29.11. 2018 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Audi e-tron GT Concept je studií elektromobilu třídy GT. Výroba od roku 2020!

 

Hvězdou stánku Audi na právě probíhajícím autosalonu v LA je koncept elektromobilu luxusní třídy gran turismo. Jeho sériová výroba by měla začít koncem roku 2020.

Audi dokazuje svoji budoucí ofenzívu na poli elektromobility již nyní. Po SUV e-tron a modelu e-tron Sportback, které se začne vyrábět už příští rok, je dalším obdobně pojatým vozem luxusní čtyřdveřový sedan kategorie gran turismo.

Pokud jste doteď považovali elektromobily za nudná auta, tak toto Audi by vás mohlo přesvědčit. Výrobce slibuje jízdní vlastnosti sportovního vozu, na čemž má zásluhu nízké těžiště a samozřejmě výkon hnací soustavy 434 kW. Chybět nemá ani pohon všech kol quattro, který umožní rozdělovat hnací sílu mezi jednotlivá kola.

Že je auto zástupce prestižní třídy GT dokazují nejen proporce jeho karoserie, ale také vnější rozměry. Je to zejména délka 4,96 m, šířka 1,96 metru a výška pouhých 1,38 metru. Technologie výroby karoserie a potažmo nosného skeletu je velmi pokroková. Kombinuje hned několik materiálů. Tak třeba střecha je vyrobena z uhlíkového kompozitu, řada komponentů je z hliníku, avšak na skelet zvolilo Audi vysokopevnostní ocel. Holt doby prostorového hliníkového rámu ASF u Audi asi již opravdu skončily… Výrobce uvádí, že technika tohoto vozu byla vyvinuta ve spolupráci s Porsche. Při pohledu na atraktivní tvary se ale nemůžeme ubránit dojmu, že mají také něco z Porsche. Pravdou je, že svažující se dozadu protaženou záď známe také z Audi, konkrétně třeba A7 či A5 Sportback. Asi by to nebylo Audi, kdyby se na přídi neobjevila typická maska "chladiče" „Singleframe“. Zajímavě tvarovaná je také přední kapota s výrazným a poměrně širokým prolisem. Byla inspirována studiemi Aicon a PB18 e-tron a měla by eliminovat vnik turbulentního proudění.

Další auto nepřežilo emisní norma WLTP. Tentokrát Audi A3 Sportback e-tron

Na dynamičnosti přidávají tomuto konceptu také kola s průměrem 22 palců, které se ukrývají pod výrazně vytaženými blatníky. Byla navržena tak, aby podporovala účinek chlazení brzd. Dále nechybějí svítilny, jak jinak než typu LED, s nimiž Audi kdysi začínalo jako jedna z prvních automobilek v Evropě.

Sportovní i v kabině

Interiér nového konceptu Audi e-tron GT těží z rozvoru náprav 2,90 metru. Nabízí čtyřmístné uspořádání. Před řidičem je přístrojový štít tvořený obrazovkou. Druhá obrazovka se nachází na nejvyšším místě středového panelu. Pod ní je menší displej. Nechybí možnost široké konfigurace vozidla, kdy lze měnit třeba vzhled displejů, respektive to, co budou a jakým způsobem zobrazovat.

Řada funkcí se ovládá přímo z volantu. Vůz je vybaven sportovními sedadly, tady zaujme jejich čalounění šedou látkou, která se nachází rovněž na dveřních výplních.

Více než 400 km

Design je sice skvělá věc, ovšem důležitější pro jízdu je technika. Ani v té však koncept Audi nepřipouští kompromisy. V případě pohonu quattro zapomeňte na hnací kloubový hřídel, který plochá podlaha vozu ani neumožňuje. Celé je to vyřešeno dvěma synchronními elektromotory s permanentním buzením. To znamená, že každá z obou náprav má svůj vlastní. Spíše než označení quattro se pro pohon vozu hodí spojení e-Quattro. Výrobce udává, že vůz má trvale poháněné obě nápravy. Chytrá elektronika umožňuje měnit hnací sílu na jednotlivých nápravách a samozřejmě i kolech.

Jízdní výkony auta jsou skvělé. Z klidu na rychlost 100 km/h vůz akceleruje za pouhých 3,5 sekundy, ta přibližně 12 sekund pokoří rychlost 200 km/h a dále můžete pokračovat až do rychlosti 240 km/h. Uvedená maximální rychlost je elektronicky omezena, dle Audi z důvodu zajištění dostatečného dojezdu. My si však myslíme, že jedním z důvodů je i chlazení akumulátoru, neboť právě to je u elektromobilů s velmi vysokou maximální rychlostí problém. Proto se používají různé redukční převody, aby se snížily otáčky elektromotoru a tím i odběr elektrického proudu z akumulátoru. V realitě všedních dnů je však rychlost 240 km/h plně dostačující.

Mnohem důležitější je dojezd vozu, který je dle metodiky měření WLTP vyšší než 400 km. Napájení elektromotorů se děje z baterií typu lithium-ion, které jsou uloženy v podlaze vozidla. Tím je zajištěno výše zmíněné velmi nízké těžiště vozu.

Auto je v současné době ve vývoji. Sériová verze se očekává koncem roku 2020, předání aut prvním zákazníkům by mělo proběhnout počátkem roku 2021. Pokud se tohle Audi skutečně dostane do výroby, tak už teď jsme zvědaví, jak bude jezdit. Parametry i technika jsou totiž opravdu slibné. A navíc i skvěle vypadá!

Spolupracujeme s TipCars.com
Privatizační zločiny nemají být promlčeny, navrhují komunisté. Babiš souhlasí Privatizační zločiny nemají být promlčeny, navrhují komunisté. Babiš souhlasí

Komunisté oživili návrh na zavedení nepromlčitelnosti…

Do Prahy se sjíždí světová parkurová elita Do Prahy se sjíždí světová parkurová elita

Pořadatelé parkurové soutěže Global Champions Prague…

Glosa Martina Čabana: Babišovo zrcátko Glosa Martina Čabana: Babišovo zrcátko

Byl to už před lety Václav Klaus, kdo chytře zformuloval…

Antisemitismus je na vzestupu, ukázal evropský průzkum. Víc než třetina Židů zvažuje emigraci Antisemitismus je na vzestupu, ukázal evropský průzkum. Víc než třetina Židů zvažuje emigraci

Devět z deseti židovských respondentů rozsáhlého průzkumu…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Tudor je nejsmutnější koncept české značky. Víte, proč tomu tak je? Škoda Tudor je nejsmutnější koncept české značky. Víte, proč tomu tak je?

Dvoudveřové komfortní kupé na základě Superbu. Tuto bombu…

Rekord Porsche na Nürburgringu v ohrožení! Zuby si brousí Volkswagen Rekord Porsche na Nürburgringu v ohrožení! Zuby si brousí Volkswagen

Volkswagen se chystá vzít útokem okruh Nürburgring. Cíl…

 





 
Toyota GT86 – Pořád baví

TEST: Toyota GT86 – Pořád baví

Dnes 12:52

Je tu stále a stále k ní vzhlížejí ti, kteří sami sebe označují za petrolheady a řidičské nadšence. Vrásky z věku jí vyhlazují facelifty, ale jak po letech působí svým jízdním dojmem?




Blesk.cz

Pacienti s otravou krve z nemocnice ve Frýdlantu: Odškodné až stovky tisíc!

Pacienti s otravou krve z nemocnice ve Frýdlantu:…

Devět pacientů, u nichž v minulých dnech po operaci v soukromé Nemocnici Frýdlant došlo k otravě krve, by mělo…

Vyčerpaný Gott na Slovensku: Přiletěl vrtulníkem, nikoho k sobě nepustil!

Vyčerpaný Gott na Slovensku: Přiletěl vrtulníkem,…

Jen co Karel Gott (79) překonal nedávné onemocnění, už zase koncertuje. Po dlouhých 35 letech vystoupil ve…

 

iSport.cz

Famózní Salah, skvělá obrana a pomoc Chelsea. Liverpool vede Premier League

Famózní Salah, skvělá obrana a pomoc Chelsea.…

Kdo tuhle mašinu zastaví!? Liverpool si podmaňuje jednu z nejprestižnějších soutěží světa. Ani v jednom z 16…

Tohle jsou nové Vítkovice? Naštvaní diváci po pádu v tabulce protestovali

Tohle jsou nové Vítkovice? Naštvaní diváci po pádu v…

Vyjádřili svou nespokojenost. Kotel vítkovických fanoušků během 26. kola Tipsport extraligy s Litvínovem (0:3)…

 

Reflex.cz

Hůle: V exekucích tu končí i děti, běží jich miliony, vymahači mají vliv ve všech politických stranách

Hůle: V exekucích tu končí i děti, běží jich…

Češi si nechali ukrást spravedlnost. Analytik Daniel Hůle dlouhodobě upozorňuje na bobtnající problém exekucí.…

V Evropě narůstá antisemitismus. Devět z deseti Židů se podle průzkumu v EU necítí bezpečně

V Evropě narůstá antisemitismus. Devět z deseti Židů…

Devět z deseti židovských respondentů rozsáhlého průzkumu letos uvedlo, že v jejich zemi v posledních pěti…