Audi R8 GT: 412 kW, 540 Nm a k tomu o 100 kg nižší hmotnost

Audi R8 GT: 412 kW, 540 Nm a k tomu o 100 kg nižší hmotnost

 
 

Audi představuje novou verzi řady R8. GT zhublo, má pod kapotou více koní a vznikne jen v limitované sérii.

Audi R8 GT je poháněno motorem V10 o objemu 5204 cm3 (vrtání 84,5 mm, zdvih 92,8 mm) s úhlem rozevření válců 90° a přímým vstřikováním FSI. Agregát nabízí při kompresním poměru 12,5:1 největší výkon 412 kW (560 k) a točivý moment 540 Nm při 6500 min-1. Byl tedy posílen o 26 kW a na obě nápravy se přenáší o 10 Nm více. Pohonná jednotka s hmotností 258 kg se vyrábí ručně v maďarské továrně v Györu. Klikový hřídel je z hliníkové slitiny, mazání se suchou klikovou skříní. Vačkové hřídele jsou poháněny řetězem.

Přímo řazená sekvenční převodovka R tronic má elektrohydraulickou spojku a šest stupňů. Disponuje dvěma manuálními režimy a funkcemi Sport a Normal, které se aktivují elektronicky, stejně jako Launch Control. Řadit lze buď pákou na středové konzole, nebo pádly na volantu. Poháněna jsou všechna kola systémem quattro. Na předním diferenciálu je viskózní spojka, zadní je mechanicky uzamykatelný. Elektroniku zastupuje kromě jiného vypínatelné ESP s módem Sport.

Konstrukčním základem pro R8 je patentovaný prostorový hliníkový rám ASF, který váží jen 210 kg. I zavěšení se dvěma příčnými rameny je z tohoto kovu. Tlumiče jsou nastavitelné, řízení hřebenové. Motor pak spočívá v dalším rámu z hořčíku. GT je ale ještě více odlehčené. Přední sklo je tenčí, přepážka mezi cestujícími a motorem je z polykarbonátu, stejně jako okno v krytu agregátu. Víko zavazadlového prostoru je hliníkové, zadní nárazník a difuzor, pevné křídlo i zpětná zrcátka pak z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny. Z karbonu jsou i další aerodynamické prvky a postranní vstupy vzduchu.

Rozložení hmotnosti na obě nápravy je v poměru 43:57. Celé auto váží jen 1525 kg, což je o 100 kg méně než R8 se shodným motorem a převodovkou. Hmotnost byla ušetřena také na brzdách, karbonkeramické kotouče váží 9 kg, ty přední mají průměr 380 mm, zadní 356 mm. Jejich třmeny jsou hliníkové. Lehčí je akumulátor, dokonce i koncovky výfuku. Na předních blatnících je logo GT. V zadních světlech jsou dnes moderní světelné diody, ty najdeme i vpředu, zde jsou určeny pro denní svícení.

V interiéru nalezla místo sedadla, jejichž základním konstrukčním prvkem jsou opět plasty, tentokrát ale se skleněnými vlákny. Vnitřní prostor je z větší části čalouněn Alcantarou, najdeme zde rovněž hliník a znovu karbon. Dodatečné prvky z tohoto materiálu jsou v nabídce extras. Výbava obsahuje například automatickou klimatizaci, parkovací asistent, elektricky ovládaná okna, navigaci s rozhraním MMI a sound systém. Za příplatek jsou k dispozici audio Bang & Olufsen s CD měničem a systémem Audi Music Interface, nebo třeba celokožený interiér..

4,43 m dlouhé, 1,93 m široké a 1,24 m vysoké R8 GT má sice součinitel odporu vzduchu 0,36, díky čelní ploše takřka 2 m2 je ale zaručena špičková aerodynamika i přítlak. Auto zrychluje z 0 na 100 za 3,6 s, na dvojnásobek se dostane za 10,8 s a na devatenáctipalcových kolech s pěti dvojitými paprsky je schopné uhánět až 320 km/h. Spotřeba asi majitele příliš zajímat nebude, Audi ale uvádí v kombinaci 13,7 l/100 km.

Pneumatiky mají rozměry 235/35 a 295/30, na přání se montují širší 305/30, případně závodní, bude-li chtít vlastník své R8 GT prohánět po okruhu. Závodní nadšenec může zvolit i ochranný rám, případně celou bezpečnostní klec, stejně jako čtyřbodové pásy.

Vznikne jich jen 333. Každý exemplář má své pořadové číslo na hlavici řadicí páky. V nabídce jsou čtyři barvy: stříbrná, šedá, a oranžová metalíza a černá perleť. Cena? V Německu 193.000 eur.

Spolupracujeme s TipCars.com
Moravskoslezské horské dráhy míří do Indonésie Moravskoslezské horské dráhy míří do Indonésie

Společnost Huisman ze Sviadnova na Frýdecko-Místecku…

Konec intervencí se blíží, investoři se zbavují eura Konec intervencí se blíží, investoři se zbavují eura

Čeští investoři se připravují na éru volného kurzu…

Češi postaví v Aghánistánu cementárnu, projekt vyjde na miliardy Češi postaví v Aghánistánu cementárnu, projekt vyjde na miliardy

Česká republika hodlá investovat 70 milionů dolarů (1,74…

Z energetiky Aleny Vitáskové: Tarif pro samovýrobce Z energetiky Aleny Vitáskové: Tarif pro samovýrobce

Samovýrobci jsou ti, kteří elektrickou energii vyrábějí…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi R8 GT: 412 kW, 540 Nm a k tomu o 100…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 




Audi Sport zvažuje vlastní hybridní hyperauto. Bez Lamborghini Audi Sport zvažuje vlastní hybridní hyperauto. Bez Lamborghini

Čtyři kruhy se opět hodlají postavit trojcípé hvězdě,…

Smolař víkendu: Němec „zaparkoval Smolař víkendu: Němec „zaparkoval" své Audi R8 V10 Plus do řeky

S pořízením supersportovního auta přichází také velká…

 



 
Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898. Připomeňte si ty nejslavnější nákladní automobily značky Tatra z minulosti i současnosti.




Blesk.cz

To nejlepší z Itálie: Krása přírody se tu snoubí s nepřebernou historií a bohatou kulturou!

To nejlepší z Itálie: Krása přírody se tu snoubí s…

Itálie má přes 7 600 kilometrů pobřeží, nejvyšší horu Evropy (Mont Blanc, 4810 m) i nepřeberné historické…

O život Špinarové bojovali lékaři do poslední chvíle. Jedno vyšetření za druhým!

O život Špinarové bojovali lékaři do poslední…

Od středeční noci ležela v bezvědomí. Zpěvačka Věra Špinarová (65), na niž její fanoušci nepřetržitě mysleli,…

 

iSport.cz

Ještě rok s kapitánem. Bednář si plácl s Mountfieldem i na příští sezonu

Ještě rok s kapitánem. Bednář si plácl s…

V Hradci Králové v těchto dnech slaví historický postup do extraligového semifinále, euforie je neutuchající.  A…

Skvělý start v reprezentaci! Barák dává góly, Jankto jako živá voda

Skvělý start v reprezentaci! Barák dává góly, Jankto…

Dostali šanci a popadli ji. Hodně pevně. Tři čeští nováčci, které povolal do zbraně trenér Karel Jarolím,…

 

Reflex.cz

Předchozí generace měla pocit, že jí patří svět, tato ho považuje za noční můru, říká přední britská ekonomka

Předchozí generace měla pocit, že jí patří svět,…

Britská ekonomka Noreena Hertzová je zázračné dítě. Univerzitu dokončila v 19, o čtyři roky později už radila…

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Ve věku 65 let zemřela v neděli v pražské motolské nemocnici zpěvačka Věra Špinarová. ČTK to dnes oznámil její…