reklama


Audi R8 GT: 412 kW, 540 Nm a k tomu o 100 kg nižší hmotnost

Audi R8 GT: 412 kW, 540 Nm a k tomu o 100 kg nižší hmotnost

 
 

Audi představuje novou verzi řady R8. GT zhublo, má pod kapotou více koní a vznikne jen v limitované sérii.

Audi R8 GT je poháněno motorem V10 o objemu 5204 cm3 (vrtání 84,5 mm, zdvih 92,8 mm) s úhlem rozevření válců 90° a přímým vstřikováním FSI. Agregát nabízí při kompresním poměru 12,5:1 největší výkon 412 kW (560 k) a točivý moment 540 Nm při 6500 min-1. Byl tedy posílen o 26 kW a na obě nápravy se přenáší o 10 Nm více. Pohonná jednotka s hmotností 258 kg se vyrábí ručně v maďarské továrně v Györu. Klikový hřídel je z hliníkové slitiny, mazání se suchou klikovou skříní. Vačkové hřídele jsou poháněny řetězem.

Přímo řazená sekvenční převodovka R tronic má elektrohydraulickou spojku a šest stupňů. Disponuje dvěma manuálními režimy a funkcemi Sport a Normal, které se aktivují elektronicky, stejně jako Launch Control. Řadit lze buď pákou na středové konzole, nebo pádly na volantu. Poháněna jsou všechna kola systémem quattro. Na předním diferenciálu je viskózní spojka, zadní je mechanicky uzamykatelný. Elektroniku zastupuje kromě jiného vypínatelné ESP s módem Sport.

Konstrukčním základem pro R8 je patentovaný prostorový hliníkový rám ASF, který váží jen 210 kg. I zavěšení se dvěma příčnými rameny je z tohoto kovu. Tlumiče jsou nastavitelné, řízení hřebenové. Motor pak spočívá v dalším rámu z hořčíku. GT je ale ještě více odlehčené. Přední sklo je tenčí, přepážka mezi cestujícími a motorem je z polykarbonátu, stejně jako okno v krytu agregátu. Víko zavazadlového prostoru je hliníkové, zadní nárazník a difuzor, pevné křídlo i zpětná zrcátka pak z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny. Z karbonu jsou i další aerodynamické prvky a postranní vstupy vzduchu.

Rozložení hmotnosti na obě nápravy je v poměru 43:57. Celé auto váží jen 1525 kg, což je o 100 kg méně než R8 se shodným motorem a převodovkou. Hmotnost byla ušetřena také na brzdách, karbonkeramické kotouče váží 9 kg, ty přední mají průměr 380 mm, zadní 356 mm. Jejich třmeny jsou hliníkové. Lehčí je akumulátor, dokonce i koncovky výfuku. Na předních blatnících je logo GT. V zadních světlech jsou dnes moderní světelné diody, ty najdeme i vpředu, zde jsou určeny pro denní svícení.

V interiéru nalezla místo sedadla, jejichž základním konstrukčním prvkem jsou opět plasty, tentokrát ale se skleněnými vlákny. Vnitřní prostor je z větší části čalouněn Alcantarou, najdeme zde rovněž hliník a znovu karbon. Dodatečné prvky z tohoto materiálu jsou v nabídce extras. Výbava obsahuje například automatickou klimatizaci, parkovací asistent, elektricky ovládaná okna, navigaci s rozhraním MMI a sound systém. Za příplatek jsou k dispozici audio Bang & Olufsen s CD měničem a systémem Audi Music Interface, nebo třeba celokožený interiér..

4,43 m dlouhé, 1,93 m široké a 1,24 m vysoké R8 GT má sice součinitel odporu vzduchu 0,36, díky čelní ploše takřka 2 m2 je ale zaručena špičková aerodynamika i přítlak. Auto zrychluje z 0 na 100 za 3,6 s, na dvojnásobek se dostane za 10,8 s a na devatenáctipalcových kolech s pěti dvojitými paprsky je schopné uhánět až 320 km/h. Spotřeba asi majitele příliš zajímat nebude, Audi ale uvádí v kombinaci 13,7 l/100 km.

Pneumatiky mají rozměry 235/35 a 295/30, na přání se montují širší 305/30, případně závodní, bude-li chtít vlastník své R8 GT prohánět po okruhu. Závodní nadšenec může zvolit i ochranný rám, případně celou bezpečnostní klec, stejně jako čtyřbodové pásy.

Vznikne jich jen 333. Každý exemplář má své pořadové číslo na hlavici řadicí páky. V nabídce jsou čtyři barvy: stříbrná, šedá, a oranžová metalíza a černá perleť. Cena? V Německu 193.000 eur.

Spolupracujeme s TipCars.com
Provozovat historický palác fakt není ziskové, říká Konstantin z Lichtenštejna Provozovat historický palác fakt není ziskové, říká Konstantin z Lichtenštejna

Na české území přišli Lichtenštejnové už za Přemysla…

Zápisník Jany Havligerové: To zase byl týden Zápisník Jany Havligerové: To zase byl týden

Strana zelených o víkendu sjezdovala. Nově bude používat…

Prodej potravin a módy z e-shopů skokově roste, mobilem nakupují i senioři Prodej potravin a módy z e-shopů skokově roste, mobilem nakupují i senioři

Navzdory obtížné logistice jsou potraviny nejrychleji…

Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi R8 GT: 412 kW, 540 Nm a k tomu o 100…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Zapomenuté koncepty: Audi Avus Quattro (1991) - Návrat k hliníku Zapomenuté koncepty: Audi Avus Quattro (1991) - Návrat k hliníku

Koncept Audi Avus Quattro připomínal předválečné…

Za volantem TT RS a R8: Překvapení a šok... Za volantem TT RS a R8: Překvapení a šok...

Na českých silnicích jsem vyzkoušel dvě nejlepší auta od…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Gott se zuby nehty brání otřesnému nařčení: Nejsem hypochondr!

Gott se zuby nehty brání otřesnému nařčení: Nejsem…

Když je vám špatně, odkládáte cestu k lékaři na úplně tu nejposlednější chvíli? To byste možná neměli. Ale také…

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41): Věří, že bude znovu chodit?

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41):…

V poslední době se Michalu Jančaříkovi (41) lepí smůla na paty. Nejdřív ho zlobila ledvina, po transplantaci se…

 

iSport.cz

Gentleman Federer? Legendě ruply nervy, vzteky rozházela věci

Gentleman Federer? Legendě ruply nervy, vzteky…

Má pověst gentlemana, v osmifinále Australian Open to však Roger Federer vůbec nepotvrdil. V zápase s japonským…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Okamura v objetí s vlivnými kritiky uprchlíků a Islámu – Le Penovou, Wildersem či Frauke Petryovou

Okamura v objetí s vlivnými kritiky uprchlíků a…

Poslanec Tomio Okamura se v těchto dnech ocitl v „objetí“ s významnými evropskými politiky, kteří stále více…

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

 
 
reklama