Audi má vlastní plug-in hybridní lokomotivu
Audi nahrazuje ve svém podniku v Ingolstadtu dosavadní lokomotivy novými vozidly Alstom H3 Hybrid. Tyto plug-in hybridní třínápravové lokomotivy o hmotnost 67,5 tun s celkovou délkou 12,8 m a šířkou 3,13 m disponují výkonem přes 700 kW.
Primárním zdrojem energie pro Alstom H3 Hybrid je vznětový agregát o výkonu 350 kW, který ovšem slouží pouze k pohonu generátoru dobíjejícího NiCd baterie. Podobně výkonné lokomotivy staršího typu mají spotřebu více než 20 litrů paliva za hodinu, zatímco tento nový model spotřebuje za stejnou dobu méně než 9 litrů nafty.
Nový plug-in hybridní model může být při přestávkách v práci nebo mimo směnu dobíjen ze sítě a při nabití baterií na jejich plnou kapacitu může pracovat až dvě hodiny bez pomoci svého dieselového agregátu.
Nové hybridní lokomotivy jsou rovněž výrazně tišší a jejich emise CO2 jsou ve srovnání s konvenčními lokomotivami v ingolstadtském závodě o polovinu nižší. To znamená, že plug-in-hybridní lokomotiva vypustí za rok do ovzduší až o 60 tun méně CO2.
Lokomotiva Alstom H3 Hybrid je automobilkou Audi využívána především k posunování vagonů s novými automobily a komponenty připravenými pro jejich výrobu, ale díky své schopnosti dosáhnout rychlosti 100 km/h může být využita i pro traťový provoz.
Audi v souvislosti s představením lokomotivy Alstom H3 Hybrid ve svých barvách uvádí, že výrobní podnik v Ingolstadtu má celkem 18 kilometrů železničních tratí a každý den do něj míří okolo patnácti vlakových souprav naložených komponenty pro výrobu nových vozů. Zároveň odtud samozřejmě odjíždějí i vlaky, které odvážejí nové automobily k jejich budoucím majitelům.
Automobilka v Ingolstadtu v současnosti zaměstnává celkem 17 strojvedoucích. Jedna lokomotiva provede až 75 posunovacích manévrů za den a odpracuje v průměru 3800 hodin za rok.