mezi oběma nápravami není žádné mechanické spojení.

Dvojice elektromotorů není jako u elektrovozů napájen z akumulátorů, ale z palivových článků. Na ujetí 100 kilometrů automobil potřebuje rovný kilogram vodíku, což je energetický ekvivalent 3,7 litru benzinu. Na jednu nádrž vodíková A7 zvládne ujet přes 500 kilometrů. Dojezd může být dále prodloužen až o 50 kilometrů díky akumulátoru s kapacitou 8,8 kWh. Ten je možné nabít za jízdy pomocí rekuperace brzdné energie, případně doma z elektrické zásuvky.

Oproti elektromobilům mají vozy s palivovými články výhodu v rychlém doplnění paliva. Čerpání vodíku v případě A7 Sportback h-tron quattro netrvá ani tři minuty.

Sada palivových článků je složena z více než 300 článků, pracuje s napětím 230 až 360 V a může se pochlubit účinností až 60 procent, což je asi dvojnásobek účinnosti konvenčního spalovacího motoru. Koncept kvůli této technice váží 1.950 kilogramů, což je proti A7 Sportback se vznětovým šestiválcem 3.0 TDI a pohonem všech kol o 50 kg více.

Mohlo by vás zajímat: Audi Prologue je koncept luxusního kupé

Vodíková A7 na silnici rozhodně nebude dělat ostudu. Automobil zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 7,9 sekundy. Nejvyšší rychlost je však omezena na 180 km/h.

A7 Sportback h-tron quattro je v současné fázi pouhým prototypem. Automobilka ale umožní vybraným novinářům projet se s vozem na veřejných komunikacích. Audi navíc naznačuje, že by se vodíková A7 mohla dostat do výroby. „Jsme schopni zahájit sériovou výrobu, jakmile bude připraven trh společně s infrastrukturou,“ říká Ulrich Hackenberg, člen představenstva Audi zodpovědný za technický vývoj značky.

Letošní ročník autosalonu v Los Angeles můžeme označit za vodíkový. Auto s palivovými články zde představily rovněž Toyota (Mirai), Volkswagen (Golf SportWagen HyMotion) nebo Honda (koncept FCV). Toyota dokonce plánuje sedan Mirai prodávat, a to už od příštího roku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon

Palestinské vedení přeruší veškerou komunikaci se…

Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel

Zatímco v 90. letech reagovalo Česko na rasismus a štvaní…

V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám

V Berlíně dnes pokračuje dlouhá série jednání o nové…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi A7 Sportback h-tron quattro: Vodíkový…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 



Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen…

 



 
Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Včera

Druhé generace se dočkal také bratr Dacie Duster se znaky mateřského Renaultu. Od rumunského sourozence se liší v několika ohledech.




Blesk.cz

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec krok za krokem

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec…

První svíčku na adventních věncích budeme zapalovat už v neděli 3. prosince. Je tedy ideální čas na to, vyrobit…

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá nabíječka iPhonu. Ve spánku!

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá…

Prasklý kabel není něco, co by se mělo podomácku opravovat. Příkladem budiž smutný příběh mladé dívky, která si…

 

iSport.cz

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu, jako by byl náš!

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu,…

PŘÍMO Z POLSKA | Jako by se loučil doma a před vlastními fanoušky. Jakub Janda se ve svém posledním závodě…

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala, Brno už není poslední

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala,…

Neuvěřitelná série fotbalistů Plzně nekončí. Lídr Het ligy si udržel stoprocentní bilanci i po 14. kole Het…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…