Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi myslí zeleně, všechny jeho důležité modely dostanou hybridní verzi

David Bureš
Diskuze (21)
A4, A6 a Q5; to jsou modely se čtyřmi kruhy ve znaku, které by v následujících letech měly dostat verzi plug-in hybrid.

Zpřísňující se emisní normy znamenají, že automobilky musí zvýšit úspornost svých aut. Vhodným prostředkem se zdají být plug-in hybridy, které díky kombinaci elektromotoru a spalovacího motoru nabízejí nízkou normovanou spotřebu paliva. Právě na takové modely vsadí také Audi.

Do roku 2020 tak budou podle plánů Audi všechny jeho klíčové modely nabízeny také ve verzi plug-in hybrid. Nejprodávanějším modely značky jsou A4, A6 a Q5, následuje Q3 či A3, právě tyto vozy se tak podle všeho plug-in hybridního ústrojí dočkají mezi prvními.

Na trh již míří plug-in hybrid A3 Sportback e-tron, v příštím roce se v Číně začne prodávat A6 L plug-in hybrid. A4 dostane plug-in hybridní variantu v nové generaci, která se začne prodávat v příštím roce.

Šéf vývoje značky Ulrich Hackenberg britskému magazínu Autocar prozradil, že Audi nabídne dvě verze ústrojí pro plug-in hybridní vozy. Jedno je určené pro modely používající platformu MQB, to druhé pro větší modely s platformou MLB-Evo.

Plug-in hybridy s platformou MQB dostanou ústrojí představené v A3 Sportback e-tron. To znamená, že použijí napříč uložený turbomotor 1.4 TFSI spolupracující s elektromotorem a šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Vedle plug-in hybridů s pohonem předních kol Audi pracuje také na plug-in hybridech s pohonem všech kol. Taková auta využijí systém e-quattro, což je podobné řešení jako u modelů koncernu PSA s označením Hybrid4. To znamená, že přední kola těchto vozů budou poháněná spalovacím motorem a zadní elektromotorem.

Plug-in hybridy s platformou MLB-Evo dostanou podobné řešení, jen spalovací agregát bude uložen podélně. A6 L plug-in hybrid používá 2.0 TFSI a elektromotor, tuto kombinaci tak zřejmě dostanou i další větší plug-in hybridní Audi. Možností je opět také použití systému e-quattro.

Vedle těchto ústrojí Audi rovněž pracuje na ústrojí Dual-Mode Hybrid. Pohon v tomto případě tvoří dva elektromotory, zážehový tříválec 1.5 TFSI a jednostupňová převodovka.

David Bureš
Diskuze (21)
5. 7. 2014 03:09
Ropa je uzasna kapalina.
Prijde mi ji skoda palit, stejne jako uhli na elektrinu, (ocel se bude delat s derevenym uhlim?), nicmene neda se cekat radikalni zmeny v blizke budoucnosti. Jiste je dobre byt pripraven a ladit technologii az doba, a zejmena politicka vule nastavujici ekonomicke parametry, zaveli ke zmene. Prestoze lide, kterym na zivotnim prostredi zalezi (ekologie je neco jineho), jsou mi do urcite miry sympaticti, casto nevi, komu pomahaji, kdo je financuje a ze lpenim na nepodstanych vecech typu GMO jim unikaji skutecne problemy nasledujicich desetileti - za vsechny jen produkce CO2 a zmeny klimatu - kde vysledek tlaku na osobni individualni dopravu a jeji technologickou promenu je de facto zanedbatelny. Jinymi slovy je fajn, ze budeme mit auta na elektriku, ale dokud ji budeme vyrabet spalovanim fosilnich paliv, je to na houby.
5. 7. 2014 00:09
Re: Už vás někoho napadlo,
Přečtěte si něco o energetické soběstačnosti Evropy, než vypustíte takové bláboly do diskuze. Těch pár Tesel, které tvoří ani ne 0,0000001% aut v Evropě je dle Vás opravdu objektivní průzkum??? Mluvím o situaci, kdy bude více než 50% konvenčních automobilů nahrazena elektromobily. Už v současné době není Německo energeticky soběstačné jen co se týče elektrické energie, a to díky takovým ekofanatikům, jako jste Vy a paní Merkelová :-).
4. 7. 2014 23:47
Re: Vše míří k elektromobilitě
Promiňte jestli se pletu, ale cítím z Vašeho přístupu málo životních zkušeností. Řekl bych, že od té doby co jste pobral rozum, jste prožil ve víceméně stabilním systému a máte pocit, že to tak bude ještě dlouhá léta a že kdyby hrozilo nebezpečí, tak by jsme to všichni viděli kolem sebe dlouho dopředu. Tak to nikoliv.

Ropná krize 70tých let vznikla v pondělí a v pátek nebyl na pumpách benzín. Na začátku listopadu byli lidé přesvědčeni že socialistický hospodářský systém je tu na věčné časy a na konci listopadu se rozložil.
Na Rusko - Ukrajinské hranici se pomalu chystají invazní jednotky. Tolik k CNG. V Sýrii a Iráku obsadili největší rafinerie náboženští fanatici. Odsud je jenom krok do Kuwajtu a SA. Možná se obojímu dokážeme o fous vyhnout, ale představte si, kdyby ne - přijít o podstatnou část ropy a plynu současně. A vy hovoříte o spoustě času.

Ale nejen to. Výroba ze západu masivně odchází, současně všechny zásadní suroviny západ dováží a současně se státy masivně zadlužují. Jediné co západ má jsou technologie. Ale v Číně už dnes dokáží vyrobit elektromobily lepší než mnohé výrobky renomovaných západních výrobců. Kolik myslíte že máme ještě času? Protože když přijdeme o převahu v technologiích, přišli jsme o všechno.
4. 7. 2014 22:29
Re: Už vás někoho napadlo,
Vaše dojmy mají k pravdě velmi daleko. Několik reálných dat, která pro Vás asi budou překvapením.
1) Z průzkumu, který provedla Tesla na svých zákaznících víme,že 95% veškerého nabíjení probíhá doma přes noc.
2) Z dat ČEPSu si můžete zjistit, že v ČR je přes noc přebytek kapacity 2-3 GW, tedy zhruba jeden Temelín navíc.
Když si to dáte dohromady a propočtete, zjistíte, že v ČR můžeme mít statisíce elektromobilů, aniž bychom museli investovat do jediného wattu nových zdrojů.
Avatar - Inferius
4. 7. 2014 21:41
Ekologie
Tyhle rádoby hybridy jsou ekologické asi jako nehoda ropného tankeru........