Audi R8 GT: 412 kW, 540 Nm a k tomu o 100 kg nižší hmotnost

Audi R8 GT: 412 kW, 540 Nm a k tomu o 100 kg nižší hmotnost

 
 

Audi představuje novou verzi řady R8. GT zhublo, má pod kapotou více koní a vznikne jen v limitované sérii.

Audi R8 GT je poháněno motorem V10 o objemu 5204 cm3 (vrtání 84,5 mm, zdvih 92,8 mm) s úhlem rozevření válců 90° a přímým vstřikováním FSI. Agregát nabízí při kompresním poměru 12,5:1 největší výkon 412 kW (560 k) a točivý moment 540 Nm při 6500 min-1. Byl tedy posílen o 26 kW a na obě nápravy se přenáší o 10 Nm více. Pohonná jednotka s hmotností 258 kg se vyrábí ručně v maďarské továrně v Györu. Klikový hřídel je z hliníkové slitiny, mazání se suchou klikovou skříní. Vačkové hřídele jsou poháněny řetězem.

Přímo řazená sekvenční převodovka R tronic má elektrohydraulickou spojku a šest stupňů. Disponuje dvěma manuálními režimy a funkcemi Sport a Normal, které se aktivují elektronicky, stejně jako Launch Control. Řadit lze buď pákou na středové konzole, nebo pádly na volantu. Poháněna jsou všechna kola systémem quattro. Na předním diferenciálu je viskózní spojka, zadní je mechanicky uzamykatelný. Elektroniku zastupuje kromě jiného vypínatelné ESP s módem Sport.

Konstrukčním základem pro R8 je patentovaný prostorový hliníkový rám ASF, který váží jen 210 kg. I zavěšení se dvěma příčnými rameny je z tohoto kovu. Tlumiče jsou nastavitelné, řízení hřebenové. Motor pak spočívá v dalším rámu z hořčíku. GT je ale ještě více odlehčené. Přední sklo je tenčí, přepážka mezi cestujícími a motorem je z polykarbonátu, stejně jako okno v krytu agregátu. Víko zavazadlového prostoru je hliníkové, zadní nárazník a difuzor, pevné křídlo i zpětná zrcátka pak z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny. Z karbonu jsou i další aerodynamické prvky a postranní vstupy vzduchu.

Rozložení hmotnosti na obě nápravy je v poměru 43:57. Celé auto váží jen 1525 kg, což je o 100 kg méně než R8 se shodným motorem a převodovkou. Hmotnost byla ušetřena také na brzdách, karbonkeramické kotouče váží 9 kg, ty přední mají průměr 380 mm, zadní 356 mm. Jejich třmeny jsou hliníkové. Lehčí je akumulátor, dokonce i koncovky výfuku. Na předních blatnících je logo GT. V zadních světlech jsou dnes moderní světelné diody, ty najdeme i vpředu, zde jsou určeny pro denní svícení.

V interiéru nalezla místo sedadla, jejichž základním konstrukčním prvkem jsou opět plasty, tentokrát ale se skleněnými vlákny. Vnitřní prostor je z větší části čalouněn Alcantarou, najdeme zde rovněž hliník a znovu karbon. Dodatečné prvky z tohoto materiálu jsou v nabídce extras. Výbava obsahuje například automatickou klimatizaci, parkovací asistent, elektricky ovládaná okna, navigaci s rozhraním MMI a sound systém. Za příplatek jsou k dispozici audio Bang & Olufsen s CD měničem a systémem Audi Music Interface, nebo třeba celokožený interiér..

4,43 m dlouhé, 1,93 m široké a 1,24 m vysoké R8 GT má sice součinitel odporu vzduchu 0,36, díky čelní ploše takřka 2 m2 je ale zaručena špičková aerodynamika i přítlak. Auto zrychluje z 0 na 100 za 3,6 s, na dvojnásobek se dostane za 10,8 s a na devatenáctipalcových kolech s pěti dvojitými paprsky je schopné uhánět až 320 km/h. Spotřeba asi majitele příliš zajímat nebude, Audi ale uvádí v kombinaci 13,7 l/100 km.

Pneumatiky mají rozměry 235/35 a 295/30, na přání se montují širší 305/30, případně závodní, bude-li chtít vlastník své R8 GT prohánět po okruhu. Závodní nadšenec může zvolit i ochranný rám, případně celou bezpečnostní klec, stejně jako čtyřbodové pásy.

Vznikne jich jen 333. Každý exemplář má své pořadové číslo na hlavici řadicí páky. V nabídce jsou čtyři barvy: stříbrná, šedá, a oranžová metalíza a černá perleť. Cena? V Německu 193.000 eur.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Nestlé prodává část svých aktivit  Ferreru za desítky miliard korun Nestlé prodává část svých aktivit Ferreru za desítky miliard korun

Švýcarská potravinářská skupina Nestlé se dohodla, že…

Do IT má letos jít o 150 miliard více. Klaus má takové investice za zbytečné Do IT má letos jít o 150 miliard více. Klaus má takové investice za zbytečné

Investice do IT v loňském roce rostly, firmy za ně…

Nájemné dál znatelně poroste, poptávku zvyšují drahé byty Nájemné dál znatelně poroste, poptávku zvyšují drahé byty

Ve střední Evropě vydělává člověk na průměrný byt nejdéle…

OBRAZEM: Hřbitov kol. Čínské město si nakládání s vyřazenými bicykly nekomplikuje OBRAZEM: Hřbitov kol. Čínské město si nakládání s vyřazenými bicykly nekomplikuje

Příjemné podnebí, koloniální architektura kontrastující s…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi R8 GT: 412 kW, 540 Nm a k tomu o 100…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy! Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy!

Na březnovém autosalonu v Ženevě představí Škoda Auto…

Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Hyundai Kona je nyní se silnějším motorem levnější. Na…

 



Audi driving experience: Když se sejde R8 a RS5… Audi driving experience: Když se sejde R8 a RS5…

Když na pit lane stojí několik zaparkovaných R8, ještě…

Audi R8 V10 RWS je očekávanou zadokolkou se čtyřmi kruhy ve znaku Audi R8 V10 RWS je očekávanou zadokolkou se čtyřmi kruhy ve znaku

Audi si pro letošní autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem…

 



 
Zapomenuté koncepty: Bertone Pickster – Podivný pick-up s technikou BMW

Zapomenuté koncepty: Bertone Pickster – Podivný pick-up s technikou BMW

Včera

Značku BMW si s pick-upy obvykle nespojíme, a přece pár takových aut vzniklo. Vedle děl z Mnichova jedno navrhlo slavné studio Bertone.




Blesk.cz

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory? Zeptejte se odborníka

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory?…

Nejlepší půjčkou je žádná půjčka, řada Čechů ale toto pravidlo nectí. Lidé si půjčují bez ohledu na to, aby si…

Outlook.com testuje Plány, umožní sdílení více událostí zároveň

Outlook.com testuje Plány, umožní sdílení více…

Používáte-li webovou verzi Outlook.com, dozajista víte, že její součástí je i klasický kalendář. 

 

iSport.cz

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v Koreji, co a kdy sledovat?

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v…

Zimní olympijské hry v korejském Pchjongčchangu odstartují v pátek 9. února 2018 slavnostním zahájením. Už v…

United jsou Pogbovým týmem! Hrají podle not hvězdy, která vede statistiky

United jsou Pogbovým týmem! Hrají podle not hvězdy,…

Vítězný rváč se začíná projevovat. Už 35 zápasů v řadě, do kterých Paul Pogba nastoupil, nezažil porážku.…

 

Reflex.cz

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky. Přejmenováním ale realitu nezměníme

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky.…

Móda politické korektnosti dosáhla takových výšin absurdity, že to na první pohled budí dojmem karikatury,…

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video vám vysvětlí postup při úmrtí hlavy státu

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video…

Ústava České republiky samozřejmě počítá s možností, že by prezident zemřel ve výkonu úřadu. Ostatně za bývalého…